Toon posts:

[php] info uit een cookie naar een array schoppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

ff een vraagie. Ik wil info uit een cookie in een array zetten. Weet iemand toevallig hoe dit moet, want ik heb al uren lopen zoeken en ik kom er niet uit.

Optie 1, het kan niet, Optie 2, het kan wel maar is toch erg moeilijk, Optie 3, ik ben gewoon dom......:)

Dank.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

optie 3 is erg verleiderlijk ;)
maar geef eens wat meer info? hoe ziet de data die in je cookie komt eruit?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Alles kan, maar je vraag is erg onduidelijk...

Wil je een array in een cookie zetten en dan later deze array uitlezen? Of wil je alle gegevens die je in een cookie hebt gezet in een array hebben?

Zoek in het tweede geval eens naar $HTTP_COOKIE_VARS (voor php versie 4.1.0) of naar $_COOKIE (na php versie 4.1.0).
In het eerste geval zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt gewoon de array elementen als cookies opslaan (net alsof je een nieuwe array wegschrijft), maar je krijgt dan problemen als je meer dan 20 elementen wilt wegschrijven, aangezien je maximaal 20 cookies in kunt stellen.
Een betere oplossing is om gebruik te maken van de functie serialize, waarmee je de array omzet tot één enkele string. Deze string plaats je dan in een cookie en lees je later weer uit dmv. unserialize.

Quasi Code:
PHP:
1
<?//$array bevat een array$cookie_data = serialize($array);$cookie_data = addslashes($cookie_data);setcookie('mijncookie', $cookie_data, 0);$cookie_data = $_COOKIE["mijncookie"];$cookie_data = stripslashes($cookie_data);$array = unserialize($cookie_data);// $array bevat weer de orginele array?>

Verwijderd

Topicstarter
ja, was een makkelijke voorzet....

maareh...de data zijn gewoon getallen en dan gescheiden door een komma. Dus bijvoorbeeld: 1,4,2,7,8

Verwijderd

Topicstarter
ja, het vervelende is dus dat mijn server php 4.0.6 draait...... :(

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Op zaterdag 11 mei 2002 00:28 schreef krizly het volgende:
ja, het vervelende is dus dat mijn server php 4.0.6 draait...... :(
dan gebruik je ipv $_COOKIE, $HTTP_COOKIE_VARS...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Lord-M:
[e.e.a. maar ook een stukkie code]
note dat je enkel addslashes hoeft te doen, wanneer get_magic_quotes_gpc ()uit* drm staat.

* drm dwz wanneer deze functie 0 teruggeeft

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1