[DOS] Mpxplay geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• eL_Jee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 09:53
Ik zit een beetje in de problemen met mpxplay, ik heb twee verschillende geluidskaarten, maar met geen van beide krijg ik er (normaal) geluid uit.

Geluidskaart 1:
ALS120, geeft gewoon geen geluid

Geluidskaart 2:
Opti Audio 16 (1718DB ofzow?), geeft wel geluid, maar met enorme storingen, 3x per seconde een tik erdoor.

Beide geluidskaarten doen het wel goed met een geluidstestje in het configuratiemenu van de dos-drivers.

Iemand die misschien een id heeft waar het aan kan liggen of die ook een keer van zoiets last heeft gehad?

• splat
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Wat voor processor heeft de pc?

Misschien istie te traag om de mp3s goed af te kunnen spelen.

• eL_Jee
Sorry, vergeten te vermelden.
Ik heb er een 486 DX2-80 processor in zitten, maar ik geloof dattie op 50mhz draait :?, kan ik ook nergens met jumpers ofzow instellen, tis in de bios of 25 of 50 mhz.

Verder, ook nogal vaag vind ik, wordt m'n processor tijdens het afspelen van een mp3'tje meestal tussen de 200% en 500% belast...

• splat
  • Niet online
Waarschijnlijk is je processor dus niet krachtig genoeg om de mp3s af te spelen. Ik heb het is geprobeer op 'n 486dx @ 66MHz en die trok het ook niet.

Je geluidskaart geeft bij die testproggies wel geluid omdat hij dan gewoon wav files oid afspeeld.

• eL_Jee
Op vrijdag 10 mei 2002 21:05 schreef splat het volgende:
Waarschijnlijk is je processor dus niet krachtig genoeg om de mp3s af te spelen. Ik heb het is geprobeer op 'n 486dx @ 66MHz en die trok het ook niet.

Je geluidskaart geeft bij die testproggies wel geluid omdat hij dan gewoon wav files oid afspeeld.
Ik heb ook geprobeerd wav'jes af te spelen, geeft precies hetzelfde probleem... :(

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Bij mij doet ie het ook met een 486M-66Mhz en een exotische geluidskaart. Misschien moet je ff de omgevings variabelen setten/mpxplay precies opgeven welke kaart je hebt.

In de readme staat veel info, hoe je het ook op een traag systeem goed kan draaien... suc6 :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• eL_Jee
Dan ga ik daar nog maar ff mee experimenteren, thnx :)

Jullie horen nog wel of het is gelukt :)

• eL_Jee
Ik heb een beetje met al die parameters zitten klooien, maar het heeft nix geholpen :'(

Iemand nog een suggestie? :?

• splat
  • Niet online
Tja, ik denk dat het je met 'n 50Mhz proc niet gaat lukken of dat je misschien met veel moeite low-bitrate mp3s kunt afspelen.

Beste oplossing is ergens 'n oude pc opsnorren met 'n iets krachtigere processor.
Zoals hierboven al gezegt moet het met een proc van 66MHz al lukken maar of je dan alle mp3s goed kunt spelen vraag ik me af

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Tot en met 192 speelt hij vloeiend af :)

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• eL_Jee
Op vrijdag 10 mei 2002 21:40 schreef splat het volgende:
Tja, ik denk dat het je met 'n 50Mhz proc niet gaat lukken of dat je misschien met veel moeite low-bitrate mp3s kunt afspelen.

Beste oplossing is ergens 'n oude pc opsnorren met 'n iets krachtigere processor.
Zoals hierboven al gezegt moet het met een proc van 66MHz al lukken maar of je dan alle mp3s goed kunt spelen vraag ik me af
Er zit dus wel een 80mhz processor in, hij draait alleen op 50mhz |:(
(kan dat iets te maken hebben met een belasting van 250% in mpxplay?)

• splat
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 21:50 schreef eL_Jee het volgende:

[..]

Er zit dus wel een 80mhz processor in, hij draait alleen op 50mhz |:(
(kan dat iets te maken hebben met een belasting van 250% in mpxplay?)
Nee die 250% staat volgens mij voor de hoeveelheid processorkracht die eigenlijk nodig is om goed te kunnen spelen. Hij heeft op dat moment dus 2,5x zoveel processorkracht nodig

• eL_Jee
Op vrijdag 10 mei 2002 21:52 schreef splat het volgende:

[..]

Nee die 250% staat volgens mij voor de hoeveelheid processorkracht die eigenlijk nodig is om goed te kunnen spelen. Hij heeft op dat moment dus 2,5x zoveel processorkracht nodig
Dus een 125Mhz processor? Hij werkte toch al bij 66? :?

edit:
Zou het niet kunnen dat hij in het begin een rare uitschieter maakt naar 200, en daarna het 2'tje niet meer van het scherm weg haalt, een klein programmeerfoutje?

• splat
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 21:54 schreef eL_Jee het volgende:

[..]

Dus een 125Mhz processor? Hij werkte toch al bij 66? :?
Ja hij werkt al bij 66 idd maar het proggie bedoelt er iig mee dat er meer processor kracht nodig is.
En 2,5x was idd beetje overdreven.. :)

edit: dat is mij niet bekend maar het zou natuurlijk kunnen :)

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik draai een dx4-100 met mpxplay en vbr50 mp3's zonder problemen. Ooit wel eens geprobeer of ie het ook deed op 75 ivm minder warmteafgifte ... maar helaas.
Dus 80 is echt minimaal, ga voor 100 of 120 !

Yamaha FZ1 :-)

• eL_Jee
Ik heb geloof ik nog wel een ander 486 mobootje, misschien moet ik die maar eens gaan proberen...

• eL_Jee
Ander mobo heeft ook nix geholpen... :'(

Weet iemand misschien een alternatief voor mpxplay?

• splat
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 15:18 schreef eL_Jee het volgende:
Ander mobo heeft ook nix geholpen... :'(

Weet iemand misschien een alternatief voor mpxplay?
Misschien 'n linux player?
Op sourceforge zijn diverse projecten te vinden die m3p-proggies ontwikkelen voor bijv. car-mp3 players.

Amacdsys is daar 'n voorbeeld van.
Daarbij moet je wel je mp3z van 'n cd spelen geloof ik...

• LionO
  • Laatst online: 02-12-2025
Eventueel proberen om de geluidskaart te foceren op 8bits geluid. (=geen High DMA waarde invullen). Misschien trekt hij het dan net wel. Ik draait mpxplay op een cyrix 100mhz met een als100, niet zoveel krachter dus.

Another Stupid N00b ! Mijn machientje(s) PC Specs
"If it ain't broken, don't sell it", me ?

• Sine
  • Laatst online: 22:12
ergens een soundblaster 16 / 64 / 128 op de kop proberen te tikken
werkte bij mij zonder problemen op een p75

Repareren doe je zo.

Pagina: 1