Heb nieuwe hardeschijf gekocht. Geprobeerd ntfs en fat tegelijk te draaien onder XP. Niet gelukt, dikke crash. Stom, ok, maar uiteindelijk draaid de ntfs nu, en alles werkt. Een erg raar probleem nu, als ik mijn 2 cd-rom drives aansluit, dan boot ie niet. Hij gaat aan, geen piepjes, maar beeldscherm gaat niet aan. Fans draaien wel. De drives zitten beide op de andere ide kabel. Eigenlijk heb ik er helemaal niks mee gedaan. Alleen primaire hdd verwisseld van fat naar ntfs. Iemand ideeen? Thanxs alvast voor reacties.
master/slave jumpers wel goed staan? bij ata kabels is de plaats op de kabel bepalend voor de master of slave. dit moet wel overeenkomen met je jumpers natuurlijk.
Ehem ik heb een drive als Master middenin (grijs) zitten en eentje als Slave aan t uiteinde (zwart)... Geloof dat het eigenlijk andersom hoort, maar door fysieke beperkingen (heeft te maken met HD cooler die niet overal paste) deed ik t maar zo.
Maar dat werkt dus wél
Maar dat werkt dus wél
de jumpers staan absoluut goed, ik heb er niks aan veranderd, niet aan aansluiting op kabel, niet aan jumper settings.
ide kabel ook niet ondersteboven erin (bij sommige kabels kan dat)
heb ik nl wel eens gehad en dan boot hij dus ook niet!
heb ik nl wel eens gehad en dan boot hij dus ook niet!
Mijn brander is dus atje. Als ik alleen stroom doe, gaat ie niet open, en met de ide kabel erin, boot het systeem niet. Zal eens garantiespul gaan zoeken. Iemand nog ideeen met een kapotte brander van sony?
Mischien dat je je jumpers dus nu WEL moet gaan verzettenOp vrijdag 10 mei 2002 23:51 schreef mdusink het volgende:
de jumpers staan absoluut goed, ik heb er niks aan veranderd, niet aan aansluiting op kabel, niet aan jumper settings.
Via trial en error elke jumpersetting al gebrobeerd. Ik zet hem straks in een andere pc op het netwerk, maar ik zie het somber in.
Verwijderd
Ik heb ook problemen gehad met dit bordje.
Bij mij was het een voedings probleem na het
aansluiten van een brander.
Ben eerst lang aan het zoeken geweest,waarna ik de brander
voeding los had getrokken.Dit was net te veel voor mijn 300w voeding,zodat ik cold boots kreeg.
Bij mij was het een voedings probleem na het
aansluiten van een brander.
Ben eerst lang aan het zoeken geweest,waarna ik de brander
voeding los had getrokken.Dit was net te veel voor mijn 300w voeding,zodat ik cold boots kreeg.
Pagina: 1