Home video systeem

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Luitjes,

Aangezien ik een redelijke n00b ben op het gebied van zelfbouw in de huidige tech (een jaartje of 8 geleden deed ik het nog regelmatig, maar sinds die tijd niet meer zo) wil ik graag wat meningen horen over mijn nieuwe speledingetje.

Ik wil zelf een home-entertainment PCtje gaan bouwen, met zo'n beetje alles er op en er aan. Daarnaast gaat datzelfde systeem ook nog als web/FTP server dienen, waarbij er heel erg weinig gebruikers zullen zijn ;)

Het systeempje wat ik in gedachten heb is als volgt:

- Epox KT333 moederbord
- Athlon XP1800+ (prijsverschil met 1700+ is laag, met 1900+ is erg hoog. CPU is waarschijnlijk niet de grootste issue in dit systeem)
- 2*512Mb PC2700 brand/brand (liefst Corsair met heatspreader) (1Gb in verband met de toekomst :))
- ATi 8500 All in Wonder (afstandsbediening!, video recorder mogelijkheden, TV aansluiting zowel in als uit)
- Soundblaster Audigy Platinum
- DVD speler (liefst Pioneer ivm slot-in)
- 100Mb netwerkkaartje. Zal wel 3Com worden, is zo'n beetje standaard in de rest van de systemen die er staan.
- 80Gb 7200RPM harddisk, liefst liquid-baring ivm geluid (Maxtor D740X UDMA 133)

Mijn vragen:
- Wat denken jullie van deze opzet?
- Kunnen de speakers rechstreeks op de Audigy worden aangesloten, of is daar nog een eindversterker bij nodig (als dit in de ogen van de audiofiel een domme opmerking is: vergeef me, ik heb daar echt geen verstand van ;))
- Welke kast is hier bij aan te bevelen? Ik zal nog wel wat gaan modden er aan, maar liefst niet al te veel :) Zwart heeft de voorkeur. Ik heb naar de Antecs gekeken, maar die deur aan de voorkant is een probleem met de Audigy aansluitingen ;(
- Is het TV beeld van zo'n All in Wonder goed genoeg om de PC te bedienen? Ik sluit er liever niet ook nog een monitor op aan.
- Is die 1800+ snel genoeg voor deze doeleinden? Zo niet, is deze combo dan goed genoeg te overclokken >:)

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 10:19

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

geen kaartje verslaat de tv-out kwaliteit van matrox... en matrox komt binnenkort met een nieuwe kaart :9~

• Zegato
  • Niet online
Is een 1600+ niet genoeg? :?

T.net gallery | V&A ads

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op zaterdag 11 mei 2002 01:17 schreef Juniorrules het volgende:
Vind hij van niet he :) ;)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
ach als zijn budget een 1800+ toelaat waarom ook niet??
1800+ is toch t gunstigst geprijsd kwa verhouding

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• reskobon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 22:24
Op zaterdag 11 mei 2002 01:12 schreef Croga het volgende:

- Kunnen de speakers rechstreeks op de Audigy worden aangesloten, of is daar nog een eindversterker bij nodig (als dit in de ogen van de audiofiel een domme opmerking is: vergeef me, ik heb daar echt geen verstand van ;))
Ik zou via je versterker laten lopen want ik denk niet dat het versterkende vermogen van je audigy genoeg is om een fatsoenlijk geluid uit je boxen te krijgen. Of je moet een speakerset pakken van een computer met ingebouwde versterker maar aangezien dit setje waarschijnlijk in je huiskamer komt zou ik voor je versterker kiezen.
- Welke kast is hier bij aan te bevelen? Ik zal nog wel wat gaan modden er aan, maar liefst niet al te veel :) Zwart heeft de voorkeur. Ik heb naar de Antecs gekeken, maar die deur aan de voorkant is een probleem met de Audigy aansluitingen ;(
Voor een beetje mooie kast kwa design en die dan ook nog eens een beetje bij je audioset past zou ik bijv eens op http://www.thebookpc.com/products.htm kijken.

Leeg

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ik denk dat een 1600+ wel genoeg zou zijn, maar het prijsverschil met de 1800+ is erg klein. [edit]: 1600+ = € 115, 1800+ = € 138, 1900+ = € 176. Het verschil tussen de 1600 en de 1800 is dus niet zo groot, met de 1900 wordt het verschil meteen een heel stuk groter.
Op Zaterdag 11 mei 2002 01:16 schreef W1LL3M het volgende:
geen kaartje verslaat de tv-out kwaliteit van matrox... en matrox komt binnenkort met een nieuwe kaart
Daar heb je weliswaar gelijk in, maar de Matrox kaarten hebben lang niet de features van de All in Wonder. Geen afstandsbediening, geen delayed TV, geen harddisk recording, geen TV tuner, geen afstandsbediening......
Op Zaterdag 11 mei 2002 09:08 schreef robje het volgende:
Ik zou via je versterker laten lopen want ik denk niet dat het versterkende vermogen van je audigy genoeg is om een fatsoenlijk geluid uit je boxen te krijgen. Of je moet een speakerset pakken van een computer met ingebouwde versterker maar aangezien dit setje waarschijnlijk in je huiskamer komt zou ik voor je versterker kiezen.
Kijk, dat wilde ik graag horen :) Dan moet er dus ook nog een nieuwe 5.1 versterker met speakers bij komen. Wordt wel een meer-jaren plan op deze manier :)
Voor een beetje mooie kast kwa design en die dan ook nog eens een beetje bij je audioset past zou ik bijv eens op http://www.thebookpc.com/products.htm kijken.
Ja, zijn inderdaad erg leuke kasten. Helaas zijn deze alleen als compleet systeem te krijgen, en niet als losse kast :'( Heeft iemand die dingen ergens als losse kast te koop zien staan?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat dacht je van een Chieftec/Antec zonder deur? die zijn er namelijk ook.

• Croga
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 10:03 schreef Terw_Dan het volgende:
Wat dacht je van een Chieftec/Antec zonder deur? die zijn er namelijk ook.
Heb ik ook naar gekeken ja, helaas zijn die alleen in beige te krijgen over het algemeen, en ik voel me nog niet modder genoeg om me daar aan te wagen :)

Wel heb ik de volgende gezien:
Cooler Master ATC600
alleen moet daar weer een micro-ATX bordje in. Iemand nog ideën voor een goed micro-ATC bord?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 01:16 schreef W1LL3M het volgende:
geen kaartje verslaat de tv-out kwaliteit van matrox... en matrox komt binnenkort met een nieuwe kaart :9~
Hmm, neem een ATI radeon 8500 ;)
Pagina: 1