[scanner] goede, snelle en no nonsense driver

Pagina: 1
Acties:

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Ik zoek om bedrijfsmatig te gebruiken, een stevige redelijk snelle scanner.

Daarbij moet de driver ook instelbaar zijn op 1 resolutie met zwartwit kleur. En deze instellingen moet hij ook daadwerkelijk vasthouden zodat je niet elke keer bij een scan weer opnieuw moet gaan instellen.
Ook zou het fijn zijn als hij na 1x de lamp opwarmen dat niet weer bij elk ander a4tje hoeft te doen.

Op het moment gebruik ik een HP 4400C USB scanner, deze gaat elke keer terug naar 16,7 milj. kleuren en 300 dpi.
Kun je hem elke keer weer op zwart wit en 150 dpi zetten, opslaan van instellingen heeft geen zin, want die moet je elke keer ook expliciet inladen.
Vervolgens moet hij 20 seconden de lamp opwarmen (elke keer) en gaat hij een voorbeeld scan maken. Die 2 dingen zou ik liever ook niet zien.

Heeft iemand ervaring met een scanner die lekker vlotjes scant en een driver heeft die goed is in te stellen?
Ik dacht aan maximaal 400-500 euro's ongeveer?

Verwijderd

Kijk naar de Canon-scanner reeks en zoek er daar eentje van uit. Deze werken niet met een lamp maar met LEDjes voor de verlichting. Ten eerste kan zo'n ding dan de energie al via een USB-kabel halen, maar jou voordeel bestaat uit het gegeven dat deze niet hoeven op te warmen.

Of er zo'n LED-scanner bestaat voor jou industriele toepassingen is dan vraag 2.

• Ghost|IA
Zijn die canon's ook bestand tegen dagelijks gebruik door eeeh niet zulke handige mensen zal ik maar zeggen :)
En de driver is beter configureerbaar dan HP's software?

Verwijderd

Ik heb vandaag een Canon D1250U2 gekocht, 2400*1200 DPI, voor €129,-.
Settings gewoon 1x instellen, en klaar.
Ondersteund ook USB 2.0, en hij gaat lekker snel.

• Ghost|IA
Mooi, hij pakt in de driver dus telkens de settings die je de laatste keer gebruikt hebt en niet "standaard" settings?

En hij heeft ook geen opwarmtijd?

Dan zal het wel een canon worden *D