Toon posts:

[adsl delen] server win98 werkstations XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit in de volgende situatie. Iemand heeft 2 computers met XP erop als besturingssysteem.
Nu wil die adsl aanvragen en daarna delen.

Nu weet ik dat je kan kiezen om te delen via software of via een router.

In eerste instantie gaat mijn voorkeur uit naar software. Is dit echter wel mogelijk want de server is een bak met een dusdanige configuratie dat hierop nooit XP past, maar 98se met gemak.

Kan ik dus internet delen wanneer de server als O.S. win98se heeft en de (2) werkstations als O.S. Win XP?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Yep dat kan, Win98SE heeft ICS ingebouwd, dus hiermee zou je internet kunnen gaan delen. Mocht je dat willen gaan doen, dan kan je het beste even deze FAQ lezen: [topic=367939] . Hierin staat uitgelegd wat de mogelijkheden zijn.
Wat je ook kan doen is je modem 'tweaken', dwz je maakt een router van je modem. Meer informatie hierover op http://adsltweak.iscool.nl

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
thanx... ik deel nu thuis kabelinternet via sygate. Werkt lekker en ben bekend met het ics van windows :-)

vraag me alleen af wat de voordelen (en / of nadelen) van het tweaken van je modem is?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 21:12 schreef Ketje het volgende:
thanx... ik deel nu thuis kabelinternet via sygate. Werkt lekker en ben bekend met het ics van windows :-)

vraag me alleen af wat de voordelen (en / of nadelen) van het tweaken van je modem is?
ik denk dat je het beste eerst eens de voordelen van de mooie search hier moet gaan bekijken, http://gathering.tweakers.net/forum/find :)

daar vindt je denk ik genoeg informatie mee :)

in de FAQ's van [forum=4] en [forum=19] zul je ook veel informatie vinden over dit onderwerp :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 21:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

ik denk dat je het beste eerst eens de voordelen van de mooie search hier moet gaan bekijken, http://gathering.tweakers.net/forum/find :)

daar vindt je denk ik genoeg informatie mee :)

in de FAQ's van [forum=4] en [forum=19] zul je ook veel informatie vinden over dit onderwerp :)
ik heb op hun site gekeken naar de voordelen, zien er goed uit.
Alleen het is niet mijn modem kan er iets misgaan? of niet als ik de stappen volg zoals op de site adsltweak.is.cool?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 21:18 schreef Ketje het volgende:

[..]

ik heb op hun site gekeken naar de voordelen, zien er goed uit.
Alleen het is niet mijn modem kan er iets misgaan? of niet als ik de stappen volg zoals op de site adsltweak.is.cool?
Als je goed de stappen volgt, zal er weinig misgaan denk ik. Het enige nadeel van het tweaken van je modem is dat je garantie vervalt. Je zou ook mbv een hardwarematige router (die je aansluit op je modem) je internet kunnen delen.
Maargoed, al deze voor en nadelen staan in die FAQ die ik je net gaf.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
het is een simpel netwerkje van 2 user pc's
het doel is dat op iedere pc internet komt.

Nu heb ik de vrijheid om zo'n router aan te schaffen, maar wat is nu het grote voordeel van zo'n router, gekoppeld aan je modem, t.o.v. gewoon software matig delen?

Zal hoogstwaarschijnlijk de snelheid zijn, maar is dat het enige voordeel?

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 11:07 schreef Ketje het volgende:
Zal hoogstwaarschijnlijk de snelheid zijn, maar is dat het enige voordeel?
De pc's kunnen onafhankelijk van elkaar aanstaan.
Pagina: 1