Matrox G550: (te) hoge temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 09:47
Helaas heb ik geen beschikking over een temperatuursensor of iets dergelijks, maar:

als ik een tijdje (zeg 15 minuten) heb gecomputerd, is mijn Matrox G550 werkelijk bloedheet.
De overall temprature van mijn systeem is dan 40 graden, mijn processor blijft steken op 50 graden.
Echter: als ik mijn videokaartje voel, verbrand ik mijn klauwen er bijna aan. Ik vermoed dat 'ie zo'n 75 graden is

Is dit normaal? Ik dacht toch niet dat mijn videokaart ook als miniatuur-koekepan gebruikt dient te worden? :?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• Cis
Is er nou niemand die even, speciaal voor mij, zijn videokaartje wil betasten? :'(

(first and last kick to top of list)

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgensmij is dat best normaal.

Ik had vroeger een VooDoo Banshee, zonder fan, en die werd ook enorm heet. Maar hij heeft nooi probs gegeven.

Zolang hij geen artifacts geeft of crasht is het niet zo erg.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
waarom zet je er niet zelf een vinnetje op? een klein systeem vinnetje moet je wel ergens kunnen vinden, thuis of in een electronica winkel...(ik neem aan dat er geen vin op die kaart zit...wel een heatsink..toch?)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op die g550 zit toch altijd een heatsink?
of ben ik in de war?

39

• Cis
Op zaterdag 11 mei 2002 20:14 schreef Homedisc het volgende:
Op die g550 zit toch altijd een heatsink?
of ben ik in de war?
Zit inderdaad wel een klein heatsinkje op... aan de onderkant.
Maar als je vervolgens de bovenkant aanraakt, heb je zwarte, verbrande klauwen :)
Ik heb daarnet ff voor de gein de demo van 3dmark 10 keer achter elkaar aangezet... je wil niet weten hoe warm dat ding werd...
In tegenstelling tot mijn G400. Die heb ik in mijn ouwe systeempje zitten en die blijft gewoon lauw / warm.

Zou het useful zijn om een actieve cooler te plaatsen aan de bovenkant?

• Cis
Op zaterdag 11 mei 2002 20:13 schreef Yonni het volgende:
waarom zet je er niet zelf een vinnetje op? een klein systeem vinnetje moet je wel ergens kunnen vinden, thuis of in een electronica winkel...(ik neem aan dat er geen vin op die kaart zit...wel een heatsink..toch?)
Heatsink wel ja.
Zou een coolertje voor een Celeron 500 genoeg zijn? Die heb ik nog wel ergens liggen :)
Of adviseer je me echt zo'n kleine videokaart-cooler, zoals die normaal op de meeste Geforce-kaarten zit?

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Ik zou er idd eeen fannetje op plakken..... secondenlijm ofzow.

ik heb 't mwet me voodoo3 300 ook gedaan...

Dat kreng werd ook klereheet.

Is ook beter voor je proc denk ik (op je videokaart)

Maakt niet uit wat voor fan, als er maar flink wat lucht langs geperst wordt

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:55

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 11 mei 2002 20:19 schreef Cizzerd het volgende:

[..]

Heatsink wel ja.
Zou een coolertje voor een Celeron 500 genoeg zijn? Die heb ik nog wel ergens liggen :)
Of adviseer je me echt zo'n kleine videokaart-cooler, zoals die normaal op de meeste Geforce-kaarten zit?
Gewoon ergens een 40mm vandaan halen, als je de fan van een celly cooler pakt zou ik die op 5V zetten anders maakt het zo'n herrie.

Ik zou 'm btw op de heatsink schroeven.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
celeron cooler lijkt mij wel genoeg...want als i het nu al volhoud dan met die cooler zeker...als hij maar lekker een beetje blaast :)

[hehe alledrie in 1 minuut :P]

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Nergens last van, hier. Bevestig er anders een cooletje op, zou ik zeggen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Cis
Bedankt voor alle reacties... I'll give it a try...!!

Herrie maakt me op zich niet uit. Staat altijd harde muziek aan hier Queen uiteraard), dus coolers hoor ik niet... ( :D

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 11 mei 2002 20:28 schreef Cizzerd het volgende:
Bedankt voor alle reacties... I'll give it a try...!!

Herrie maakt me op zich niet uit. Staat altijd harde muziek aan hier Queen uiteraard), dus coolers hoor ik niet... ( :D
Zet je kast voortaan standaard open en zet er gewoon een kamerventilator tegenaan. Werkt zelfs nog beter dan een hele reeks 80mm's in je kast. Koel je meteen de cpu wat bij, en je mobo, en je netwerkkaart, en.... Als herrie toch niet uitmaakt >:)

edit:
Cizzerd, veranderde je je ondertitel nou net? Ik zie het wel hoor!

• Cis
Op zaterdag 11 mei 2002 20:33 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Zet je kast voortaan standaard open en zet er gewoon een kamerventilator tegenaan. Werkt zelfs nog beter dan een hele reeks 80mm's in je kast. Koel je meteen de cpu wat bij, en je mobo, en je netwerkkaart, en.... Als herrie toch niet uitmaakt >:)

edit:
Cizzerd, veranderde je je ondertitel nou net? Ik zie het wel hoor!
Hehe, ja, die heb ik net ff veranderd :) Evenals mijn emailadres... je bent alert, ventje! :7

Maar euhm... ik heb hier wel een kamerventilator, maar die pruttelt iets teveel energie uit mijn wandcontactdoos. Krijg ik ruzie met moeder, die het toch al niet leuk vindt dat er 2 computers dag en nacht stroom slobberen ;)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 11 mei 2002 20:38 schreef Cizzerd het volgende:

[..]

Hehe, ja, die heb ik net ff veranderd :) Evenals mijn emailadres... je bent alert, ventje! :7

Maar euhm... ik heb hier wel een kamerventilator, maar die pruttelt iets teveel energie uit mijn wandcontactdoos. Krijg ik ruzie met moeder, die het toch al niet leuk vindt dat er 2 computers dag en nacht stroom slobberen ;)
Wie gaat er een kamerventilator voor 5V modden :?

>:)

• Cis
Op zaterdag 11 mei 2002 21:22 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Wie gaat er een kamerventilator voor 5V modden :?

>:)
Grijns...

Even een topicsluiter: heb er net even een oud coolertje opgepleurd en the problem seems to be solved: kaart wordt niet warmer dan "lauw", hij is dus gewoon weer met de hand aan te raken :)
Bedankt nog...

Pagina: 1