stroom schok uit coax kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Wij hebben op de eerste verdieping en op de zolder totaal 4 tvs staan. Daarom hebben wij een versterker geplaatst. Nu is het echter zo dat 1 kanaal veel ruis vertoont( het kanaal van upc digital). Er bestaat een oplossing voor om die ruis voor een paar dagen te laten verdwijnen.

Daarvoor pak ik de coax kabel die in de televisie gaat, wat lijdt tot een korte maar toch wel heftige stroomschokje (8> . Nadat ik de stroom in mij heb opgenomen blijkt de ruis van het upc digital kanaal verdwenen te zijn. Weet iemand waar ik het probleem moet zoeken. Mijn versterker of slechte bekabeling of nog iets dergelijks waar ik niet op kan komen. HEt is namelijk niet erg plezierig om 2 tot 3 keer per week een stroom schok te krijgen. :(

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen. Bij voorbaat mijn eeuwige dank alvast!!!!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
wow ik kan me voorstellen dat, dat niet plezierig is....

koop een hond ofzo (das een grapje voor het geval je het echt van plan bent)

vreemd probleem.....

Verwijderd

Heel gek zeg dit, alle stekkertjes even gecontroleerd? Ik denk dat het een stekkertje is. Wat je kunt doen is misschien wat met kabels gaan wisselen, weet je iig of het aan de TV of kabel ligt, maar zeer waarschijnlijk is het de bekabeling, kan haast niet anders.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
In dat geval moet je gewoon de mantel van de coax kabel zelf aarden (bijv. met radiator).. dan blijft t weg.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Probeer het op een of andere manier gewoon te aarden, tegen je bed ofzo of tafel. Misch hoef je dan zelf niet tussen te staan.

Verwijderd

[Edit] shit net te laat! :(

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Maar de stroom komt wel niet uit de mantel maar vanuit het pinnetje in het midden. Of gaat die stroom dan toch weg via de mantel. En hoe moet ik dan aarden gewoon een audiokabeltje om de plug winden en dan naar de radiator trekken ofzo??

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

hoogstwaarschijnlijk een ground probleem, check al je coax stekkers en kabel tig dubbel en probeer es wat zonder die versterker, is dit goed dan moet je es proberen bij een elektrozaak een coax ground loop isolator te scoren en zet die eens op verschillende plaatsen ergens in het systeem. mocht dit niet de oplossing zijn dan niet de monteurs van UPC bellen maar even een algemeen technisch mannetje, die zijn vaak wat bekwamer dan die lui van UPC, dit kunnen wel aardig hardnekkige problemen zijn.
Wat ook wel es wil helpen is de stekker van je digital kassie omdraaien en/of die van de TV, als dat zo is dan moet er zeker even een monteur komen want dat is er iets mis in de installatie. Heb dit al iets te vaak gezien in nieuwbouw huizen helaas.

Verwijderd

Wat je ook kan proberen is om een scheidings travo (+- 15,- bij de betere electronicaboer) tussen je wandcontactdoos en de rest van je coax netwerk te doen. Op deze manier kan er nl. geen stroom meer gaan lopen. Dit werkt ook tegen aardlussen....
Pagina: 1