Toon posts:

De Brazil Rendering System Instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, jongens *(en meisjes) die wel eens met 3d max werken en het brazil rendering system, kunnen jullie me een beetje uitleggen wat de goeie instellingen zijn, dus, dat het een beetje gaat lijken op dat van oogst,
want uit die manual wordt ik niet veel wijzer.

Verwijderd

Maar wat wil je precies? reflecties in Brazil of GI (Global Illumination) misschien iets anders?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
OK, Brazil in een notendop, voor zover ik weet dan:

-Zet nooit Depth-of-field/focal-blur aan, dat snappen de public-beta's nog niet (alpha's weet ik niet, die kan ik niet betalen).

-Zet voor hoge kwaliteit anti-aliasing op max=2 en min=-2, voor middelmatig max=1 en min=-1, voor testrenders max=0 en min=0.

-Secondary illumination is het rondkaatsen van ligt, één bounce is meestal wel genoeg, maar dan twee is meestal tijdsverspilling.

-De rate is hoe precies Brazil het rondkaatsen berekent, vanuit hoeveel punten. Een rate van rond de dertig geeft hele mooie plaatjes.

In mijn plaatjes was er alleen een sky-light met kracht 1,2. Overigens zijn de mooie renders met textures en reflecties en zo niet met Brazil gedaan, maar gewoon met de Scanline-renderer vanwege de DoF-blur en de rendertijden.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Idd dat is het wel zoon beetje volgens mij. Alleen die AA min zou ik niet op -2 zetten want dan kan de texture met een klein patroon in je model helemaal vernaggeld worden. Dat heb ik ook gehad. ik zet meestal max op 2 en min op 0 of 1.

in mijn model van mijn huis heb ik GI Skylight op 1,3 staan en rate op 22.

edit. Damn bouces moet natuurlijk rate zijn |:(

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
bounces op 22?

AA op 1/2 of 2/3
GI AA op -3/0 voor testen en hoger zoals -2/1 voor finals
de rate op 25 of 30,40 beetje mee spelen.
En bounces laag houden.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt, als ik nog meer wil weten vraag ik het wel ff, maar ik kreeg helemaal geen verschil tussen brazil en de gewone standaard renderer, maar nu zal ik is ff kijken of ik daar verandering in kan brengen.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 23:38 schreef Oogst het volgende:
-Secondary illumination is het rondkaatsen van ligt, één bounce is meestal wel genoeg, maar dan twee is meestal tijdsverspilling.
dat ligt eraan...
ik heb wel eens een kamer gemaakt met van die leuke sfeerverlichting achter een wandje weggewerkt...
wil je dat die de hele kamer belichten dan moet je bounces minimaal op 2 zetten anders bereikt het licht de andere wanden en de vloer niet...

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Klopt helemaal, maar ik zei ook niet voor niets: meestal is één bounce genoeg, maar natuurlijk lang niet altijd.

Dat geldt voor alles dat ik hier zei en eigenlijk voor alles dat instelbaar is in 3d Studio: elke situatie vraagt erom dat je hem apart instelt aan de hand van de eisen van de situatie. Daarom moet je ook eigenlijk goed begrijpen hoe iets berekend wordt, dan kun je een goede inschatting maken van hoe je iets moet instellen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1