Ik zit met een klein probleempje met X.
Ik heb gisteren Mandrake Linux 8.2 geïnstalleerd en de gewone mode, dus niet Expert mode.
Hierdoor heb ik niet mijn videokaart kunnen selecteren.
Momenteel draait X (Gnome) in 800x600 met "NONE Generic VGA" als videokaart.
Dit is nogal lastig, daar ik een Kyro2 64 MBytes kaartje heb en 800x600 op een 19" scherm is ook niet geweldig.
Weet iemand hoe ik de video kaart en mode kan veranderen?
Met xf68config durf ik dat niet omdat ik niet helemaal vertrouwt ben met alle termen zoals dev/tty01 e.d.
Met harddrake gaat het ook niet, en met drakconf kan je enkel de resolutie aanpassen, en als die hoger gezet wordt gaat X ook niet.
Bij Suse 6.4 was er een handig programma: Sax.
Nu heb ik me laten vertellen dat XFree86 v4 een grafische config is.
Kunnen jullie me vertellen of dat bij Mandrake v8.2 zit en indien ja met welk commando ik dat opstart?
Alvast bedankt ^^
Ik heb gisteren Mandrake Linux 8.2 geïnstalleerd en de gewone mode, dus niet Expert mode.
Hierdoor heb ik niet mijn videokaart kunnen selecteren.
Momenteel draait X (Gnome) in 800x600 met "NONE Generic VGA" als videokaart.
Dit is nogal lastig, daar ik een Kyro2 64 MBytes kaartje heb en 800x600 op een 19" scherm is ook niet geweldig.
Weet iemand hoe ik de video kaart en mode kan veranderen?
Met xf68config durf ik dat niet omdat ik niet helemaal vertrouwt ben met alle termen zoals dev/tty01 e.d.
Met harddrake gaat het ook niet, en met drakconf kan je enkel de resolutie aanpassen, en als die hoger gezet wordt gaat X ook niet.
Bij Suse 6.4 was er een handig programma: Sax.
Nu heb ik me laten vertellen dat XFree86 v4 een grafische config is.
Kunnen jullie me vertellen of dat bij Mandrake v8.2 zit en indien ja met welk commando ik dat opstart?
Alvast bedankt ^^