Mailserver, welke en hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• wietse.cc
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-12-2023
Hallo allemaal, ik heb een webserver draaien voor hosting, en heb een inmiddels veelgebruikte site opgezet waar mensen gratis mail kunnen verzenden.

Nu wil ik (de server heb ik toch altijd draaien) een mailserver opzetten zodat mensen ook via "CatMail" (net als bij hotmail) een eigen mailadres kunnen nemen. Ik heb een domein, www.catmail.cc via Namezero, waar ik onbeperkt FORWARDING adressen kan aanmaken.

Weet iemand hoe ik mijn idee werkelijkheid kan laten worden?

(Ik heb de search gebruikt, maar das allemaal wat betreft mailservers boven mijn niveau...)

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 18:28

ralfbosz

xm create bosz -c

Geen advies op mailserver (al zou ik kiezen voor een PostFix + Pop3d oplossing en dan kijken of je nog een mooie web-interface hiervoor kunt vinden, dit alles op een Linux-machine natuurlijk). Maar je moet geen adres-verwijzingen bij Namezero maken, je moet gewoon die mail-server als mx-record in de dns laten opnemen.

Dan kun je lokaal op je machine de namen beheren, werkt wat makkelijker...

rm -r *

• wietse.cc
Ok, maar het maakt mij niet uit om op de site van namezero forwards aan te maken, alleen hie doe ik dat??? als ik bijvoorbeeld pietje@catmail.cc neem waar moet die dan naar geforward worden? zal niet zoiets zijn als pietje@62.251.44.230... Hoe werkt dat dan... die mailserver moet toch ergens zijn mail vandaan trekken...??

Ik gebruikt BTW als OS windows 2000

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Als je nu gewoon zoals reeds gezegd de adressen op je eigen server bijhoud, dan moet er niets geforward worden, de users zijn op jou comp gekend, en jou comp is tergelijkertijd mailserver.

jou (mail)domein is dan gekend bij DNS servers

dan heb je 2 opties:
*een webinterface (kan je lekker volgooien met banners)
*een pop3 box dan moet je enkel 2 poortjes openzetten pop3 en smtp.

You don't need eyes to see, you need vision

• wietse.cc
Ja ik ga voor de webinterface, die ik zelfs al heb gemaakt, en wat betreft adressen bijhouden op eigen server, ik ben overtuigd. Nu alleen nog hoe ik dan kan realiseren... In de search al wat gelezen over veranderen van DNS en zo, maar ik heb geen idee wat het allemaal precies inhoud... Heeft iemand daar wat info over?

• wietse.cc
niemand een idee?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:57

Predator

Suffers from split brain

Dit is helemaal geen Professional Networking & Servers.
Deze gaat op slot omdat er te veel topics hier gestart worden, die hier helemaal niet horen.
(Ik heb de search gebruikt, maar das allemaal wat betreft mailservers boven mijn niveau...)
Moet je ook eens nadenken of deze vraag niet onder het niveau hier is ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.