[schotel] Welke receiver/tuner?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede receiver/tuner voor de Astra/Hotbird sateliet.

Nu kwam ik de volgenden tegen:

De Topfield TF4000PVR met 40 GB HD :)
De Topfield TF4000PVR CoCi met ingebouwde Conax module :)

Iemand ervaring met deze receivers? Of suggesties voor een andere/betere?

Ik wil graag Nederlandse en Tsjechische kanalen gaan bekijken met de receiver :)

edit:

Waar kan ik deze het goedkoopst krijgen? www.sat-shop.nl heeft de 4000 PVR (zonder CoCi) voor €849,- en bij www.sat-vision.nl kost ie €799,-

webOS all the way!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Kon dat niet in je vorige topic :?: [topic=488504] .

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:01 schreef Ferdo het volgende:
Kon dat niet in je vorige topic :?: [topic=488504] .
Kon wel ja.

webOS all the way!

Verwijderd

Met een humax gaat er een hele wereld voor je kan openen. >:) Dus ook Tsjechië. :P

Maar Humax heeft meen ik (nog :? ) geen model met een hd-tje erin.

En zo'n HD erin is gewoon :9~ alleen zijn die modellen te beperkt, dus kijk ik nu maar met een humax 5400. >:)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:09 schreef DragonLord het volgende:
Met een humax gaat er een hele wereld voor je kan openen. >:) Dus ook Tsjechië. :P

Maar Humax heeft meen ik (nog :? ) geen model met een hd-tje erin.

En zo'n HD erin is gewoon :9~ alleen zijn die modellen te beperkt, dus kijk ik nu maar met een humax 5400. >:)
Hoezo te beperkt? Kan je voorbeelden noemen?

webOS all the way!

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
geef eerst eens duidelijk je wensen.

want als je gaat voor hd recording is je keus al veel minder

of wil je alles kunnen kijken (alle codeer zenders in seca(1) irdeto(1) viaccess(1) nagra betacrypt)

want dan is een humax5400 een hele leuke (heb ik)

die topfield is ook erg leuk maar dan zou ik als ik jou was eens wat info gaan zoeken over de magic module om de 5in1 werkend te maken.

edit:

was ik bijna vergeten http://www.vanhunen.nl/ gewoon bellen afspraak maken en je krijgt er duidelijke info.
over ontvanger zenders en schotels maar begrijpelijk weinig info over het zwartkijken

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 20:11 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Hoezo te beperkt? Kan je voorbeelden noemen?
De Humax receivers zijn meen ik de enige
waar mee je alles kan decoderen dus seca,irdeto en viaccess.

Uiteraard kun je je receiver beter uitbreiden door de cammetjes >:)

Maar astra en hotbird betekent dat je 2 lnb's nodig hebt en een splitter.

• l.d._
Op vrijdag 10 mei 2002 20:29 schreef DragonLord het volgende:

De Humax receivers zijn meen ik de enige
waar mee je alles kan decoderen dus seca,irdeto en viaccess.

Uiteraard kun je je receiver beter uitbreiden door de cammetjes >:)
nop zelfs philps heeft leuke mogelijkheden (org c+ doos)
en de magicmodule maakt het op een helehoop deco's mogelijk meer te zien maar is nog steeds in ontwikkeling.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:22 schreef l.d._ het volgende:
geef eerst eens duidelijk je wensen.

want als je gaat voor hd recording is je keus al veel minder

of wil je alles kunnen kijken (alle codeer zenders in seca(1) irdeto(1) viaccess(1) nagra betacrypt)

want dan is een humax5400 een hele leuke (heb ik)

die topfield is ook erg leuk maar dan zou ik als ik jou was eens wat info gaan zoeken over de magic module om de 5in1 werkend te maken.
Ik wil het liefst natuurlijk zo veel mogelijk zenders ontvangen :+

HD Recording is geen must, maar zou toch wel leuk zijn. Ik las dat de Magic 5-in-1 gewoon op de Topfield werkt :)

Helaas support de Magic (nog) geen Cryptoworks :( Er schijnt ook een Globe te zijn die zowel alles support wat de Magic doet + Cryptoworks :)

Wat is dan nog het nog het nadeel van een Topfield boven een Humax?

webOS all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 20:34 schreef l.d._ het volgende:

[..]

nop zelfs philps heeft leuke mogelijkheden (org c+ doos)
en de magicmodule maakt het op een helehoop deco's mogelijk meer te zien maar is nog steeds in ontwikkeling.
Ik hoop het wel, maar een hele hoop kennissen van me zijn toch maar overgestapt naar een Humax en branden nooit meer hun vingers aan Philips (kwa ontvangers en settopboxen dan). :P

Omdat -zo vrijgezegd- er voor Humax meer patches en dergelijk te krijgen is :Y).
Ook niet verwonderlijk dat de irci 5400 niet meer in Duitsland mag worden verkocht. ;)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Voorlopig wil ik het alleen op Astra houden, maar later misschien toch ook wel de Hotbird :) Moet ik nog wel ff 2e LNB kopen :)

webOS all the way!

• l.d._
Ik wil het liefst natuurlijk zo veel mogelijk zenders ontvangen
HD Recording is geen must, maar zou toch wel leuk zijn. Ik las dat de Magic 5-in-1 gewoon op de Topfield werkt

Helaas support de Magic (nog) geen Cryptoworks Er schijnt ook een Globe te zijn die zowel alles support wat de Magic doet + Cryptoworks

Wat is dan nog het nog het nadeel van een Topfield boven een Humax?
hangt van de doorbraak van magic af .. is nog 'lastig' te vinden.
Ik hoop het wel, maar een hele hoop kennissen van me zijn toch maar overgestapt naar een Humax en branden nooit meer hun vingers aan Philips (kwa ontvangers en settopboxen dan).
Omdat -zo vrijgezegd- er voor Humax meer patches en dergelijk te krijgen is .
Ook niet verwonderlijk dat de irci 5400 niet meer in Duitsland mag worden verkocht.
ja maar de hummy is ook al lastiger te patchen de 5400z en al z'n kuren

dus als de ontwikkeling van de magic goed gaat kan het binnekort op alle ontvangers.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 20:48 schreef Hermanvh het volgende:
Voorlopig wil ik het alleen op Astra houden, maar later misschien toch ook wel de Hotbird :) Moet ik nog wel ff 2e LNB kopen :)
Anders moet je gelijk maar ff naar een duo of een quatro lnb kijken in verhouding zijn ze net zo duur en je kan dan makkelijker de boel uitrichten en meerdere ontvangers bedienen.

Uiteraard heb ik dit door me satshophandelaar laten vertellen.

Ik weet wat voor gekloot het uitrichten van 2 aparte lnb's is, om het goed te krijgen heeft een kennis van me steuntje gemod. 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 20:52 schreef l.d._ het volgende:
[..]

ja maar de hummy is ook al lastiger te patchen de 5400z en al z'n kuren
Kheb ook een niet z-versie 8-) maar voor een kennis heb ik de 5400z gepatched en dat werkt nu ook prima. >:)

Tis zekers wel te doen. :+

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 20:53 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Anders moet je gelijk maar ff naar een duo of een quatro lnb kijken in verhouding zijn ze net zo duur en je kan dan makkelijker de boel uitrichten en meerdere ontvangers bedienen.

Uiteraard heb ik dit door me satshophandelaar laten vertellen.

Ik weet wat voor gekloot het uitrichten van 2 aparte lnb's is, om het goed te krijgen heeft een kennis van me steuntje gemod. 8-)
Ik heb nu al een Quatro LNB, maar die kan je dan alsnog alleen richten op 1 sateliet? Of heb ik het nu verkeerd?

Ik zat net wat reviews te lezen over de Topfield en iedereen is lovend over de kwaliteit. Alle minpuntjes van Humax 5400 zouden zijn aangepakt :)

Als de Magic CAM werkt, dan is er toch geen reden om geen Topfield te nemen?

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
http://www.vanhunen.nl/ Heeft de Topfield voor € 771,- :)

Kan ie nog goedkoper?

edit:

€ 649,- bij www.sat-world.de :) € 17,- verzendkosten, dus dat scheelt nog steeds een berg :)

Wat mag een Magic CAM kosten?

webOS all the way!

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 21:08 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Ik heb nu al een Quatro LNB, maar die kan je dan alsnog alleen richten op 1 sateliet? Of heb ik het nu verkeerd?
Ik weet tot dusver, dat je met een Quatro er tussenin moet zitten omdat de ontvangers in de LNB ook onder een hoek staan.
Wat wel een groot voordeel is dat je zapsnelheid niet afhankelijk is van het omschakelen van je LNB. (exacte termen liggen me ff niet voor de hand)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 21:53 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Ik weet tot dusver, dat je met een Quatro er tussenin moet zitten omdat de ontvangers in de LNB ook onder een hoek staan.
Wat wel een groot voordeel is dat je zapsnelheid niet afhankelijk is van het omschakelen van je LNB. (exacte termen liggen me ff niet voor de hand)
Hmmz interessant :) Ik heb nu goed ontvangst op de Astra sateliet :) Dus dan zou ik in theorie ook gewoon Hotbird moeten kunnen krijgen :)

webOS all the way!

• l.d._
Op vrijdag 10 mei 2002 21:53 schreef DragonLord het volgende:

[..]

Je bedoeld het goed maar zegt het FOUT
Op een Quatro lnb kan je 4 ontvangers aansluiten

een topfield is eigelijk 2 ontvangers in 1 dus neem daar minimaal een dual lnb.
koop dan een bisat schotel en stop daar 2 dual lnb's in.
sluit die weer aan van 2 diseq swiches en samen met eem magic heb je de perfecte astra/hotbird combo

je hebt per sat namelijk een lnb nodig
en een dual of qudro is gewoon 2 lnb's in 1 behuizing voor 1 sat positie

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 01:21 schreef l.d._ het volgende:

[..]

Je bedoeld het goed maar zegt het FOUT
Op een Quatro lnb kan je 4 ontvangers aansluiten

een topfield is eigelijk 2 ontvangers in 1 dus neem daar minimaal een dual lnb.
koop dan een bisat schotel en stop daar 2 dual lnb's in.
sluit die weer aan van 2 diseq swiches en samen met eem magic heb je de perfecte astra/hotbird combo

je hebt per sat namelijk een lnb nodig
en een dual of qudro is gewoon 2 lnb's in 1 behuizing voor 1 sat positie
OK, d8 ik ook al :) Maar ik ben de n00b, dus vraag ik het aan mensen die er meer vanaf weten :)

edit:

Hoe zit het nu met die 4 aansluitingen op m'n LNB? 2 ervan zijn analoog en 2 digitaal? De ene digitale heeft alleen horizontale polarisatie en de andere alleen verticale? Hoe kan ik die 'samenvoegen'? D.m.v. een switch? Zo ja, wat voor 1?

webOS all the way!

• l.d._
Op zaterdag 11 mei 2002 08:09 schreef Hermanvh het volgende:

Hoe zit het nu met die 4 aansluitingen op m'n LNB? 2 ervan zijn analoog en 2 digitaal? De ene digitale heeft alleen horizontale polarisatie en de andere alleen verticale? Hoe kan ik die 'samenvoegen'? D.m.v. een switch? Zo ja, wat voor 1?
hmm ?? een normale quatro is gewoon een lnb maar dan 4 voudig uitgevoerd je kan dus 4 keer het signaal aftakken.

En een lnb is gewoon een lnb naar mij weten die maakt geen
verschil tussen analoog en digitaal.
Wel is het zo dat de oudere lnb's uit het analoge tijdperk vaak een te slechte sig/ruis verhouding hebben of gewoon de betreffende digitale band niet kunnen ontvangen.

dus als je ook nog een analoge ontvanger hebt kan je die op een uitgang van die quatro aansluiten.
En dan zou het moeten werken.

p.s. don't shoot me if it doesn't :+

edit:

hee hermanvh heb jij toevalig een broer met de nick robvh ??? die is een soortgelijke vraag bij duck aan het stellen.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 16:32 schreef l.d._ het volgende:

[..]

hmm ?? een normale quatro is gewoon een lnb maar dan 4 voudig uitgevoerd je kan dus 4 keer het signaal aftakken.

En een lnb is gewoon een lnb naar mij weten die maakt geen
verschil tussen analoog en digitaal.
Wel is het zo dat de oudere lnb's uit het analoge tijdperk vaak een te slechte sig/ruis verhouding hebben of gewoon de betreffende digitale band niet kunnen ontvangen.

dus als je ook nog een analoge ontvanger hebt kan je die op een uitgang van die quatro aansluiten.
En dan zou het moeten werken.

p.s. don't shoot me if it doesn't :+

edit:

hee hermanvh heb jij toevalig een broer met de nick robvh ??? die is een soortgelijke vraag bij duck aan het stellen.
Ik heb geen broer robvh :)

En op m'n LNB zitten 4 aansluitingen:

V(ertical?): High Band en een Low Band
H(orizontal?): High Band en een Low Band

webOS all the way!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Als het je specifiek om de in Cryptoworks gecodeerde Tsjechische zenders gaat heb je iig niks aan ingebouwde Conax. Koop dan liever een Humax 5500 met Cryptoworks embedded of een 5400 met Cryptoworks CAM. Dan heb je wel een officieel abo op die zenders nodig.

Topfield met een Magic cam is wel duur maar zeer geschikt als je wilt opnemen op de harddisk.

• Bigfoot
Op zaterdag 11 mei 2002 18:00 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Ik heb geen broer robvh :)

En op m'n LNB zitten 4 aansluitingen:

V(ertical?): High Band en een Low Band
H(orizontal?): High Band en een Low Band
Dat is geen normale Quattro LNB maar 1 die het signaal verdeelt ten behoeve van een sat systeem in een flat bijv.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-08 19:27

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Die Topfield is echt een superontvanger. 2 Tuners, 40 Gb hdd en Diseqc 1.2 motorsturing. Of je Conax wilt gebruiken? Ik zou het niet erin hoeven. Begin eens met een Seca Module en een officiele (handig als je goldcard uitvalt en niet eens zo duur) Canal Digitaal kaart. En tsjechie? Ik zou dat niet weten. Pak eens de hopper-guide mee uit de boekhandel.

Het beste kun je er een twin-lnb oid aan hangen, zodat je het één kan kijken en het ander op kan nemen.

O en humax? De 5400 is uit productie en het ding wemelt van de software fouten. Die zou ik je afraden.

Magiccam kun je beter nog mee wachten, dat is nog te veel ge-eikel. Veel geklooi voor veel geld. Het is een leuk plan, maar ik geloof er nog niet in.

En Meek-It in Den Haag is de goedkoopste voor zover ik weet met de topfield (€ 790,-) (www.meek-it.com).

Goldcards en dergelijke zijn daar wel duur, misschien kun je die beter ergens anders halen.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 18:49 schreef Bigfoot het volgende:
Als het je specifiek om de in Cryptoworks gecodeerde Tsjechische zenders gaat heb je iig niks aan ingebouwde Conax. Koop dan liever een Humax 5500 met Cryptoworks embedded of een 5400 met Cryptoworks CAM. Dan heb je wel een officieel abo op die zenders nodig.

Topfield met een Magic cam is wel duur maar zeer geschikt als je wilt opnemen op de harddisk.
* Hermanvh gaat zeker geen Humax kopen, omdat die dingen vol met software fouten zitten :(

Tevens wil ik kunnen opnemen, dus dan valt een Humax zowieso af. Een Cryptoworks kaartje kan ik ook gewoon in de Topfield doen :)

En een Magic CAM, zit nu helaas nog geen Cryptoworks op, maar ziet er veelbelovend uit :)

Ik heb de 4000 PVR CoCi al gezien voor € 640,- in Duitsland. De normale 4000 PVR heb ik al gezien voor € 585,- :9~

De ingebouwde Conax CI zou te patchen moeten zijn naar een All/Freecam :) Wordt nu nog aan gewerkt :)

webOS all the way!

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:37
Je zou ook nog een oude nokia 9500 bakje kunnen kopen kan met z'n scsi interface namelijk ook opnemen alleen je moet dan wel zo'n scsi kaartje in je pc hebbe
En voor de nokia zijn er nog steeds ontwikkelingen op software gebied dus je kan die zeker nog gebruiken ff patchen naar allcam en fun kaartje dr in en kijken maar

And this !! Is to go even further beyond!!!

• l.d._
O en humax? De 5400 is uit productie en het ding wemelt van de software fouten. Die zou ik je afraden.

Magiccam kun je beter nog mee wachten, dat is nog te veel ge-eikel. Veel geklooi voor veel geld. Het is een leuk plan, maar ik geloof er nog niet in.

En Meek-It in Den Haag is de goedkoopste voor zover ik weet met de topfield (€ 790,-) (www.meek-it.com).
humax software fouten ???die had ik nog niet gehoort.
humax is nog steeds in productie 5400Z en er is nog steeds een allcam van te maken.

Kijk dat PH (lees Planet Hemp) het zat was dat er zoveel handelaren met ZIJN patch die hij gratis te beschikking stelde een vermogen verdiende heeft hij er een 1 april grap in gebouwt.
Dat hij die later op 1 mei weer herhaalde vond ik persoonlijk minder maar was met 5 min verholpen.
maar al die sat hanelaren zaten met de handen in het haar omdat iedereen terug kwam ..
Dus gewoon zelf leren hoe het moet er er niet grof voor betalen bij een handelaar.
Ik heb de 4000 PVR CoCi al gezien voor € 640,- in Duitsland. De normale 4000 PVR heb ik al gezien voor € 585,-
De ingebouwde Conax CI zou te patchen moeten zijn naar een All/Freecam Wordt nu nog aan gewerkt
Zo te zien heb jij je keuze al gemaakt een geen slechte.
M'n volgende ontvanger zal ook van dat kaliber zijn.
Maar ben nu nog erg happy met m'n Humax5400 zonder de Z dus de originele oude.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 21:24 schreef l.d._ het volgende:

[..]

humax software fouten ???die had ik nog niet gehoort.
humax is nog steeds in productie 5400Z en er is nog steeds een allcam van te maken.

Kijk dat PH (lees Planet Hemp) het zat was dat er zoveel handelaren met ZIJN patch die hij gratis te beschikking stelde een vermogen verdiende heeft hij er een 1 april grap in gebouwt.
Dat hij die later op 1 mei weer herhaalde vond ik persoonlijk minder maar was met 5 min verholpen.
maar al die sat hanelaren zaten met de handen in het haar omdat iedereen terug kwam ..
Dus gewoon zelf leren hoe het moet er er niet grof voor betalen bij een handelaar.
[..]

Zo te zien heb jij je keuze al gemaakt een geen slechte.
M'n volgende ontvanger zal ook van dat kaliber zijn.
Maar ben nu nog erg happy met m'n Humax5400 zonder de Z dus de originele oude.
Humax wordt inderdaad wel veel gesupport in de 'scene', maar de Topfield biet ook veel perspectief, omdat je er zelf stukjes software voor kunt schrijven :) De ingebouwde Conax CI is te flashen naar een andere, alleen is nog niet bekend hoe ;) Dus dat wordt nog ff afwachten.... Er is al een MP3-record plugin geschreven :) Dus ziet er goed uit :) Steeds meer mensen stappen over van de Humax naar een Topfield :) Nu alleen nog een manier om alles op je pc te krijgen, want dat schijnt nu alleen met de com-poort te kunnen :( Er schijnt een versie met FireWire uit te komen ergens in de tweede helft van dit jaar :) Maar daar ga ik niet op wachten.

webOS all the way!

• Bigfoot
Op zaterdag 11 mei 2002 22:03 schreef Hermanvh het volgende:

[..]
Nu alleen nog een manier om alles op je pc te krijgen, want dat schijnt nu alleen met de com-poort te kunnen :( Er schijnt een versie met FireWire uit te komen ergens in de tweede helft van dit jaar :) Maar daar ga ik niet op wachten.
Haal je toch gewoon ff de harddisk eruit en in je PC :)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 23:40 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Haal je toch gewoon ff de harddisk eruit en in je PC :)
Dat leek mij ook, maar schijnt niet te kunnen :? Andere indeling ofzo :? Naja, gewoon ff proberen met Partition Magic, die kent bijna alle indelingen :) Zal wel NFS van *nix zijn :)

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
* Hermanvh heeft gisteren de Topfield TF4000PVR CoCi besteld voor €640,- :) Hopen dat ie snel geleverd wordt :)

webOS all the way!

• Bigfoot
Op maandag 13 mei 2002 08:33 schreef Hermanvh het volgende:
* Hermanvh heeft gisteren de Topfield TF4000PVR CoCi besteld voor €640,- :) Hopen dat ie snel geleverd wordt :)
Veel plezier ermee zou ik zeggen! Is een goed apparaat, en hopelijk komt er gauw een patch voor de embedded Conax!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 09:50 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Veel plezier ermee zou ik zeggen! Is een goed apparaat, en hopelijk komt er gauw een patch voor de embedded Conax!
Hoop ik ook, maar moet wel kunnen :) Er zijn in ieder geval meer mogelijkheden dan met de versie zonder ingebouwde Conax >:) V/d week meteen ff Magic CAM bestellen bij www.Sat-Vison.nl :) En ff een progger :)

Nu hopen dat er een keer keys beschikbaar komen voor Cryptoworks >:) * Hermanvh wil Tsjechische kanalen gaan kijken :)

webOS all the way!

• Bigfoot
Op maandag 13 mei 2002 11:07 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Hoop ik ook, maar moet wel kunnen :) Er zijn in ieder geval meer mogelijkheden dan met de versie zonder ingebouwde Conax >:) V/d week meteen ff Magic CAM bestellen bij www.Sat-Vison.nl :) En ff een progger :)

Nu hopen dat er een keer keys beschikbaar komen voor Cryptoworks >:) * Hermanvh wil Tsjechische kanalen gaan kijken :)
Welke progger ga je kopen? Voor 5-in-1 files heb je wel een Mastera of MasterCRD of vergelijkbaar nodig.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 11:30 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Welke progger ga je kopen? Voor 5-in-1 files heb je wel een Mastera of MasterCRD of vergelijkbaar nodig.
Mastera 3 schijnt wel ok te zijn, maar MasterCRD ook. Welke raad je mij aan? En waar zijn we een beetje voor een redelijke prijs te koop/te bestellen?

webOS all the way!

• Bigfoot
Op maandag 13 mei 2002 12:49 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Mastera 3 schijnt wel ok te zijn, maar MasterCRD ook. Welke raad je mij aan? En waar zijn we een beetje voor een redelijke prijs te koop/te bestellen?
Als je niet in kaartjes gaat handelen kun je beter een Mastera 2 kopen, die heeft nog een goldprog-emulatie, zodat je goldcards op een simpele manier kan proggen. De "3" heeft ipv daarvan een kopieer functie, wat je als hobbyist niet nodig hebt.

De MasterCRD heeft ook een leuke uitvoering die je in een PC kan bouwen, dat is wel een elegante oplossig.

Zelf heb ik een goldprogger, want ik kan met mijn systeem geen funcards met 5-in-1 files gebruiken.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 14:23 schreef Bigfoot het volgende:

[..]

Als je niet in kaartjes gaat handelen kun je beter een Mastera 2 kopen, die heeft nog een goldprog-emulatie, zodat je goldcards op een simpele manier kan proggen. De "3" heeft ipv daarvan een kopieer functie, wat je als hobbyist niet nodig hebt.

De MasterCRD heeft ook een leuke uitvoering die je in een PC kan bouwen, dat is wel een elegante oplossig.

Zelf heb ik een goldprogger, want ik kan met mijn systeem geen funcards met 5-in-1 files gebruiken.
Ik ga er niet echt in handelen, maar ik heb een paar kennissen die ook een schotel hebben of er 1 gaan aanschaffen, dan is het wel makkelijk voor mij als ik ook gewoon funcards kan copyen voor ze :) Maar weet je toevallig een shop waar die Mastera 3 te koop is voor een goede prijs?

webOS all the way!

• Bigfoot
Bij www.mastera.nl worden ze verkocht maar ik weet niet waar ze het goedkoopst zijn. Ik zou die vrienden van je maar zelf een progger laten kopen, anders ben je om de paar dagen de lul.

• l.d._
Hoop ik ook, maar moet wel kunnen :) Er zijn in ieder geval meer mogelijkheden dan met de versie zonder ingebouwde Conax >:) V/d week meteen ff Magic CAM bestellen bij www.Sat-Vison :) En ff een progger :)

Sat-Vision.nl
Wel de goede url gebruiken ;)
Bij www.mastera.nl worden ze verkocht maar ik weet niet waar ze het goedkoopst zijn. Ik zou die vrienden van je maar zelf een progger laten kopen, anders ben je om de paar dagen de lul.
De prijs is bijna overal gelijk maar deze zaak is ook het bestelpunt voor andere sat zaken zeg maar groothandel.

mocht je een mastera kopen schaf gelijk een ander (zwaardere) voeding aan wat de bijgeleverde is te licht.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op maandag 13 mei 2002 18:41 schreef l.d._ het volgende:

[..]

Sat-Vision.nl
Wel de goede url gebruiken ;)
[..]
* Hermanvh was druk op z'n werk ;)
De prijs is bijna overal gelijk maar deze zaak is ook het bestelpunt voor andere sat zaken zeg maar groothandel.

mocht je een mastera kopen schaf gelijk een ander (zwaardere) voeding aan wat de bijgeleverde is te licht.
Wat is er mis met die voeding dan?

webOS all the way!

• Exposure
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Persoonlijk heb ik liever een progger van ome willem. Die zit dan wel niet netjes in een doosje (kan je evt. zelf doen) maar is stukken goedkoper en progt alles. En willem (www.willem.org) is niet zo commercieel als bijv. mastera, en biedt uitstekende service.

You're so fucking special. I wish I was special.

• l.d._
Op maandag 13 mei 2002 20:53 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

* Hermanvh was druk op z'n werk ;)
[..]

Wat is er mis met die voeding dan?
Te licht :( zodra je je progger ongeveer een 15min hebt aan staan (of 2 a 3 kaarten progt) gaat i knipperen en kan je niet meer tussen de verschillende modus schakelen.
Z'n spanning is dan in elkaar gezakt !!!!!

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 20:22 schreef sebastius het volgende:
Die Topfield is echt een superontvanger. 2 Tuners, 40 Gb hdd en Diseqc 1.2 motorsturing. Of je Conax wilt gebruiken? Ik zou het niet erin hoeven. Begin eens met een Seca Module en een officiele (handig als je goldcard uitvalt en niet eens zo duur) Canal Digitaal kaart. En tsjechie? Ik zou dat niet weten. Pak eens de hopper-guide mee uit de boekhandel.

Het beste kun je er een twin-lnb oid aan hangen, zodat je het één kan kijken en het ander op kan nemen.

Goldcards en dergelijke zijn daar wel duur, misschien kun je die beter ergens anders halen.
Diseqc 1.2 motorsturing is op de Humax ook gewoon mogelijk & over wat software bugs heb je 't dan :? Want de laatste firmwares hebben helemaal geen last meer van hangers, in ieder geval niet met de juiste 5in1 files. Een Topfield is 'n leuke ontvanger, maar kan gewoon niet tippen aan de Humax, zeker niet wat de "leuke" firmwares betreft. Bovendien moet je de Topfield ook nog 'ns uitrusten met 'n (te dure) Magic CAM, anders kun je lang niet zoveel zenders krijgen.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 12:43 schreef DaMan het volgende:

[..]

Diseqc 1.2 motorsturing is op de Humax ook gewoon mogelijk & over wat software bugs heb je 't dan :? Want de laatste firmwares hebben helemaal geen last meer van hangers, in ieder geval niet met de juiste 5in1 files. Een Topfield is 'n leuke ontvanger, maar kan gewoon niet tippen aan de Humax, zeker niet wat de "leuke" firmwares betreft. Bovendien moet je de Topfield ook nog 'ns uitrusten met 'n (te dure) Magic CAM, anders kun je lang niet zoveel zenders krijgen.
De Topfield kan dus echt wel tippen aan de Humax. De beeldkwaliteit is stukken beter hoor ik van iedereen! Tevens gaat het zappen tussen de kanalen ook een stukkie sneller :)

webOS all the way!

Verwijderd

ik ben in de hele thread nog geen echostar tegen gekomen. of heb ik niet goed gekeken?

echostar is toch ook wel een merk wat goede receivers maakt.
3000ip (of de opvolger daarvan) is een bijzonder goede imho. (ik verkoop ze al een half jaar niet meer, daarom)

• Bigfoot
Wie doet er trouwens al mee met het UCS keyfinder project? (distributed processing)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 14:45 schreef HAL-9000 het volgende:
ik ben in de hele thread nog geen echostar tegen gekomen. of heb ik niet goed gekeken?

3000ip (of de opvolger daarvan) is een bijzonder goede imho. (ik verkoop ze al een half jaar niet meer, daarom)
Echostar is nog een stukje duurder dan Humax en Topfield (met hd dan) en valt buiten het budget dat ik uit wil geven aan een receiver. Ik vind €640,- al zat ;)

Een beetje leuke Echostar kostte d8 ik al iets van €1000,- :(

webOS all the way!

• Bigfoot
Echostar is denk ik vooral geschikt als je een draaibare schotel hebt, vanwege de ingebouwde positioner.

• l.d._
Op dinsdag 14 mei 2002 15:20 schreef Bigfoot het volgende:
Wie doet er trouwens al mee met het UCS keyfinder project? (distributed processing)
Bel wel aangemeld maar kijk de kat nog ff uit de boom.
Laten we het er maar op houden dat ik nog een beetje argwaan heb.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 15:20 schreef Bigfoot het volgende:
Heb je een URL met wat info?

webOS all the way!

Verwijderd

Op dinsdag 14 mei 2002 14:40 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

De Topfield kan dus echt wel tippen aan de Humax. De beeldkwaliteit is stukken beter hoor ik van iedereen! Tevens gaat het zappen tussen de kanalen ook een stukkie sneller :)
Je hoort me ook niet zeggen, dat Topfield slecht is. Alleen heeft die niet de leuke (lees illegale) mogelijkheden die de Humax heeft. Dat komt ook natuurlijk doordat de Humax 't best verkocht is, dus schrijven veel hobbieisten hier programma's voor.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 11:03 schreef DaMan het volgende:

[..]

Je hoort me ook niet zeggen, dat Topfield slecht is. Alleen heeft die niet de leuke (lees illegale) mogelijkheden die de Humax heeft. Dat komt ook natuurlijk doordat de Humax 't best verkocht is, dus schrijven veel hobbieisten hier programma's voor.
[zeik modus]
hobbyisten
[/zeik modus]
[on-topic]
Er zijn nu ook al een aantal mensen hard bezig voor de Topfield >:) Dus nog ff afwachten :)
[/on-topic]

webOS all the way!

Verwijderd

Beste Herman,

Voor de goedkoopste satelliettuners moet je volgens mij in Duitsland zijn.
Kijk maar eens op site: www.interelektro.de
Topfield TF 4000 PVR zwart 589,- in zilver 619,-

Succes, Opajur.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 14:44 schreef opajur het volgende:
Beste Herman,

Voor de goedkoopste satelliettuners moet je volgens mij in Duitsland zijn.
Kijk maar eens op site: www.interelektro.de
Topfield TF 4000 PVR zwart 589,- in zilver 619,-

Succes, Opajur.
Die ken ik :) Heb ze gemailed maar, ze konden de CoCi versie niet leveren :( Ik heb m nu bij www.glowalla.com besteld voor €640,- :) Hopen dat ie snel komt :)

webOS all the way!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:42
Zelf ben ik blije bezitter van een Humax 5400, waar ik erg weining problemen mee heb :)

Een volgende keuze zal de nieuwe DreamBox zijn, die lijkt me ook wel erg tweakbaar :)

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op woensdag 15 mei 2002 22:00 schreef Hermanvh het volgende:

[..]

Die ken ik :) Heb ze gemailed maar, ze konden de CoCi versie niet leveren :( Ik heb m nu bij www.glowalla.com besteld voor €640,- :) Hopen dat ie snel komt :)
Net contact gehad met Glowalla, zo leveren niet naar het buitenland :'(

Iemand nog een suggestie voor een andere? De Topfield PVR 4000 CoCi is voor de rest nergens voor een normale prijs leverbaar. Het liefst eentje met HD en die lekker gepatched kan worden >:)

Prijs rond de € 800,-

edit:

Ik zat ff bij www.sat-vision.nl rond te kijken en kwam deze tegen GB Sat 2CI 20 :)

Iemand ervaring met deze receiver?

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
**Kickje**

webOS all the way!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:09

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op dinsdag 14 mei 2002 14:45 schreef HAL-9000 het volgende:

Ik heb zelf een Echostar DVR-5000. Was wel aan de dure kant, maar het is een degelijk apparaat. Ik kon destijds niet zo snel een andere receiver met harddisk recorder krijgen. Daarvoor had ik een Philips die uiteraard net na het verstrijken van de garantietermijn stuk ging (naar later bleek waarschijnlijk omdat de aan/uit knop de printplaat doet verbuigen bij het indrukken - typische Philips prutskwaliteit). De DVR-5000 heeft heel soms last van niet synchroon geluid, wat is op te lossen door opnieuw aan/uitzetten of dmv pause/forward/terug. Dit lijkt me een software probleem, maar er is nog geen nieuwe firmware via de satelliet binnen te hengelen. Ook is het wel jammer dat het niet mogelijk is om tijdens het opnemen een andere zender te kijken (heb je twee tuners voor nodig?).

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:10 schreef Femme het volgende:

[..]

Ik heb zelf een Echostar DVR-5000. Was wel aan de dure kant, maar het is een degelijk apparaat. Ik kon destijds niet zo snel een andere receiver met harddisk recorder krijgen. Daarvoor had ik een Philips die uiteraard net na het verstrijken van de garantietermijn stuk ging (naar later bleek waarschijnlijk omdat de aan/uit knop de printplaat doet verbuigen bij het indrukken - typische Philips prutskwaliteit). De DVR-5000 heeft heel soms last van niet synchroon geluid, wat is op te lossen door opnieuw aan/uitzetten of dmv pause/forward/terug. Dit lijkt me een software probleem, maar er is nog geen nieuwe firmware via de satelliet binnen te hengelen. Ook is het wel jammer dat het niet mogelijk is om tijdens het opnemen een andere zender te kijken (heb je twee tuners voor nodig?).
Het klopt dat je daar 2 tuners voor nodig hebt, maar die heeft alleen de Topfield 4000 serie(en de Hyundai,maar dat is een Topfield clone). Het enigste nadeel is dan dat je geen USB poort hebt en alles via RS232 moet doen :'(

Tevens kan je normaalgesproken gecodeerde zenders niet gedecodeerd opslaan met de Topfield 4000 :(

Ik zit dus te wachten tot de GbSat weer leverbaar is bij Sat Vision... Helaas heeft ie maar een 20 GB HD, maar daar gooien we zelf wel een nieuwe in :) 60 GB kost nl. € 150,- meer, terwijl ie in de Pricewatch maar €30,- tot €50,- duurder is dan een 20 GB :? Helaas heeft ie ook geen dubbele tuner, maar wel USB aansluiting en kan je er MP3's mee afspelen :9~

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Ik zie net dat Echostar een DVR 7000 heeft :) Die heeft 40GB HD en ook een USB-poort :) FF gaan zoeken waar ie het goedkoopst is :)

webOS all the way!

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Weet iemand nog andere receivers met zowel een HD als USB-poort?

webOS all the way!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op zaterdag 18 mei 2002 11:10 schreef Femme het volgende:
...
De DVR-5000 heeft heel soms last van niet synchroon geluid, wat is op te lossen door opnieuw aan/uitzetten of dmv pause/forward/terug. Dit lijkt me een software probleem, maar er is nog geen nieuwe firmware via de satelliet binnen te hengelen. Ook is het wel jammer dat het niet mogelijk is om tijdens het opnemen een andere zender te kijken (heb je twee tuners voor nodig?).
Nee, 2 tuners op 1 schotelantenne zal niet goed werken, omdat de kop in de schotel moet wisselen tussen horizontaal en vertikaal gemoduleerde kanalen. Binnen in de kop zit een klein ijzeren draadje die door een motortje onder een hoek van 90 graden wordt gedraaid. Het ene kanaal moet op H, het andere op V staan. Als 2 tuners dus beide aan het draadje willen morrelen gaat 't dus mis. Als ze beide op een H of beide naar een V kanaal staan zou het op zich wel moeten werken.

• Bigfoot
Op maandag 20 mei 2002 21:38 schreef GerbenW het volgende:

[..]

Nee, 2 tuners op 1 schotelantenne zal niet goed werken, omdat de kop in de schotel moet wisselen tussen horizontaal en vertikaal gemoduleerde kanalen. Binnen in de kop zit een klein ijzeren draadje die door een motortje onder een hoek van 90 graden wordt gedraaid. Het ene kanaal moet op H, het andere op V staan. Als 2 tuners dus beide aan het draadje willen morrelen gaat 't dus mis. Als ze beide op een H of beide naar een V kanaal staan zou het op zich wel moeten werken.
Daar gebruik je dan natuurlijk een twin-lnb voor he ;)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Trouwens als je Cryptoworks kanalen wilt bekijken moet je avn ergens een Originele kaart regelen, want het is nog steeds niet gekraakt ;(

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 10:00 schreef B0MBACI het volgende:
Trouwens als je Cryptoworks kanalen wilt bekijken moet je avn ergens een Originele kaart regelen, want het is nog steeds niet gekraakt ;(
Weet ik :(

Ach ja, dan voorlopig maar ff zonder Cryptoworks of ik moet ergens goedkoop een kaartje kunnen regelen :)

Ik weet bijna 100% zeker dat ik de GbSat 20CI ga kopen :) Met USB-poort :) Helaas is ie op het moment uitverkocht, dus ik moet nog ff 2 weekjes wachten :(

webOS all the way!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
De TopField is echt een prachtmachine, en als je eenmaal gewend bent aan de 2 tuners dan wil je nooit meer iets anders.
Als geld geen beperking is dan is de TopField met Magic Module mi de beste keus die je kunt maken. Het is een hele snelle zapper, en ook zenders zoeken is veel sneller dan op bv de Humax.
Tegelijkertijd opnemen en afspelen vanaf harde schijf is ook geen probleem. Nieuwe software met nieuwe features komt regelmatig uit (ongeveer 1 keer per maand), en het in de TopField zetten gaat heel simpel via een seriele kabel, of kan ook rechtstreeks via de satteliet worden geupdate.
Enige nadelen zijn eigenlijk de prijs en de afstandsbediening die bij mij nogal eens kuren vertoond.

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:02 schreef Poiter het volgende:
De TopField is echt een prachtmachine, en als je eenmaal gewend bent aan de 2 tuners dan wil je nooit meer iets anders.
Als geld geen beperking is dan is de TopField met Magic Module mi de beste keus die je kunt maken. Het is een hele snelle zapper, en ook zenders zoeken is veel sneller dan op bv de Humax.
Tegelijkertijd opnemen en afspelen vanaf harde schijf is ook geen probleem. Nieuwe software met nieuwe features komt regelmatig uit (ongeveer 1 keer per maand), en het in de TopField zetten gaat heel simpel via een seriele kabel, of kan ook rechtstreeks via de satteliet worden geupdate.
Enige nadelen zijn eigenlijk de prijs en de afstandsbediening die bij mij nogal eens kuren vertoond.
Ik ben een n00b met alles wat sateliet betreft, behalve emt internet via sateliet >:). Toch vind ik een USB-poort wel lekker :) Het enigste voordeel van een Topfield is de dubbele tuner. Ik verwacht die in het begin toch niet nodig te hebben :) Een GbSat is met USB en MP3 support toch een betere optie. De GbSat had een super review in Tele-Sateliet.

De GbSat is ook nog eens €50,- goedkoper :)

webOS all the way!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[beetje off-topic]
zijn dr eigenlijk PCI modules voor seca ontvangst? en wat kosten deze?

ik had namelijk een seca philips ontvangertje op mn kamer, maar die heb ik verkocht, en nu zoek ik een vervanger, gaat waarschijnlijk een humax worden, of dus een kaart voor in mn PC...

[/end]

• Hermanvh

Hermanvh

Topicstarter
Op dinsdag 21 mei 2002 16:08 schreef RonnieB82 het volgende:
[beetje off-topic]
zijn dr eigenlijk PCI modules voor seca ontvangst? en wat kosten deze?

ik had namelijk een seca philips ontvangertje op mn kamer, maar die heb ik verkocht, en nu zoek ik een vervanger, gaat waarschijnlijk een humax worden, of dus een kaart voor in mn PC...

[/end]
De Hauppauge WinTV DVB-s kan softwarematig o.a. alle NL kanalen decoderen :) D.m.v. MultiDec :)

webOS all the way!

Pagina: 1