ik heb laatst een nieuwe HD gekocht.
namelijk een IBM 60,1GB 7200rpm.
mijn oude HD is een IBM 20GB 5400rpm.
okee hier me probleem..
ik pak de HD uit en bouw m in, me oude HD nog steeds op
master en nieuwe op slave, beide primary.
okee alles goed en wel, ik start FDISK en begin met partitioneren.
ik leg ff uit wat ik precies heb gedaan omdat dit de eerste keer was dat ik iets met FDISK deed:
k maakte eerst een primaire DOS-partitie van 30GB.
daarna een extended DOS-partitie van de overige ruimte.
toen heb k in die extended DOS-partitie 2 logische stations gemaakt, een van 20gb en 1 van de overige ruimte.
toen de 30gb partitie geformatteerd en de ghostfile van mijn oude HD erop laten uitpakken met norton ghost 6.0.
daarna heb k de nieuwe schijf op master gezet en in de bios bij boot sequence de nieuwe HD op 1 gezet.
tijdens het booten krijg ik een melding dat er iets niet klopt en ik de kabels en instellingen van de nieuwe schijf mot controleren of scandisk runnen.
naja alles gecontroleerd en scandisk gedraait die geeft geen fouten aan.
ook laat hij de partities van de nieuwe schijf niet zien in windows als ik via de oude schijf boot.
hier me specs:
MSI K7T-Turbo met VIA KT133a chipset
AMD TB 1400@1523
640 infineon SDRAM
namelijk een IBM 60,1GB 7200rpm.
mijn oude HD is een IBM 20GB 5400rpm.
okee hier me probleem..
ik pak de HD uit en bouw m in, me oude HD nog steeds op
master en nieuwe op slave, beide primary.
okee alles goed en wel, ik start FDISK en begin met partitioneren.
ik leg ff uit wat ik precies heb gedaan omdat dit de eerste keer was dat ik iets met FDISK deed:
k maakte eerst een primaire DOS-partitie van 30GB.
daarna een extended DOS-partitie van de overige ruimte.
toen heb k in die extended DOS-partitie 2 logische stations gemaakt, een van 20gb en 1 van de overige ruimte.
toen de 30gb partitie geformatteerd en de ghostfile van mijn oude HD erop laten uitpakken met norton ghost 6.0.
daarna heb k de nieuwe schijf op master gezet en in de bios bij boot sequence de nieuwe HD op 1 gezet.
tijdens het booten krijg ik een melding dat er iets niet klopt en ik de kabels en instellingen van de nieuwe schijf mot controleren of scandisk runnen.
naja alles gecontroleerd en scandisk gedraait die geeft geen fouten aan.
ook laat hij de partities van de nieuwe schijf niet zien in windows als ik via de oude schijf boot.
hier me specs:
MSI K7T-Turbo met VIA KT133a chipset
AMD TB 1400@1523
640 infineon SDRAM