Internet via Draytek op win98 doet vaag...

Pagina: 1
Acties:

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb een heel vaag probleem. Ik heb adsl bij xs4all en maak gebruik van de draytek router die ik heb gekregen. Op mijn pc (win2k) werkt alles gewoon perfect.

Op de win98 pc's op het netwerk werkt het niet helemaal goed. Internet valt vaak weg lijkt het, en hij kan pagina's vaak niet helemaal laden (vooral bij pagina's als tweakers.net is dat het geval).

Is er iemand die bekend is met dit probleem? Het wel of niet gebruiken van een vast ip-adres maakt niets uit. Het probleem blijft bestaan. Voor zover ik alles (10x) heb gecontroleerd staan alle (inter)netwerk instellingen correct. Misschien heb ik iets over het hoofd gezien ???

Bij voorbaat dank.

mekkerrrrrrrrrrrr

• talpje
Op linux heb ik trouwens ook geen probleem. De ip-range van de modem zit op 10.0.0.x en die van mijn interne netwerk op 192.168.1.x Dat mag dus ook geen conflicten geven.

Ideeen zijn welkom ;)

mekkerrrrrrrrrrrr

• talpje
niemand??? :(

mekkerrrrrrrrrrrr

Verwijderd

Mmmm, idd een vaag probleem. Zijn alle tcp/ip protocollen en adressen wel goed geinstalleerd op je w98's??? Lijkt mij toch dat daar het probleem zit.

Kunnen de w2k's en w98's onderling wel goed communiceren?

• talpje
yup, alles staat goed qua ip's etc. De pc's kunnen mekaar ook gewoon zien dus dat is het probleem niet. Het rare is ook dat het soms wel en soms niet werkt :?

mekkerrrrrrrrrrrr

Verwijderd

Woh, da's wel erg supervaag... :D Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt >:)

Het is zeker geen optie om overal w2k op te zetten, he :o

Suck6 enniewee... O+

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Kheb vandaag ook zon draytek vigor router gehaald voor me basic adsl verbinding, en heb exact hetzelfde probleem. Heb je er intussen een oplossing voor kunnen vinden? Ik gebruik firmware 2.1a (stond er standaard op, en is de nieuwste)

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
ik heb die router ook en er hangen diverse computers aan met window$98 erop, geen problemen. Wellicht een keer de hele zooi resetten en met de handleiding van xs4all ( http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_win98.html ) opnieuw instellen?

• Wits

Wits

fka Witsflow

Op dinsdag 28 mei 2002 06:53 schreef larsemenneke het volgende:
ik heb die router ook en er hangen diverse computers aan met window$98 erop, geen problemen. Wellicht een keer de hele zooi resetten en met de handleiding van xs4all ( http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/algemeen/vigor_win98.html ) opnieuw instellen?
Helpt niet :( Welke firmware heb jij er op staan?

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
Op dinsdag 28 mei 2002 08:06 schreef Witsflow het volgende:

[..]

ik heb versie 1.07A op de router draaien.

edit:

ik zie net dat dit mijn 100ste post is!!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-08 14:54
Is die Win 98 pc heel erg oud?
Met m'n p133 heb ik een beetje hetzelfde, achter een andere router.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:14
Op dinsdag 28 mei 2002 08:06 schreef Witsflow het volgende:

[..]

Kan je niet beter gewoon de allerniewste firmware erop zetten nl. versie 2.1a, waarschijnlijk is daarmee het probleem wel verholpen
http://www.draytek.nl/help/2.1a/software.html

Zelf heb ik ook een workstation met Windows 98SE erop staan en `no problems`

En zijn alle updates van win 98SE gedaan, kan ook wel is schelen :)

• Wits

Wits

fka Witsflow

De nieuwste firmware stond erop.
Het is een celly 466, dus daar zal het niet aan liggen. Vage is ook dat ik toen ik nog winroute gebruikte helemaal geen problemen heb gehad.
Maargoed, heb er nu win2k op gezet, en het werkt nu goed :) Misschien als ik een keer tijd/zin heb dat ik uitzoek waar het aan lag.
Pagina: 1