Plextor [4012ta] vragen

Pagina: 1
Acties:

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35
Ik ben sinds het begin niet echt tevreden geweest over deze brander, ik had meer verwacht van een kwalitatief hoger product.

Mijn Lite-on 16*10*40 is toen der tijd heen gegaan en ben ik overgestapt op een plexwriter 4012ta.

Nu is het zo dat na +/-21 dagen hij meer geluid gaat produceren tijdens het branden (net als een Aopen cd-rom speler alleen dan nog harder).

Hij als je on the fly brand de buffer vaak bij de 51% leeg loopt terwijl dit voorheen niet het geval was.
Als je niet on the fly maar van bron=>plex naar doel=>plex brand hij begint met 4000kb/s en opslot maar 15kb/s leest (clone cd).

DMA staat aan, inf update van intel staat erop etc etc. ik heb het met verschillende soorten cd-r's en ik heb de allerlaatste firmware upgrade.
Het maakt niet uit of de brander slave of master staat want dit helpt niets.

Verwijderd

Deze brander werkt alleen goed op een AMD systeem. >:)

Maar het klopt, hij maakt aardig wat geluid bij het schrijven, maar nog lang niet het centrifugegeluid dat mijn 40Tsi van Plextor produceert als die op volle 40x snelheid leest.

Als het geluid echter met de dag harder wordt, dan moet je hem laten ruilen... zelfs koningen als Plextor kunnen wel eens een slechte dag hebben.

• Smirnoff
Op zaterdag 11 mei 2002 18:00 schreef FirePower het volgende:
Deze brander werkt alleen goed op een AMD systeem. >:)
Hoor hem ;)

Hij is al om geruild, werkt weer naar behoren.

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 18:28 schreef Smirnoff het volgende:

[..]

Hoor hem ;)

Tja, als ik teveel in aanraking kom met wodka, ga ik onzin uitkramen. :)

Hij is al om geruild, werkt weer naar behoren.

Mooi zo. Succes ermee (welke cdr gebruik je? De mijne kunnen niet hoger dan 24x, en de 32x zijn veel duurder. Ik wil 24x cd's op 32x branden... 16x op 24x is geen probleem.)

• Smirnoff
Sony (24x)en Taiyo Yuden(32x), Platinum dat merk werkt voor geen meter.

Ik wel eens zou willen weten van welk merk die Plextor eigen merk cd-r's zijn want die zijn 40x en werken heel goed.

Verwijderd

Recommended CD-R Media (74 min) - (4X ~ 40X)
Mitsubishi Chemical CR74 VA1/VP1
Hitachi Maxell CDR 74 MIX.1P (Must indicate 32X)

Recommended CD-R Media (80 min) - (4X ~ 40X)
Taiyo Yuden CDR-80TYPR/WPY
Mitsubishi Chemical CR80 VA1/VP1
Hitachi Maxell CDR 80 MIX.1P (Must indicate 32X)

Waarschijnlijk een van deze, en dan bedrukt met het Plextor logo.

Je kunt dat vinden op:
http://www.plextor.be/english/technical/cdrmedia401240A.html

Verwijderd

Laatste lichting Platinmum CD's die we(Funprice) laatst binnen hebben gehad zijn inmiddels 40x certified :)

Verwijderd

WOEI!
Moet ik die eens gaan bekijken. Ik heb nooit problemen met de platinums gehad. Ik heb er een aantal CDRW's van. (4x)

edit:

Net gechecked.
0.64 euro per 25 stuks! niet te duur. Van deze ga ik eens wat uitproberen.

Pagina: 1