Toon posts:

Hardware conflict

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
yoo menzies.

Ik heb een probleempie ik heb vandaag een nieuwe HD erin laten zetten.
Ma met een controller en volgens mij geeft die problemen.
Want me geluid doet het niet meer.
ik weet zeker dat alle kabeltjuhs etc goed zitten.
Ik heb bij configuratiescherm> systeem > geluid,spelletjes..etc>gekeken bij eigenschappen en dan bij bronnen gekeken.
Daar heb ik 2 hardware conflicten gevonden maar ik zou niet weten hoe ik dit op ken lossen.
Weet iemand van jullie het misschien wel B.V.D
AFZ een Beginner.:(

Hij geeft deze 2 conflicten an: *Interrupt request 05 gebruikt door:
IRQ Holder voor PCI-steering
EN:
Interrupt request 05 gebruikt door:
CMD PCI-0649 Ultra DMA IDE Controller

HELP!!!!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Zet je BIOS instellingen eens op default :)

En wat heb je allemaal geprobeerd. Iets meer info alsjeblieft.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Al geprobeerd je geluidskaart in een ander slot te doen :?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het wel in een ander slot willen doen ma this een oud bagger ding en heeft geen open slots meer en heb geen zin in andere problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens ook al me hele bios doorgekeken ma ik vat er niet bepaalt veel van.

Verwijderd

Topicstarter
Het enigste wat ik zou willen weten is hoe ik een hardware conflict ken oplossen.
ma zal we leen domme vraag zijn denk ik???:?

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif<- hier hebben ze een edit knop voor uitgevonden :)

Doe eens een clear cmos op je moederbord (j14 uit mijn hoofd). Dit wil nog wel eens helpen. Probeer anders de bronnen in het apparaatbeheer van Windows te veranderen.

edit:

je busmaster hoort geloof ik toch op irq14 te zitten? Heb je een i/o kaart (waar je harddisk / cdrom etc. op zit)? Wissel anders even wat kaarten om.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 22:38 schreef LinuxUser het volgende:
[afbeelding]<- hier hebben ze een edit knop voor uitgevonden :)

Doe eens een clear cmos op je moederbord (j14 uit mijn hoofd). Dit wil nog wel eens helpen. Probeer anders de bronnen in het apparaatbeheer van Windows te veranderen.

edit:

je busmaster hoort geloof ik toch op irq14 te zitten? Heb je een i/o kaart (waar je harddisk / cdrom etc. op zit)? Wissel anders even wat kaarten om.
Srry ma ik vat er niet egt veel van ma tog bedankt voor de moeite!!!!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Hmm.. Allereerst gooi ik deze naar Overige Hardware, omdat het niet alleen puur een IO-controller betreft..

En verder zou ik eens wat meer informatie geven over je systeem.. Misschien dat dat wat helpt..

En verder wil ik je nog even aanraden om een beetje op je spelling te letten.. Neem even de tijd voordat je je post verstuurd!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor chipset zit er op je systeem?
Welk OS is het? en doet hij het zonder die hdd wel goed?

Vaak zijn dit soort problemen op te lossen door een beetje te schuiven met je kaarten.
als je een SB live in je systeem hebt deze er iig even uithalen, dan het systeem installeren en vervolgens die kaart er weer inzetten. Kan vaak makkelijk zijn als je bezig bent met het installeren omdat die SBlive niet echt makkelijk doet met IRQs (of je kunt simpelweg de legacy van die kaart uitzetten en de gamepoort ook, als je deze toch niet gebruikt.).

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In je bios moet je de nieuwe controller handmatig een andere IRQ nummer toewijzen.

Als je nog een boekje bij je moederbord hebt gehad, is het een stuk makkelijker. Daar staat in waar alles voor in, en ook waar je je IRQ nummer moet wijzigen.

Heb je het boekje niet meer, ga dan ff rustig het bios menu verkennen. Als je alles langzaam doet kom je er best uit, heb je iets veranderd waarvan je niet weet wat het is en je wil het weer terug veranderen, kun je altijd uit de bios gaan zonder de wijzigingen te saven. Meestal kun je ipv een boekje ook een gedownloade handleiding gebruiken. Als je het type moederbord weet + merk kun je deze makkelijk vinden.

Btw, haal eens een paar keer de spellingscontrole over jouw verhaaltje. Voordat je het begrijpt ben je 5 min verder :).

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Best wel basic vraag, bios veranderen, plaatsen van pci kaarten veranderen, onnodigen porten in bios uitschakelen. De rest zie search
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.