Toon posts:

[php] laden/linken foto's van andere server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een webpagina gebouwd en moest vanwege de NT server bij de klant voor het php gedeelte (zoekmachine) uitwijken naar mijn eigen server. Nu worden er dus links van foto's uit de database gehaald waarbij de foto's dus op de server van de klant staan.

Mijn vraag is hoe het nu precies in zijn werk gaat wanneer die foto's getoond worden. Wordt er vanaf de compu van de bezoeker twee keer een verbinding gelegd om die pagina te tonen? Gaat die foto eerst van de ene server naar de andere?

Het geheel is namelijk niet zo snel terwijl beide webserver prima servers zijn. Ik heb het idee dat ik beter vanaf 1 server kan werken. Kan iemand mij dit bevestigen?

Tijden noteren heb ik al code voor geschreven. Maar de pagina's worden snel door de php webserver gegenereerd dus daar kan het niet aan liggen. En los een aantal foto's op de andere server opvragen gaat ook als de bliksem.

De ene server staat in amsterdam (IS) de andere in Almere (XO), zelf woon ik in Amsterdam centrum en heb een uitstekende chello verbinding.

Iemand?

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Wat bedoel je precies met 2x een verbinding leggen?

De foto's moeten van de andere server gehaald worden.
Hoe snel dat gebeurd is afhankelijk van de data-snelheid tussen die 2 servers.

Allebei los kan dus wel snel zijn, maar samen is dus afhankelijk van de snelheid die tussen die 2 servers te halen is.

Het is natuurlijk altijd beter om alles op 1 server te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Dus je zegt eigenlijk dat het .jpg bestand eerst van de NT server naar mijn webserver komt en dat dat html bestand + .jpg bestand naar de client gaat?

2* verbinding leggen bedoelde ik mee dat het uitgepoepte html bestand van mijn webserver bij de bezoeker aankomt, hier staat een link voor de .jpg naar de andere server in waarop de bezoeker vervolgens een request doet voor dit bestand naar de NT server.

Maar ik begrijp dat jij dus voor de mogelijkheid in de eerste alinea bent?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 09:20 schreef arjano1 het volgende:
Dus je zegt eigenlijk dat het .jpg bestand eerst van de NT server naar mijn webserver komt en dat dat html bestand + .jpg bestand naar de client gaat?

*knip
dat klopt dus niet, het gaat zo:
2* verbinding leggen bedoelde ik mee dat het uitgepoepte html bestand van mijn webserver bij de bezoeker aankomt, hier staat een link voor de .jpg naar de andere server in waarop de bezoeker vervolgens een request doet voor dit bestand naar de NT server.
volgens mij wordt er altijd opnieuw verbinding gelegd om een plaatje op te halen. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt, maar je kunt het natuurlijk testen met plaatjes op je eigen server.

Verwijderd

Topicstarter
Om het probleem verder te bekijken heb ik nog eens wat verder gekeken in de logfiles van beide servers (Daar heb je die logfiles ook voor bedacht ik me ineens!) Mijn webserver: ip 62.100.33.203 met apache leverde:
code:
1
2
3
[11/May/2002:07:16:29 +0000] "GET /beta/search.php?command=2&projectid=4597 HTTP/1.1" 200 6342
node13ffb.a2000.nl - - 
[11/May/2002:07:17:43 +0000] "GET /beta/search.php?command=2&projectid=4597 HTTP/1.1" 200 6342

Dit lijkt me dus gewoon een request van de searchpage.
En deze is van de NT server (ip: 213.133.36.10) waar de foto's opstaan.
code:
1
2
3
4
5
PHP/4.1.2 - -
2002-05-11 07:17:13 62.100.33.203 - W3SVC172 STANNET07 213.133.36.10 80 GET /images/4597-2.jpg - 200 0 76 30 HTTP/1.0 www.oei.nl PHP/4.1.2 - -
2002-05-11 07:17:13 62.100.33.203 - W3SVC172 STANNET07 213.133.36.10 80 GET /CW/404.asp 404;http://www.oei.nl/images/FPthumbs/4597-3_small.jpg 200 0 91 0 HTTP/1.0 www.oei.nl PHP/4.1.2 - -
2002-05-11 07:17:14 62.100.33.203 - W3SVC172 STANNET07 213.133.36.10 80 GET /images/4597-3.jpg - 200 0 76 30 HTTP/1.0 www.oei.nl PHP/4.1.2 - -
2002-05-11 07:17:14 62.100.33.203 - W3SVC172 STANNET07 213.133.36.10 80 GET /CW/404.asp 404;http://www.oei.nl/images/FPthumbs/4597-4_small.jpg 200 0 91 0 HTTP/1.0 www.oei.nl

Iets uitgebreidere login en ik kan niet garanderen dat het om het opvragen van dezelfde pagina gaat, maar het gaat in ieder geval om een request met dezelfde zoekparameters. Volgens mij heb ik het gevonden. Het gaat hier duidelijk om GET's van mijn webserver die ik in de logs van mijn webserver niet meer kan terugvinden, dus het plaatje wordt wel eerst opgehaald van de NT server en doorgegeven via mijn webserver. Maar wat nog veel erger is, is dat er ook 404's worden weergegeven in de logs, dus url's van foto's die niet bestaan. Dit zal beter geprogrammeerd moeten worden ben ik bang.

Redenatie hierboven 'makes sense' :?

Verwijderd

Dus even samengevat:
server klant genereerd een html-pagina met daarin afbeeldingen die van jouw server gehaald worden?
Ofwel zo'n html pagina van de klant bevat bijvoorbeeld een [img]"http://jouw-server/"...[/img]

Want ik vraag me dan af waarom het dan zo langzaam zou zijn. Want ik neem aan dat vanaf een willekeurige bezoeker de verbindingskwaliteit (snelheid en reactietijd zeg maar) naar jouw server en van de klant bij dit soort relatief kleine bestanden ongeveer gelijk zal zijn.

Misschien dat het nadeel zou kunnen liggen in dat je browser elke keer een nieuwe http verbinding moet maken voor elk plaatje (geen connection keep-a-live omdat je wisselt tussen twee servers). Maar ik betwijfel dat.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Op zaterdag 11 mei 2002 11:09 schreef lnfinitive het volgende:
Dus even samengevat:
server klant genereerd een html-pagina met daarin afbeeldingen die van jouw server gehaald worden?
Ofwel zo'n html pagina van de klant bevat bijvoorbeeld een [img]"http://jouw-server/"...> [/quote] Nee![/img]-10.jpg bijvoorbeeld. De html pagina die naar de bezoeker wordt gestuurd bevat dus een [img]http://www.serverklant.nl/images/<id>-10.jpg[/img] tag.

Verwijderd

Ok. Maar op zich maakt de volgorde niet zoveel uit :)
Waar het om gaat is dat de afbeeldingen direct door de bezoeker opgehaald worden (welliswaar vanaf een andere server, maar: niet door de afbeelding eerst van server naar andere server te kopiëren en dan door de bezoeker op te halen). Dat vroeg je je zelf dus af en dat is dan nu bevestigd.

Maar waar zit de langzaamheid in? Lange reactietijd (delay) of dat de plaatjes gewoon langzaam in beeld komen?

Verwijderd

Topicstarter
Nee de reactie tijd is gewoon heel langzaam, beide servers zijn prima in orde, lage ping en hoge upload maar er lijkt voor de bezoeker gewoon lange tijd niets te gebeuren. Check evt. zelf: www.oei.nl

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, klik daarna op portfolio en dan begrijp je het wel.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:26

Nakebod

Nope.

Heb een webpagina gebouwd en moest vanwege de NT server bij de klant voor het php gedeelte (zoekmachine) uitwijken naar mijn eigen server. Nu worden er dus links van foto's uit de database gehaald waarbij de foto's dus op de server van de klant staan.
Is het dan niet gewoon ff zo makkelijk om php op die NT bak erbij te pleuren, ben je af van het probleem, hij hoeft dan niet via hun server naar jouw server, dus lijkt mij dit eigenlijk wel de slimste oplossing?

En die database van die fotos, staan ook op jouw server? zo ja, waarom niet ook mysql op die nt bak?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 11:32 schreef Nakebod het volgende:

[..]

Is het dan niet gewoon ff zo makkelijk om php op die NT bak erbij te pleuren, ben je af van het probleem, hij hoeft dan niet via hun server naar jouw server, dus lijkt mij dit eigenlijk wel de slimste oplossing?

En die database van die fotos, staan ook op jouw server? zo ja, waarom niet ook mysql op die nt bak?
Good thinking maar ik heb geen zeggenschap over de NT bak, alleen over mijn webserver. Bovendien is dan de vraag nog niet beantwoord hoe het nu in principe in zijn werk gaat en waar die vertraging vandaan komt.

Je zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen leer ASP en converteer mysql naar sql server oid. Maar dat is allemaal te omslachtig, ik zoek een oplossing voor het probleem en niet een workaround.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand hier verder nog ervaring mee?
Pagina: 1