Packetloss, wat betekent dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
Ik weet dat het heeft te maken met pingen, maar wat gebeurt er als de packet niet voor 100% aan komen, krijg je dan foutmeldingen, omdat niet alle informatie je kan bereiken:?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:58

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Als een pakketje niet aankomt probeert ie 't nog eens.
het kost je echter wel snelheid omdat sommige packets meerdere malen verzonden moeten worden.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Topicstarter
DAn duut alles gewoon langer, dus een hoge ping = langzaam (eventuele fouten), en een lage ping = snel (geen/weinig fouten)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Packet loss is funest voor streaming media. Je krijgt dan gaten in je muziek bijvoorbeeld, omdat het het "live" moet zijn is herzenden van packets uit den boze. (packetloss is mijn grootste vijand bij het spelen van kweek twee :-) ) En NEE, je ping wordt er niet hoger van, je ping is alleen maar de latency die wordt veroorzaakt door de traagheid van de bekabeling... in deze index in ms zit dus niet het verlies van data ingerekend (laag 7, fysieke laag = ping, bovenste lagen voor packetloss)

Verwijderd

Ow, en ik heb van horen zeggen dat packetloss veroorzaakt wordt door slechte of te weinig routers (rauwters als je wilt :-) ) daardoor heb je een hogere kans op network collisions, dus packet loss.

Verwijderd

FranGuthie, ik zou zeggen ga een kijken op whatis.com.

Het lijkt me dat veel van je vragen daar wel beantwoord cq. uitgelegd zijn.
Pagina: 1