HP psc 750 USB op Abit KT7 werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16
Hi all,

Ik krijg deze combinatie met geen mogelijkheid aan de gang, ik heb alle manieren die ik zelf kan bedenken geprobeerd en de normale installatie lukt gewoon niet.

Ik heb nu zelf het vermoeden dat de USB aansluiting niet werkt want ik krijg bv. geen USB printer aansluiting mogelijkheid. Er zit geen paralelle poort aansluiting op anleen USB dus dat is de enige optie.

Ik heb de nieuwe via 4in1 geinstallerd en de USB 1.1 drivers voor m'n KT7 met via KT133 chipset. Maar nog doetie nix. Ik heb zelfs voor het eerst de complete M$ help doorlopen ( ik begrijp nu waarom ik dat nog nooit eerder gedaan heb :( ), maar ik heb hier geen antwoord gevonden.

Kan iemand mij helpen?

Overigens dit alles gebeurd op mijn oude systeem, nu van m'n vader:

OS Win 98 1st (omdat ie in de zaak staat en het een legale versie is)
Abit KT7
4 gb HD
128 mb
gf1

met een HP psc 750 dus.

P.S. Ik heb in het verleden 2x een USB apparaat op dit systeem gehad, nl. een joystick en een page scanner. Deze werkte wel.

P.S.2 Ik zit erover te dneken om gewoon XP erop te zetten in de hoop van het gezeik af te zijn maar dat kna niet omdat ik die niet helemaal eerlijk heb.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat er wel bij je Apparaatbeheer of er iets op je USB poort is aangesloten? (iets van een legacy USB device oid.) Anders kan het idd. zijn dat je USB aansluiting niet meer werkt :{

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16
Helaas kan ik geen plaatjes posten omdat endoria eruit ligt maar apparaatbeheer zegt dat de printer correct werkt, en geen stuurprogramma voor is geinstalleerd.

Verder doetie nix.

maar ik kan ook nergens vinden dat er uberhaubt USB is gevonden op dit moederbord ( in apparaatbeheer ).

Verwijderd

MSI KT7 266a pro heeft problemen met USB poorten. Van ellende heb ik mij USB-keyboard en USB muis al weer gewoon ps2 moeten maken.

In de Faq's op diverse site is wel iets te vinden over dit probleem (ook bij msi zelf geloof ik.

tonder

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 21:49 schreef tonder het volgende:
MSI KT7 266a pro heeft problemen met USB poorten. Van ellende heb ik mij USB-keyboard en USB muis al weer gewoon ps2 moeten maken.

In de Faq's op diverse site is wel iets te vinden over dit probleem (ook bij msi zelf geloof ik.

tonder
[topic=309815/1/50]

Ik denk / vrees voor je dat je usb poorten gewoon eraan zijn :{ . Misschien dat een pci usb kaartje uitkomst biedt?
P.S. Ik heb in het verleden 2x een USB apparaat op dit systeem gehad, nl. een joystick en een page scanner. Deze werkte wel.
En nu nog steeds? Ik vrees van niet namelijk ;(