Toon posts:

AGP verrot in xp games lopen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al 3 mnd bezig om een agp te fixen, ik kan namelijk geen games spelen in XP en wel in mijn 98. Het schijnt te kopen door dat mijn agp niet goed werkt, dat weet ik inmiddels al.

wat ik algedaan heb:

Nieuwste drivers
Direct X opnieuw installeren
4.39 VIA
Formaat Schoon

Niets heeft tot nu toe geholpen, het schijnt te zijn dat mijn videokaart een ATI RADEON 32 mb SDR niet kan werken op de bus snelheid van 88 mhz, dit schijnt namelijk normaal te zijn bij xp. Voorheen heb ik alle games gewoon kunnen spelen in xp en nu niet meer, iemand de oplossing voor me????

GR Kai

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

tja volgens mij hoort je agp ook op 66Mhz te lopen dus ik denk dat je deze wat omlaag moet brengen :)

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Het is ook handig als je ff je systeemspec geeft.

Maar 88mhz is te hoog voor de AGP bus.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een MSI kt7 pro2a, amd xp 1600. Maar hoe kan ik dat omlaag brengen dan??? hij geeft de melding weer 3d acceleratie kan niet worden gestart, ik had toen gelezen dat dat waarschijnlijk lag aan die 88 mhz.

Hoop dat je hier wat mee kan.

Verwijderd

Het is het makkelijkste om de bios defaults te laden.
Dan kun je direct kijken of het dan wel goed is.

Maar die pro2a heeft toch een jumper op het mobo om de fsb van 266 te kunnen ondersteunen.

• Melvin15397
  • Laatst online: 14:59
Op zaterdag 11 mei 2002 10:12 schreef ureal het volgende:
Het is het makkelijkste om de bios defaults te laden.
Dan kun je direct kijken of het dan wel goed is.

Maar die pro2a heeft toch een jumper op het mobo om de fsb van 266 te kunnen ondersteunen.
De pro2a ondersteund geen fsb van 266 want er zit een kt133 chipset op.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 10:59 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

De pro2a ondersteund geen fsb van 266 want er zit een kt133 chipset op.
Het enige juiste antwoord (Mijn pa heb er ook zo een is gewoon 133 chipset (Dus geen 133a)).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Je hebt het over 'schijnt', maar weet je wel hoe snel je AGP poort nu daadwerkelijk draait? En hoe snel draait die XP1600+ van je, er zit idd een KT133 chipset op waardoor die XP nooit op z'n eigen snelheid (10.5*133=1.4GHz) kan draaien (of heb je de zooi ge-unlocked en de mp verhoogd?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Melvin15397
  • Laatst online: 14:59
Je hebt de kt133 chipset die gemaakt is voor een fsb van 100 mhz, en dus een agp divider heeft van 2/3. Omdat jij je fsb op 133 hebt gezet (voor je Athlon XP, vaag dat het werkt trouwens,want de meeste kt133 komen niet boven de 110) en de 2/3 divider nog steeds aanstaat, krijg je een agp bus van 88 (133/3*2=88). Wat je kan doen is je fsb weer op 100 zetten, maar dan loopt je Athlon op 1050 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
is er geen andere manier om het toch te laten werken, op deze manier laat ik dan wel cpu kracht ongebruikt. en zo nee hoe kan ik die dan terugzetten heb zojuist in de BIOS gekeken (award) en kan dat nergens terug vinde.

MVG

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd om op 100 mhz te draaien maar het probleem blijft. ben te eidne raad

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kun je dit plankje niet verkopen en dan een 266mhz plank halen?

Tweakers Discord

Pagina: 1