Toon posts:

celeron

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mijn systeembus draait nu op 66 mHz met een PIII celeron 666mhz, mag ik dit gewoon opdrijven naar 133mHz want mijn moederbord en de RAM's kunnen het aan, of kan de processor dit niet aan.

greetz

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat je dan een gefrituurde processor hebt ;)

Je kunt het beste rustig aan beginnen met eerst een megahertz en dat langzamerhand opbouwen. Niet meteen beginnen met 10MHz, want dat heeft ook gee goed nut :)

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:21
Moet je gewoon proberen, dan zie je vanzelf hoeveel Mhz je cpu aankan.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 22:55 schreef leek.be het volgende:
mijn systeembus draait nu op 66 mHz met een PIII celeron 666mhz, mag ik dit gewoon opdrijven naar 133mHz want mijn moederbord en de RAM's kunnen het aan, of kan de processor dit niet aan.
133 Mhz is een beetje een grote stap ;) Probeer kleine stapjes. De nieuwe Celeron's hebben namelijk een FSB van 100, en het lijkt me sterk dat jouw celeron dan ineens een FSB van 133 aan kan.
greetz
[topic=309815/1/100]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hoe veranderen want ik moet het toch doen met jumpers van het moederbord 66 of 100 of 133

Verwijderd

Kan (waarschijnlijk) niet.
Dan gooi je ook de snelheid van je AGP poort en PCI sloten omhoog die kunnen die (waarschijnlijk) niet aan.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 23:05 schreef leek.be het volgende:
hoe veranderen want ik moet het toch doen met jumpers van het moederbord 66 of 100 of 133
Kan misschien ook in het BIOS.

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid ik KAN dat veranderen op mijn moederbord (keuze tussen 66 100 133) maar mag ik dat doen.
Ik heb wel aangepaste ram's 256Mb PC133. maar ik weet niet of mijn celeron dat aankan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je loopt natuurlijk altijd risico bij het overclocken van je pc.

moet dit trouwens niet in OCM?

Verwijderd

Topicstarter
is dat dan overclocking? waarom brengen ze dan dit type moederborden uit.

Verwijderd

Ben toch zo blij met mijn Asus Mobo. Die schakelt zijn eigen gewoon uit als ie niet hoger kan of als temp te hoog is.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17
dus je hebt mp 10.... bij 100 wordt t dan 1000 en 133 wordt t dan 1330 ... denk dat dat wel een beetje teveel wordt ;)

en tis trouwens geen pIII celeron maar gewoon een celeron hoor... PIII is weer een heel andere proc

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 10 mei 2002 23:23 schreef leek.be het volgende:
is dat dan overclocking? waarom brengen ze dan dit type moederborden uit.
1. ja
2. omdat er mischien ook gewone pentiums op kunnen draaien :?

:o

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
voor de duidelijkheid nu staat ie via jumpers op 66mHz en als ik dat via jumpers verander naar 100 mHz, verander ik dan ook mijn multiplier?

mainboard ECS P6BAP-A+

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 10 mei 2002 23:29 schreef leek.be het volgende:
voor de duidelijkheid nu staat ie via jumpers op 66mHz en als ik dat via jumpers verander naar 100 mHz, verander ik dan ook mijn multiplier?

mainboard ECS P6BAP-A+
nee, maar dan wordt het dus 10x 100mhz =1000mhz :P
van 666 naar 1000mhz in 1 keer :?
ik zou het maar niet doen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
ok ik snap het
ik blijf er met mijn fikken af

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 23:34 schreef leek.be het volgende:
ok ik snap het
ik blijf er met mijn fikken af
saai ;)

Wat je mischien wel kan doen is in de bios je geheugen op +33 oid zetten , je cpu draait dan netjes op 667 (jaja 666 mocht niet) maar je geheugen op 100 Mhz, kleine winst, maar toch leuk meegenomen.
en tis trouwens geen pIII celeron maar gewoon een celeron hoor... PIII is weer een heel andere proc
Dit klopt ook niet , beide cpu's zijn gebaseerd op de p3 coppermine, en zijn in princiepe gelijk , het enige verschiel is dat de celeron 128 ipv 256 (bij de p3) kb cache heeft.......

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit kun je zelf wel uitzoeken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.