Vanmiddag is er een 2200x geinstalleerd en die moet ik ff verder configureren morgen.
Maar nu wil ik een paar dingen en dus ff de vraag aan jullie, vooral aan mensen die het beestje kennen, deze proberen te beantwoorden.
Die 2200X wordt niet als webserver gebruikt maar komt gewoon aan een dial-up isdn lijnt je te hangen.
1. Waar moet ik op letten, wat mag ik niet vergeten tijdens het instellen???
2. Kan ik hem van buitenaf beheren, dus als er een internet verbinding is kan ik hem dan via die verbinding beheren??
Welke puntjes moet ik NIET vergeten als ik dit zo wil doen?
3. Hoe werkt dat VPN precies??
4. Is het aan te raden om dit beheer op afstand indien mogelijk te doen via een SSL verbinding ?
Voor de rest zijn ander TIPS/SUGGESTIES welkom!
De reden waarom ik dit vraag is heel simpel, ik moet dit klusje klaren ergens waar ik weinig spullen heb en niet zo vaak kom, er is dus baat bij dat het in 1 keer goed gaat.
Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik met een vidor router werk dus vandaar vooraf graag even de aandacht puntjes belicht.
Ik hoop dat dit PNS waardig is
If not, go.to/nt or trashcan
Alvast bedankt mensen!
Maar nu wil ik een paar dingen en dus ff de vraag aan jullie, vooral aan mensen die het beestje kennen, deze proberen te beantwoorden.
Die 2200X wordt niet als webserver gebruikt maar komt gewoon aan een dial-up isdn lijnt je te hangen.
1. Waar moet ik op letten, wat mag ik niet vergeten tijdens het instellen???
2. Kan ik hem van buitenaf beheren, dus als er een internet verbinding is kan ik hem dan via die verbinding beheren??
Welke puntjes moet ik NIET vergeten als ik dit zo wil doen?
3. Hoe werkt dat VPN precies??
4. Is het aan te raden om dit beheer op afstand indien mogelijk te doen via een SSL verbinding ?
Voor de rest zijn ander TIPS/SUGGESTIES welkom!
De reden waarom ik dit vraag is heel simpel, ik moet dit klusje klaren ergens waar ik weinig spullen heb en niet zo vaak kom, er is dus baat bij dat het in 1 keer goed gaat.
Dit is voor mij ook de eerste keer dat ik met een vidor router werk dus vandaar vooraf graag even de aandacht puntjes belicht.
Ik hoop dat dit PNS waardig is
If not, go.to/nt or trashcan
Alvast bedankt mensen!
edit:
hmmm nu al een move aangevraagd.. damn mn niveau ligt dus toch te laag
hmmm nu al een move aangevraagd.. damn mn niveau ligt dus toch te laag
http://www.NUiPhone.nl/