[xp] Activatie fout bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:37
Ik had een goed werkende XP installatie op een 3 GB harde schijf. Nu heb ik deze met Ghost 2002 gekopieerd naar een 10 GB partitie op een andere schijf. Daarna heb ik de oude schijf vervangen voor de nieuwe, alleen als ik nu Windows opstart en inlog geeft hij de foutmelding: 0x80090006, en zegt dat hij de activatie niet kan controleren. Ook als ik inlog als administrator geeft hij deze fout.
Dus dacht ik dat ik in veilige modus moest opstarten, maar als ik daar inlog als admin dan zegt hij dat de instellingen worden geladen, en daarna komt hij weer terug bij het inlogscherm.

Ik kom Windows dus niet meer in!

PS, de oude schijf zit dus niet meer in het systeem, en de nieuwe heeft deze dus vervangen.

My Discogs

Verwijderd

Was er niet iets met Windows XP en je HD, volgens mij checkde hij die, zodra het een andere was, werkte activatie niet meer..... (Ja, beveiligingen en M$) Dus ff opnieuw installeren, of een crack erover gooien, maar volgens mij zal dat nu toch niet meer werken...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 20:06 schreef X-X-X het volgende:
Was er niet iets met Windows XP en je HD, volgens mij checkde hij die, zodra het een andere was, werkte activatie niet meer..... (Ja, beveiligingen en M$) Dus ff opnieuw installeren, of een crack erover gooien, maar volgens mij zal dat nu toch niet meer werken...
Microsoft (zonder $) heeft volgens mij n.a.v. een hoop gezeur de activatie wat versoepeld, zodat je met _nog meer_ andere hardware je Windows XP activatie kon behouden, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Misschien kan je ff de Win XP CDROM pakken, en repairen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Eraser127
Op vrijdag 10 mei 2002 20:11 schreef blackd het volgende:

[..]

Microsoft (zonder $) heeft volgens mij n.a.v. een hoop gezeur de activatie wat versoepeld, zodat je met _nog meer_ andere hardware je Windows XP activatie kon behouden, dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Misschien kan je ff de Win XP CDROM pakken, en repairen?
Als ik boot van de CD en op F2 druk vraagt hij om een diskette die ik niet heb. Als ik de setup verder laat laden, en dan op 'r' druk om te repairen kom ik in een soort promt, waar ik op de schijf kan kijken. (en daar dan :? ). Als ik kies voor installeren, en kies dezelfde partitie en map, dan zegt hij dat alle instellingen verloren zullen gaan, en dat wil ik ook niet. :(

My Discogs

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45

star-saber

Ryzen

ik heb ook een ghost gedaan naar grotere hdd
en moest opnieuw activeren

• Eraser127
Op vrijdag 10 mei 2002 20:34 schreef star-saber het volgende:
ik heb ook een ghost gedaan naar grotere hdd
en moest opnieuw activeren
Hoe? :z

My Discogs

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:45

star-saber

Ryzen

hij gaf ook die melding en gelijk werd dat activatie schermpje getoont
en bellen met ms gelijk
5 min later klaar

• Eraser127
Hier zie ik dus alleen die foutmelding, klik op 'Ok' en ben weer terug bij het inlog-scherm. En dat gaat maar door.

My Discogs

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 13:55

Dennahz

Life feels like hell should.

formateer gewoon.. en haal de belangrijke bestanden later uit de ghost file :)

Twitter

• quattro-fan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-04 09:31
Same problem here (oude HD 40 GB, nieuwe 160 GB).

Met DriveImage7 oude HD naar nieuwe HD gekloond, met 0x80090006-probleem als gevolg.

Daarna met Partition Magic eerst een precies even grote partitie op de nieuwe HD gemaakt (ook 40 GB dus), en opnieuwe de oude HD met DriveImage7 naar deze partitie gekloond. Dit staat ergens anders op GoT als zijnde een werkende oplossing indien je met Ghost de HD kloont. Met DriveImage7 werkt dit dus NIET. Zelfde probleem was er dan na klonen nog steeds.

Uiteindelijk bleek de oplossing te zijn:
1. Sluit de nieuwe HD naast de oude aan (als Slave).
2. Met Partition Magic alle partities van de nieuwe HD verwijderen.
3. Eveneens in Partition Magic met de rechter muisknop op de te klonen partitie op de oude HD klikken, en "Copy" kiezen.
4. Aangeven dat je de copie op de nieuwe HD wilt maken. Stel daarbij de volgende opties in: maak de partitie "Primary", en maak de partitie "Unhidden".
5. Haal de oude HD uit het systeem, sluit de nieuwe HD als Master aan.
6. Nu start XP gewoon op, en kan je met Partition Magic alsnog de partitie van de C:-schijf wijzigen in de grootte die je wilt (desnoods de volle 160 GB).

Succes

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

quattro-fan,

Bedankt voor je oplossing - ik zag dat je dit ook al in een ander topic vermeld hebt, ik ga dit topic dan ook sluiten om te voorkomen dat mensen nog gaan proberen de originele vraag te beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.