Toon posts:

Installatie firewire kaart lukt niet!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een safeway pci-firewire kaart(http://www.safeway.to/pagesiene/structuur/set1.html) gekocht maar installatie wil niet echt lukken!

Na installatie uitroepteken in configuratiescherm met daarbij de volgende melding: Dit apparaat kan niet starten. (Code 10)

Heb al update voor firewire gehaald bij MS maar geen succes. Drivers voor 2000 staan niet op site van safeway omdat deze compatible zou moeten zijn. Tenminste dat staat op de doos!

Iemand anders nog suggesties/ervaring hiermee??

Oh ja, er zit ook een voedingsaansluiting 3.3 volt op de kaart, maar naar mijn idee is dat toch niet nodig?? PCI krijgt toch voeding middels moederboard?

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 12:15
Steek die 3,3 V kabel toch maar in, die is om de randapparatuur stroom te geven denk ik.

Uit je verhaal kan ik opmaken dat je windows 2000 draait? Of Windows XP... Maarja, herkent je OS 'm wel als Safeway kaart? Zo jah, zou het geen probleem moeten zijn met de drivers. Kijk eerder eens of je geen IRQ conflicten hebt, of ofdat je iets in het BIOS moet instellen. Ik kreeg ook een keer een code 10 error bij me 2e videokaart, en dat kwam omdat ik um anders moest instellen in het BIOS.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

is dat een OHCI compatible kaartje?
want die doet het bij mij wel gewoon zonder aparte drivers (heb zelf een dynalink).

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 21:46 schreef Terw_Dan het volgende:
is dat een OHCI compatible kaartje?
want die doet het bij mij wel gewoon zonder aparte drivers (heb zelf een dynalink).
Het lijkt me wel, vele FireWire kaartjes zijn OHCI comptabile en het zou wel iets voor SafeWay te zijn om hem OHCI comptabile te maken. Ik geloof trouwens ook dat ik deze SafeWay kaart in actie heb gezien, zonder enige extra drivers. Vandaar ben ik er bijna zeker van dat hij dus OHCI compatible is :)

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
Die Firewire kaartjes van Safeway zijn idd gewoon OHCI compatible, dus je windows moet hem gewoon auto-installeren zonder aparte drivers. Heb wel eens meegemaakt dat deze kaartjes niet geschikt zijn voor sommige mainboardjes en hier dus gewoon niet mee wilden samenwerken.

Je zou eens kunnen proberen de kaart in een ander pci slot te steken, of als dat niet helpt een bios-upgrade doen.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen, bedankt alvast!

Helaas werkt het nog steeds niet! Het is idd wel een OHCI kaartje en gaat ook allemaal vanzelf...maar helaas niet goed!;( Ik heb die voeding en ander slot ook al een keer geprobeerd, maar ook dat was geen succes.

Ik heb met het bios nog niets geprobeerd (iemand suggesties waar ik zou moeten kijken), dat ga ik nog effe doen! Lukt dat ook niet, dan kijk ik effe voor een bios update!

Thanks!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kaart omgeruild en werkt gelijk!
Dus dik 5 uur zitten tobben met kapotte kaart!

Maar toch bedankt voor de antwoorden!
Pagina: 1