Toon posts:

Lotto's nieuwe Spielo terminal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort zijn lotto verkooppunten in Nederland voorzien van een nieuwe verkoop terminal. Dit apparaat is gebouwd door het Canadese Spielo, met een touchscreen, en draait met Win2K als besturingssysteem. Tevens bezit het apparaat een cd roms station wat bedoeld is voor softwareupdates die niet over het netwerk kunnen gaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.spielo.com/images/products/dreamstation.jpg
http://www.spielo.com/products/dreamstation.asp

Ik vroeg me af of iemand hier al eens kennis heeft gemaakt met dit apparaat en of iemand weet hoe eenvoudig het is (of juist niet) om het apparaat te "kraken" dwz bijv vrij onschuldig het achterliggende OS kunnen bereiken om, iknoem maar iets geks, minesweeper erop te spelen.

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zal wel niet zo eenvoudig zijn. Meestal werken deze machines met een soort seriele poort, waaraan je een management console kunt hangen.

Ik denk niet dat je met verborgen toetsen of geheime toetsencombinaties een command prompt te zien krijgt hoor.
Dat zou wel geinig zijn natuurlijk, maar ik verwacht dat deze machines heel weinig user functionaliteit bieden, behalve dan de functie waar ze voor bedoeld zijn.

Als je toegang hebt tot die cd-rom drive, zou je misschien bogus firmware/updates kunnen uploaden, waardoor ie over zijn nek gaat. Maar dan moet je wel eerst de structuur van de firmware kennen, en zo slim zijn om zelf iets leuks te programmeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 10:09 schreef TheManinBlack het volgende:
Zal wel niet zo eenvoudig zijn. Meestal werken deze machines met een soort seriele poort, waaraan je een management console kunt hangen.
Dat klopt inderdaad. Maar voor zover ik weet, kan er een willekeurig toetsenbord op aangesloten worden. tevens heeft het apparaat 2 usb poorten. Waarvoor weet ik niet.

• TheManinBlack
  • Niet online
Nou, proberen dan. Keyboard aansluiten en ALT-TAB proberen. Zou wel humor zijn als je een desktop te zien krijgt.

Ik verwacht er niet veel van, dit zal wel zo'n Embedded oplossing zijn, die enorm is uitgekleed.

Maar dat ding is dus aangesloten op een netwerk? Dan zou ie een IP adres moeten hebben. En een (aantal) poort(en) die openstaan. Misschien kan je dat ding lekker in de war brengen door malformed packets erheen te sturen, waardoor ie in paniek raakt, en rare dingen gaat doen.

Als er belangrijke data verstuurd word over dat netwerk, iets wat ik me bij een Lotto machine wel kan voorstellen, dan zal ie waarschijnlijk van 3-Des encryptie of een SSL verbinding gebruik maken in combinatie met een filter, dan word het iets lastiger. Maar niks is onmogelijk natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 10:32 schreef TheManinBlack het volgende:
Nou, proberen dan. Keyboard aansluiten en ALT-TAB proberen. Zou wel humor zijn als je een desktop te zien krijgt.

Ik verwacht er niet veel van, dit zal wel zo'n Embedded oplossing zijn, die enorm is uitgekleed.

Maar dat ding is dus aangesloten op een netwerk? Dan zou ie een IP adres moeten hebben. En een (aantal) poort(en) die openstaan. Misschien kan je dat ding lekker in de war brengen door malformed packets erheen te sturen, waardoor ie in paniek raakt, en rare dingen gaat doen.

Als er belangrijke data verstuurd word over dat netwerk, iets wat ik me bij een Lotto machine wel kan voorstellen, dan zal ie waarschijnlijk van 3-Des encryptie of een SSL verbinding gebruik maken in combinatie met een filter, dan word het iets lastiger. Maar niks is onmogelijk natuurlijk.
Kom 's langs zou ik zeggen, laten we je er een paar uurtjes op los ;)

• TheManinBlack
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 12:17 schreef eRR_ het volgende:
Kom 's langs zou ik zeggen, laten we je er een paar uurtjes op los ;)
Haha, leuk, maar dan moet ik me er eerst heel goed in dat systeem gaan verdiepen (ik zou niet iets per ongeluk kapot willen maken ofzo). Bovendien zal dat ding aangesloten zijn op het Lotto netwerk, dan kan ik van jou wel toestemming krijgen, maar jij bent niet de enige die zeggenschap heeft over die machine/netwerk. Ik wil wel eerst officieel toestemming van de eigenaar krijgen natuurlijk, anders is het illegaal.

En bovendien weet ik echt helemaal niks van hacken af. Dan kan je er beter iemand bijhalen die er ECHT verstand van heeft.

Bedankt voor het aanbod trouwens :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zich een leuk idee..zal eens aan mijn baas voorstellen een hack-contest te houden :)
Pagina: 1