[GF4] Geen RealVideo of TV-Out MX460

Pagina: 1
Acties:

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 20:02
Bij het afspelen van RealVideo streams, wordt het video-beeld niet getoond :( op de TV-Out.

De GF4 TV-Out is ingesteld zodat ie de VGA-monitor dupliceerd naar de TV-Out. Ik zie dus wel alle Win-zooi etc maar het window dat de videostream afspeelt is zwart. De VGA-monitor laat WEL het window met de video-stream zien.

Is dit een vorm van protectie :? zodat je niks aan je video recorder hebt of zou het iets anders kunnen zijn.

Opmerkingen hoe je deze 'software-fout', kan oplossen of tweaken worden verwelkomt :)

Wat ik eigenlijk wil is dat de real-video stream fullscreen wordt afgespeeld op de Tv-Out. Kijkt nl. wel lekker 8-) .

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat dit simpelweg met de overlay te maken heeft waar hij dan problemen mee geeft.
kijk eens of je dat kunt veranderen.

• PtrO
Heb FF gespeeld met de overlay, welk denk goed werkt. Kan bij afspelen van AVI/DIVX goed de kleuren, zooming etc. instellen.

Zodra ik echter een RealVideo afspeel is de inhoud van het RealVideo windootje op de TV-Out zo zwart als de nacht.

Heb nog verder zitten zoeken en begin te denken dat de anti-piracy heeft uitgemaakt dat ik dat niet mag doen |:( .
Heb nu van alles geprobeerd, maar het beeldje is :(

Voor de info, ook FF de Driver eigenschappen en een Realvideo schermpje wat ik overigens ook niet in een JPEG kon capturen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/plaatje4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ooms/tweaks/plaatje5.jpg

Kan iemand met (beetje recente) NVidia kaart vv. een TV-Out 's kijken of h/zij de RM-video inhoud wel kan zien op de TV. Dit om vast te stellen of het al of niet aan mij ligt.

Verwijderd

Het probleem is volgens mij dat de streaming video alleen wordt afgespeeld op de primaire monitor. Ik heb hetzelfde en als ik dan (tijdelijk) mijn TV instel als primaire monitor, dan doet ie het wel prima 8-) 8-) 8-)
Je moet het alleen niet vergeten terug te zetten, anders staat na een herstart al je meuk op het TV-scherm ipv op je monitor.

Ik heb trouwens een MSI GMX460 en ik gebruik dus mijn TV-out als 2e beeldscherm, ik weet niet precies wat jij doet...

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54
Geldt hetzelfde voor media player? Ik kan nl. in een window wel op de tv een film bekijken, maar zo gauw ik full screen kies gaat hij naar de monitor (Twinview - dualview mode).

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 19:39 schreef Rukapul het volgende:
Geldt hetzelfde voor media player? Ik kan nl. in een window wel op de tv een film bekijken, maar zo gauw ik full screen kies gaat hij naar de monitor (Twinview - dualview mode).
Dat komt omdat je monitor de primaire is, je moet dat dus ff omschakelen. Dit doe je gewoon in de beeldschermeigenschappen...

• PtrO
Op maandag 27 mei 2002 19:31 schreef Dwarre1 het volgende:
Het probleem is volgens mij dat de streaming video alleen wordt afgespeeld op de primaire monitor. Ik heb hetzelfde en als ik dan (tijdelijk) mijn TV instel als primaire monitor, dan doet ie het wel prima 8-) 8-) 8-)
Je moet het alleen niet vergeten terug te zetten, anders staat na een herstart al je meuk op het TV-scherm ipv op je monitor.

Ik heb trouwens een MSI GMX460 en ik gebruik dus mijn TV-out als 2e beeldscherm, ik weet niet precies wat jij doet...
Zelf gebruik ik de TV-out (soms) als kloon van het primaire beeldscherm. Het kloon scherm toont niet de inhoud van het streaming realmedia venster.

Ik vermoed dat RealMedia de boel gewoon dichtgooit |:( om te voorkomen dat je (bijv.) het media venster kan capturen.
Probeer maar 's om van een RealMedia Video venster een capture te nemen, je zult zien dat ie zwart is 8-) .

Afijn ik heb 't probleem nu gebypassed middels een VGA2TV viewer. Technisch gezien niet echt tevreden :'( want het zou zonder moeten kunnen maar het zij zo.

Pagina: 1