Toon posts:

tadaaa: 64 mb edo kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej pieps.
Ik ben op zich wel gewend aan rare kuren van mijn systeempie hier (een p166mmx waar 96 mb edo ram in hoort te zitten, precieze specs zijn volgens mij niet nodig voor het probleem...), maar ik snap hier eerlijk gezegd weinig van: ik moest vanmiddag ff een extra voedingskabeltje in mijn pc leggen ivm een nieuwe brander erbij. Ik had de boel een beetje omgelegd en daarna weer aangesloten, waarbij ik mijn geheugen met geen vinger heb aangeraakt. Toen ik hem bootte gaf hij ineens maar 32 mb aan, terwijl er 2x16 en 2x32 in zit. Beetje apart, niet? Ik heb ff getest door het geheugen van bankjes te wisselen, maar steeds blijft er maar 32 mb staan. Hoe kan dit? Ik begreep dat geheugen kwetsbaar is, maar het lijkt me erg toevallig als ineens die twee bankjes van 32 naar de haaien zijn gegaan.... Zit ik hier mis? Herkent iemand dit of heeft iemand tips voor me? :?

Verwijderd

ook wel eens gehad met 2 reepjes van 128mb.. verwisseld in een andere systeem, terugzetten en zo dood als wat :(.... gewoon proberen en als het niet werkt dan is het jammer genoeg kapot :(

Verwijderd

Topicstarter
Maar zomaar?? Ineens?? Het is net of er een bekende van me heen is gegaan: ik kan het gewoon niet geloven!! Ik ben altijd lief voor ze geweest, hehehe... Ga anders nog maar eens proberen te reanimeren. thnx :Y)

Verwijderd

probeer bij iemand anders in z'n systeem, kijken wat hij dan doet :?

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:28
Zal haast denken aan een statische ontlading, oftewel je was statisch geladen en ja hebt tijdens het plaatsen van de brander ff contact gehad met het ram

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook 2x16 en 2x32 afzonderlijk getest? En wat zegt Windows (of enig ander OS die je draai) over het totale hoeveelheid geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid: die brander hangt er al een tijdje in, maar mijn cd rom speler was sinds die tijd niet meer aangesloten en die wilde ik nu weer samen hebben.
Kan het niet komen omdat er een kabeltje verkeerd zit?? Ik heb de interfacekabels naar mijn hd's ook losgehad, net als de kabels van mijn dd. Ik heb het geheugen al verwisseld van bank dus en dat leverde niets op. Windows zegt nu ook dat ik maar 32 mb en net tijdens het proberen gaf hij ineens aan dat ik nog maar 1 mb geheugen heb!! Moet het niet gekker worden natuurlijk!! >:)

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
En als je die brander nou weer eens los koppelt?

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm, het was dus inderdaad dood, dat geheugen: schijndood!! Na een paar keer verwisselen en controleren of het wel ECHT (duh) goed zat, ga ie het ineens weer terug. Eerder bleek ook al dat de afzonderlijke reepjes wel respectievelijk 32 en 64 mb aangaven, dus er was niets kapot... Apart hoor, maar ik zeur niet meer; dit is weer eens een teken van die ouwe dat ie aan vervanging toe is, dat stuk chagerijn van een 166mmx. :D
Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 10 mei 2002 22:09 schreef SuBBaSS het volgende:
Nogmaals allemaal bedankt voor de hulp.
You're welcome :)
Pagina: 1