Toon posts:

Mandrake 8.2 internetprobleem (pppd?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs Mandrake 8.2 en probeer via ADSL verbinding te maken met het internet.
Hiervoor heb ik de wizard van Mandrake gebruikt.
Er lijkt een verbinding te bestaan, maar ik kan het internet niet benaderen (network unreachable, als ik ip adressen op het internet probeer te pingen). De netwerkkaart en het modem kan ik wel pingen.
In de logfiles van Mandrake zie ik een foutmelding "PPTP error 256".
Ik heb ADSL4Linux geprobeerd, deze breekt de inlogpoging af met de melding dat er een probleem is met pppd (zonder aan te geven wat er mis is).

Heeft iemand een idee hoe dit moet worden opgelost?

Bij voorbaat dank,

Christ

Verwijderd

Ik denk dat je het beste de xs4all adsl howto kan volgen. Dat betekent wel een beetje editten in wat textfiles, maar de uitleg is duidelijk.

http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/linux/configureren.html

Ik hoop dat dit helpt.

Verwijderd

Een stukje uit de faq:
* Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz [user]" of iets dergelijks onder je post te plakken. Als je perse zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken...
...aangezien je nog vrij nieuw bent op Got (slechts 4 posts op dit moment) raad ik je aan de faq even door te lezen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de XS4aLL handleiding nagelopen, echter met hetzelfde resultaat. Zoals ik al meldde kan ik netwerkkaart en modem pingen. De gebruikersnaam en het password zijn juist ingesteld, ook de options zijn juist ingevoerd.

Ikzelf vermoed dat het niet in de netwerkinstellingen, maar in de instellingen van pppd zit. Alleen waar :?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

even een [kick]

* drm zit nl. met exact 'tzelfde probleem
De configuratie van 't netwerk gaat opzich goed (pingen naar modem en netwerkkaart gaat goed), en ik kan ook via http 't modem op (d0h)

Wil ik vervolgens met pptp de verbinding maken krijg ik dus fouten...

ik edit zo ff met de logentries

edit:
bij deze dus :)
/var/log/syslog
Sep 29 23:22:32 localhost pptp[2333]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:580]: Client connection established.
Sep 29 23:22:33 localhost pptp[2333]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:682]: Error '3' opening call. [callid 0]
Sep 29 23:22:33 localhost pptp[2333]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:684]: Error code is '3', Cause code is '0'
Sep 29 23:22:33 localhost pptp[2333]: log[pptp_dispatch_ctrl_packet:pptp_ctrl.c:687]: Error is '(Bad-Value)', Error message: 'One of the field values was out of range or reserved field was non-zero'
Sep 29 23:22:33 localhost pptp[2333]: log[call_callback:pptp_callmgr.c:88]: Closing connection
Sep 29 23:22:33 localhost pptp[2333]: log[call_callback:pptp_callmgr.c:88]: Closing connection
Sep 29 23:22:33 localhost pptp[2333]: log[pptp_conn_close:pptp_ctrl.c:307]: Closing PPTP connection
Aangezien ik quite a peanut ben met dit soort dingen, vraag ik vast iets stoms, maar hoe kom ik er achter wat die foutmeldingen ``Error '3' opening call'' en ``Error Bad Value'' dan betekenen :?

* drm is overigens uitgegaan van de tut op xs4all.nl en vervolgens (omdat 't niet werkte) van de tut op http://www.nesware.net/adsl/zelfdoen.php3

Iemand tips? :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz