!SPOED! Compaq 256mb pc133 geheugen, geod of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Ik heb een compleet systeem besteld gisteren (bij eynstein). Dat krijg ik dus morgen geleverd.
Een onderdeel ervan ga ik ergens anders halen omdat het erg veel piekies scheelt, namelijk het geheugen. Ik krijg 256mb pc133 voor een erg lage prijs (ruim onder de pricewatch-indicie), maar het is van compaq.
Ik wist zelf niet dat Compaq zelf reepjes in elkaar schroefde en ik wil graag weten of iemand er ervaring mee heeft... Is het wat..?

Help me fast please, ik ga namelijk morgen (vrijdag)middag om 12.00 uur het reepje halen en mocht het zwaar KUT zijn ofzo, wil ik het voor die tijd weten.

Help me tweakers en tweakerinnetjes!

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Compaq geheugen is ook A-merk geheugen en kun je zonder problemen in je pc gebruiken. Je moet het natuurlijk wel ff testen voor je het meeneemt als je het bij een particulier haalt, dus laat het hem ff in een pc stoppen en gooi 80 x PSP open ofzo.

Blaat

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

duderuud

Sliden is koel

Ik heb veel met compaq op mijn werk gewerkt, en kan me herinneren dat het compaq spul gewoon van kingston (=goed!) afkomstig is (weet het niet zeker hoor!)

Motor-Forum.nl

Verwijderd

hey obi eindelijk een nieuw systeempje?

• Obi
Het is dus niet Kingston, maar het MERK compaq (compaq reepje dus, niet een reepje wat uit een compaq komt)! Het is ook niet bij een particulier maar bij een (met m'n vader bevriende) dealer. Nieuw in doos.

• Obi
Inderdaad SuB! het werd tijd he? Die KUT-laptop komt mijn neus uit!

FF de complete config (om jullie te late kwijlen en omdat het mij zo veel geld kost dat ik ff wil patsen!)

- PIII 700E (100Mhz FCPGA)

- Coolermaster DP5-6H11 CPU-koeler

- Abit slotket converter (FCPGA -> Slot 1)

- Abit Be6-II

- 256mb pc133 (compaq dus) misschien 2x (als het oke is) :)

- Matrox G400 MAX

- iiyama a201 HT aka vision master 510 pro (22" flatscreen) (yeah baby!)

- (volgende week erbij) iiyama flatpanel 15" als 2e monitor (oh yeah!, dat staat ruig hoor naast die 22"-klapper!)

- Maxtor 40.9 Gb, 40+ serie, 7200 RPM

- Pioneer DVD 105s 16x 40x slot-in

- Plextor 32x 8x 4x rewriter

- creative live! player

- creative FPS 1000 (alleen voor de windows-bleepjes, ik heb een stand-alone DD 5.1 en DTS receiver met 5 heerlijke speakers en een heftige sub voor het echte werk)

- A-open HQ-08 big-tower (ze hadden helaas de grijze niet, wordt dus de blauwe)

- Logitech cordless desktop PRO

One big :) for me! Me is happie!

Nou nog even Chello bellen om zoŽn zelf-installeer pakketje te halen en ik ben (voorlopig) klaar!

Verwijderd

kewl systeempje al ga ik erover heen >:)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 26-08 14:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb ook heel wat Compaq geheugen, de PCB staat wel Compaq op, maar de chips zijn van Micron, (MT logo) Infineon, of LGS.

Nooit problemen mee gehad, overclocked ook goed. Is gewoon goed geheugen.

Aannames zijn fataal.

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:47
... en Infineon is bijvoorbeeld weer van Siemens, dus eigenlijk komt het allemaal weer op hetzelfde neer. :)

Compaq is prima, alleen bij sommige DIMMS is het zo dat deze alleen met dezelfde type DIMMS willen samenwerken.
Pagina: 1