Toon posts:

[w2k] full duplex trager als auto mode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een w2k server draaien met AD en 2x 3com 905b-tx 10/100 nic`s en 2 win`98 clients met een D-link 10/100 nic

alle kaarten staan op 100mb-full duplex en de switching hub (of whatever dat ding ook genoemd word) die ik gebruik supports auto sense 10/100 half/full duplex.

als ik de D-link nic`s in de win`98 clients op "auto mode" zet dan pomp ik een 40mb groot bestand in gemiddeld 20 seconden van client naar de server en terug. en als ik de D-link nic`s op "full duplex" zet dan duurt het 2 minuten !

hoe kan dit, moet full duplex niet sneller zijn !! :?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of je het zo al ingesteld hebt, maar je moet wel effe client en server op full duplex zetten volgens mij. Maargoed, als je alle NICs op auto zet, gaat ie als het goed is toch vanzelf naar full? :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 21:32 schreef blackd het volgende:
Ik weet niet of je het zo al ingesteld hebt, maar je moet wel effe client en server op full duplex zetten volgens mij. Maargoed, als je alle NICs op auto zet, gaat ie als het goed is toch vanzelf naar full? :?
in de server staat de netwerk nic op 100mb full duplex en in de clients ook. de safeway switch die ik gebruik ondersteund auto sense 10/100 half/full duplex staat in het boekje. ik kan verder niets managen aan de switch met telnet ofzo.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

100mb-full duplex en de switching hub
Hub is GEEN full duplex.
Dat verklaart dan natuurlijk alles...
Op vrijdag 10 mei 2002 21:35 schreef riesje het volgende:

[..]

in de server staat de netwerk nic op 100mb full duplex en in de clients ook. de safeway switch die ik gebruik ondersteund auto sense 10/100 half/full duplex staat in het boekje. ik kan verder niets managen aan de switch met telnet ofzo.
en nu ist een switch

Is het nu een switching hub of een switch :?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
op de hub, switch of whatever staat "LAN-SWITCH"

maar of het ook een echte switch is weet ik niet aangezien die maar 56 euro koste. volgens mij is een echte switch wel iets duurder en meestal te managen.

er staat wel op de doos "supports half and full duplex" dan neem ik aan dat die gewoon op full duplex kan draaien toch ?? :?

• sniper20
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 23:00
Ik zou de kaarten gewoon op auto-mode zetten. Zit je altijd goed. Als het een switch is gaan de netwerkkaarten vanzelf wel op full-duplex werken.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:04

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 12 mei 2002 12:36 schreef riesje het volgende:
op de hub, switch of whatever staat "LAN-SWITCH"

maar of het ook een echte switch is weet ik niet aangezien die maar 56 euro koste. volgens mij is een echte switch wel iets duurder en meestal te managen.

er staat wel op de doos "supports half and full duplex" dan neem ik aan dat die gewoon op full duplex kan draaien toch ?? :?
Een hub is geen full duplex dus dat is dan een echte switch :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1