Toon posts:

Heating or Power problem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een AhtlonXP 1700, mijn Athlon 900 heeft de geest gegeven...

Nu lockt mijn pc constant...

Ik dacht aan 2 oorzaken:

1. PSU (slechts 215W)
2. CPU temp. te hoog (50°C idle | 60-70°C stress)

Met de kap eraf is de temp. 8-10° lager en schijnbaar stabieler.

Maar om twee vliegen in een klap te nemen en zeker te zijn dacht ik aan hetvolgende: Eenn Enermax 350W met 2 fans zodat de warmte beter weggaat en Artic Silver paste 3 om de CPU nog iets koeler te krijgen...

Voldoende voor deze/dit problemen/probleem?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Denk idd dat je psu het niet trekt, zeker niet als je flink wat hardware in je systeem hebt zitten.

Die temperatuur is niet het probleem, hij mag wel iets lager, maar hij mag van dit soort temps niet vast slaan

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
70 is wel heel warm! Zou zeker eens kijken naar je cpu koeling.
Als je voeding een tb 900 trekt zou een XP1700 misschien ook nog kunnen, ik weet niet hoe groot het verschil in verbruik tussen deze 2 is.

Probeer een aantal overbodige onderdelen (geluid, 2e hd, brander etc) eens uit te schakelen en kijk of de boel stabieler loopt. Ja? > voeding. Nee > denk de hitte van de cpu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het echt niet zeker...
Hij is 3 keer gelockt tijdens installatie van een game... nu niet echt stress voor de CPU denk ik?

Zopas had ik eens Speedfan geinstalleerd, vanuit idle (50°C) start in een spel op en het lockt onmiddelijk.

Aan de andere kant is hij ook 2-3 keer gelockt tijdens spelen van een game (na een minuut of 3 waarbij de t°C rond de 62°C hing)

Ik begin dus meer en meer naar de PSU kant te denken.

Verwijderd

beiden! je psu is te weinig en je processor wordt te warm ik zou beginnen met een behoorlijke psu van minimaal 300 en ik zoou er gelijk een leuke ooler erop gooien