Ik heb van de week een HDD cooler gekocht, maar die maakt wel erg veel lawaai 32 Db, nou zit ik er overna te denken om een waterkoeling te maken op 5,25 "maat, gaat die helpen ? Iemand met tips, of een idee hoe het watermoet lopen ?
okee niet gevonden met de search, maar deze mag nu wel dicht
Hier één van de mooiste sites op waterkoeling-gebied, kijk maar naar alle mods van die gast.
Hier de link naar zijn HDD watercool project: HDD Watercool
suc6 ermee
edit: link gefixt
Hier de link naar zijn HDD watercool project: HDD Watercool
suc6 ermee
edit: link gefixt
Verwijderd
Mijn gefröbel:

Dus één gebogen koperbuis tussen de schijven geklemd -eventueel met twee extra koperplaatjes- koelt je schijven.
In een experiment (schijf in geïsoleerde doos) mat ik 17 graden verschil als ik de waterpomp aanzette.
Ik heb de buis nu in serie met mijn cpu-waterblokje aangesloten, zodat de 17 graden niet meer gehaald worden. Twee schijven in een geïsoleerde broodtrommel werden gemiddeld 34 graden.
Dus één gebogen koperbuis tussen de schijven geklemd -eventueel met twee extra koperplaatjes- koelt je schijven.
In een experiment (schijf in geïsoleerde doos) mat ik 17 graden verschil als ik de waterpomp aanzette.
Ik heb de buis nu in serie met mijn cpu-waterblokje aangesloten, zodat de 17 graden niet meer gehaald worden. Twee schijven in een geïsoleerde broodtrommel werden gemiddeld 34 graden.
hee, das een goede, die ga ik ook proberen te maken!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()