Toon posts:

[Gigabyte GA-6BA] P3-550 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hier een P3-550 liggen, en ik wil die proberen op dit moederbord.

Er zit nu een P2-350 met Dechutes kern op.
Op de website, en in de bios tabel, staat dat vanaf BIOS 2.9 de Coppermine core ondersteund wordt, zodat het bord een p3-600 aankan. (6x100, een hogere multiplier dan 6 heeft-ie niet.)

MAAR, deze P3-550 heeft een Klamath kern, waarover niets wordt vermeld in de tabel. BIOS 2.9 zit er al op, dus als de Coppermine wordt ondersteund, zal de oudere Klamath zeker werken met dat Bios. Het enige punt is: er staat bij dat voor de CuMine een PCB revisie 3.0 vereist is. Op de site van het mobo staat ook gewoon: 233-550 mhz, zonder speciale aanduiding, terwijl voor de CuMine speciaal Rev. 3.0 erbij staat. Dit bord is Revisie 2.4

Kan ik gewoon de multiplier op 5.5 zetten en de cpu erin kwakken? Als het niet werkt, gebeurt er dan gewoon niks of...? Ik bedoel, het is niet de bedoeling dat deze werkende pc naar de knoppen gaat... Als het niet werkt en de pc boot niet, pech dan. Maar er moet niks kapot gaan.

Verwijderd

ik denk dat het wel zal werken. Iig gaat er nix kaduk. Hij werkt hoogstens niet. Wel opletten dat hij genoeg Volts krijgt en niet teveel / weinig. De mp staat verder toch vast, dus daar hoef je je ook niet druk om te maken

Verwijderd

Topicstarter
AFAIK kan er niks worden ingesteld betreffende het voltage in het BIOS. Op het moederbord weet ik het ook niet zeker... dacht het niet.

De p2 en p3 hadden toch hetzelfde voltage? (De 350 die er nu inzit loopt op 2.00 volt.)

Je bent er dus zeker van dat er niks stukgaat?

Die gast waarvan ik hem heb, heeft zijn voeding opgeblazen. Nu gaat hij maar meteen zijn hele pc opwaarderen. De proc en het mobo zien beiden goed uit. Als de proc TOCH kapot zou zijn, kan er dan wat misgaan als ik hem op de gigabyte zet en dan de pc inschakel?

Verwijderd

Topicstarter
^^ schop ^^

Verwijderd

Zit een bx chipset op moet volgens mij kunnen. (Weet het natuurlijk niet helemaal zeker) maar bx ondersteunde toch heel veel. En klamath is toch ouder dan coppermine? Dan zou ie die toch moeten kunnen ondersteunen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
D'r gewoon indrukken :) En het is een Katmai, geen Klamath (Klamath is met z'n 0.35 core nóg weer ouder dan de Deschutes).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 11:29 schreef Abbadon het volgende:
D'r gewoon indrukken :) En het is een Katmai, geen Klamath (Klamath is met z'n 0.35 core nóg weer ouder dan de Deschutes).
Pardon. Idd Katmai.

Dit staat er op de site:
BIOS 2.9 ondersteunt Coppermine 600 mhz p3, indien het bord rvisie 3.0 heeft.

Ik heb BIOS 2.9 op een revisie 2.4.
Op de site staat: P2/P3 Tot en met 550 mhz, maar er staat NIET bij of voor ELKE p3 rvisie 3.0 nodig is. Zou ik dus deze P3 550 (Katmai core) er gewoon op kunnen zetten? (Is de 600 mhz de eerste coppermine?)

Deze proc zat in een pc die zijn voeding heeft opgeblazen. Mobo en Proc zien er goed uit. Maar het KAN zijn dat deze proc kapot is.

We nemen aan dat de proc niet stuk is.
Als het mobo de proc niet ondersteunt (als het op multiplier 5.5 staat) boot het ding dan gewoon niet of kan er ook wat stuk gaan?

Als de proc stuk zou zijn:
Kan het zijn dat er dan nog iets anders kapot gaat als ik die uitprobeer?

Dit moet ik heel zeker weten. Ik wil met die pc (van mijn oom) totaal GEEN ENKEL risico lopen.

Als ik het kan uitproberen en zeker weten dat niks kapot gaat als het niet werkt (of als de proc kapot is), dan probeer ik het. Werkt het niet, dan gaat de p2-350 er weer in. Werkt het wel, dan heeft mijn oom geluk.

Verwijderd

Topicstarter
^^ schop ^^

Kom op... er moet toch iemand een definitief antwoord op deze vragen kunnen geven? (Misschien vanuit ervargin?)

Verwijderd

Topicstarter
De laatste poging.... :'(
Pagina: 1