• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024
Ik zat mij het volgende af te vragen. Waarom is er nog geen "concurrent" van de i-pod gekomen, die net zo klein is, net zo licht, net zo lang met batterijen doet en goedkoper is? Apple staat mijns inziens niet echt bekend om zijn goedkope producten. Ontzettend veel mensen vinde de i-pod supergaaf, en het enig wat de concurrentie kan bouwen zijn grotere hard-disk-mp3-spelers. Waarom kan een of ander koreaans bedrijf dat niet goedkoperen wellicht nog beter dan apple?

ps. Creative dab 3 komt misschien in buurt, maar is toch zeker een stuk groter.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Ik denk dat de maker van de kleine hd's in de iPod (Toshiba) een overeenkomst met Apple heeft afgesloten, dat Apple het alleenrecht behoud om hun hd's te gebruiken in digitale audio-spelers....

Daarom moeten andere bedrijven het voor alsnog doen met iets grotere hd's voor hun mp3-spelers, maar ik denk dat ze allang andere alternatieven hebben gevonden, maar dat ze het juiste moment afwachten voor ze deze op de markt brengen (en het product nog willen perfectioneren)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

IBM microdrive? Past gewoon inj een compact flash type II slot. J ehebt dan maar "slechts" 1 gb maar wel een veel kleiner apparaatje.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Oscar Mopperkont
Inderdaad, slechts 1 gb. 5GB vind ik persoonlijk toch echt wel het minimum als je altijd (bijna) alle muziek bij je hebt die je het luisteren waard vind.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op zaterdag 11 mei 2002 22:47 schreef Oscar28 het volgende:
Inderdaad, slechts 1 gb. 5GB vind ik persoonlijk toch echt wel het minimum als je altijd (bijna) alle muziek bij je hebt die je het luisteren waard vind.
vind ik zo een onzin he, wanneer luister je nou 5 gig dan???? 1 gb en dan af en toe aanvullen, is dat nou zo een probleem?

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik vind die ipod echt boter geil
idd jammer dat er geen concurent is

maar komt er niet een emulator uit voor de ipod naar de pc ofzo? k meende dat ergens gelzen te hebben

Audi A8 W12 6.0

• Oscar Mopperkont
Op zondag 12 mei 2002 00:04 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

vind ik zo een onzin he, wanneer luister je nou 5 gig dan???? 1 gb en dan af en toe aanvullen, is dat nou zo een probleem?
Ja, dat is het zeker! Als ik ergens heenga met zo'n ding, bijvoorbeeld in de trein ga zitten, dan wil ik niet van te voren hoven te bepalen wat ik dan ga luisteren. Ik wil gewoon ineenkeer alles bij me hebben waar ik potentieel naar zou willen luisteren, dus minimaal 5 GB. Daar kan ik denk ik wel alle goede muziek kwijt uit alle categorien die ik mooi vind.
Nu zit ik alijd in de trein met mijn tas, waarin ik een hoesje heb zitten voor 40 cd's. Dat past niet echt op 1 gb, en dan nog heb ik niet alles bij me dat ik zou willen luisteren. (ps. geen opmerkingen dat ik 40 cd's achter elkaar zou luisteren in de trein dat bedoel ik natuurlijk niet).

• CT
  • Nu online

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Volgens mij is dit een luxe probleem...
Ik lees wel gewoon een boek in de trein/bus etc., leer je a. meer van, is b. goedkoper en c. neemt minder ruimte in dan 40cd's.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op zondag 12 mei 2002 01:30 schreef CT het volgende:
Volgens mij is dit een luxe probleem...
Ik lees wel gewoon een boek in de trein/bus etc., leer je a. meer van, is b. goedkoper en c. neemt minder ruimte in dan 40cd's.
en een audiobook neemt minder ruimte in dan een echte boek :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 12:57
Deze discussie komt telkens weer terug. Zie ook:
[topic=485240/1/25]

• Oscar Mopperkont
Ik had dit topic niet bedoeld om een discussie over wat wel/niet genoeg opslagruimte is. Maar meer waarom apple als enige in staat is zo'n apparaat te bouwen, en er is volgens mij hele grote vraag naar. Dus ik vind het gek dat re niet een goedkopere, misschien nog betere, variant op de markt is.

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
Kijk eens op Dlink.com
de H610 ofzo.... 10gig en 250 dollar

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

Archos komt ook redelijk in de buurt. Die hebben versies van 6, 10 en 20 Gig. Ze zijn redelijk 'draagbaar', afgezien van het gewicht (blijkbaar gebruiken ze een zwaardere HD en batterijen dan Apple).

Heb in de Fnac in Frankrijk zo eens eentje (Archos Jukebox Studio 10 Gig) in m'n handen gehad, maar vond de afwerkingskwaliteit (en meer subjectief: het uiterlijk) lang niet in de buurt komen van die iPod. D'r zaten van die goedkoop aandoende plastieken knoppen op en het leek alsof alles gewoon een beetje rond de harddisk 'geflanst' was. Neemt niet weg dat ik spijt heb dat ik 'maar' een iRiver heb om m'n mp3's af te spelen ;).

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op zondag 12 mei 2002 20:52 schreef armageddon_2k1 het volgende:
Kijk eens op Dlink.com
de H610 ofzo.... 10gig en 250 dollar
Hmmmm...

14x12x2,7cm. Ipod: 10x6x2cm...
Op batterijen 5u max op een 1500mAh accu. Ipod: 10u op een 1200mAh accu...
ESP: 2Mb. ipod: 32Mb!

En dan heb ik nog maar naar drie punten gekeken. Dus niet echt vergelijkbaar... Maar wel een lekkere budgetplayer natuurlijk.
Op zaterdag 11 mei 2002 01:27 schreef Oscar28 het volgende:
...Apple staat mijns inziens niet echt bekend om zijn goedkope producten... Waarom kan een of ander koreaans bedrijf dat niet goedkoperen wellicht nog beter dan apple?
Apple spullen zijn zeker niet goedkoop, maar op zich is de value-for-money factor niet slecht. Zo'n Imac kost ook best een smak geld, maar je krijgt er wel veel voor. Ik vind dat die Ipod wel veel geld kost, maar duur is het verkeerde woord.

* John_Glenn moet het voorlopig bij zijn super-cheape jazPiper 64Mb houden :(

• Mooody

Mooody

elmoody

als je ziet dat simpele mp3-spelers met 128 MB geheugen al 250 euro kosten, valt 500 euro voor 5 Gb best mee...

5 Gb is meer dan genoeg...

ik heb er nu zo'n 400 nummers op staan op 192 kb. p/s en ik heb nog 1 Gb vrij...

niemand kan mij wijsmaken dat je meer dan 80 uur muziek (5Gb op 192 kb) luistert in bijvoorbeeld week

1 Gb vind ik persoonlijk wel te weinig voor een harddisk mp3-speler...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• CT
  • Nu online

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Op zondag 12 mei 2002 01:43 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

en een audiobook neemt minder ruimte in dan een echte boek :)
correct, ik gebruik dan ook vaak een e-book. past zo in me binnenzak en er kan heeeeeel wat op.
op die paar mb-tjes kan je zeker 5-6 boeken kwijt, genoeg voor weken/maanden lees plezier.

Kan die i-pod niet tegen op! ;)

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:41

Roy

Hobbies?

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede player, en ik vind 5 gb ook genoeg. Maar het liefst heb ik een 10gb want ik wil hem ook gebruiken als externe harde schijf. Dus een firewire of USB 2.0 verbinding is een vereiste.

Dus blijft er dan alleen nog maar de Ipod, Archos en DAP3 over, nog niet veel keus dus!

Inderdaad...

• Mooody

Mooody

elmoody

Op maandag 13 mei 2002 09:41 schreef Roy het volgende:
Ik ben ook nog steeds op zoek naar een goede player, en ik vind 5 gb ook genoeg. Maar het liefst heb ik een 10gb want ik wil hem ook gebruiken als externe harde schijf. Dus een firewire of USB 2.0 verbinding is een vereiste.

Dus blijft er dan alleen nog maar de Ipod, Archos en DAP3 over, nog niet veel keus dus!
en als je 'm ook wil gebruiken als broekzak-mp3-speler, blijft er nog maar 1 over :)

Pagina: 1