Toon posts:

GF4 met PC133

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus sinds kort een GeForce 4 Ti 4600.
Allemaal leuk en aardig maar in veel spellen haal ik resultaten waar ik toch niet helemaal tevreden over ben.
Ik had nu de vraag of die GeForce 4 wordt beperkt door mijn 133 mhz. geheugen, er zit 512 mb in.
Aangezien een GF4 DDR geheugen gebruikt en zo...

Verwijderd

hmm specs?

Als je pc een XP met sdram is zal et geen probleem zijn hoor :Y)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Dat heeft er bijna geen hol mee te maken.... (nou ja.. niet veel)

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je geheugen in de computer heeft (bijna)niets te maken met het geheugen op je videokaart.
Daar ligt het echt niet aan. Het ligt eerder aan de drivers die je gebruikt, en aan de snelheid van je CPU.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit heeft niks met elkaar te maken...

DDR van grafische kaart staat totaal los van SDR van RAM.

Het scheelt natuurlijk wel dat je maar PC133 geheugen hebt, en de processor zal dan ook "maar" en Thunderbird zijn... maar als die >1000 mhz, dan moet je toch wel lekkere framerates kunnen halen in spellen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Athlon XP 1600+ met 512 MB PC133 geheugen...
Neem nou Giants, Citizen Kabuto... daar hapert en stotterd alles aan alle kanten in 1024x768... :?

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Op vrijdag 10 mei 2002 19:33 schreef SH007 het volgende:
Je geheugen in de computer heeft (bijna)niets te maken met het geheugen in je PC.
Daar ligt het echt niet aan. Het ligt eerder aan de drivers die je gebruikt, en aan de snelheid van je CPU.
Je geheugen in je Computer is hetzelfde als in je pc, wat is dit voor n00b antwoord :?

Dit ga je zeker wel merken.. Ooit wel eens benchmarks gezien..? Zelfs het verschil tussen een pc met PC2100 geheugen en een pc met PC2700 gehueg is zelfs al heel duidelijk te zien..

Vertel eerst ff wat voor videokaart je nu hebt.. (8>

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 19:35 schreef CS_maDDog het volgende:
ik heb een Athlon XP 1600+ met 512 MB PC133 geheugen...
Neem nou Giants, Citizen Kabuto... daar hapert en stotterd alles aan alle kanten in 1024x768... :?
Dan zou ik maar eens kijken of je wel goede detonators en via 4 in 1 drivers hebt....

edit: AlPha.BeYoNdeR -> ik had m'n berichtje iets te snel getypt, en heb het aangepast :)

Verwijderd

idd via drivers , detonators en dx 8.1

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste 4-in-1 drivers en de nieuwste detonator drivers.
Maar als ik de nieuwste datonator drivers heb, dan is mijn muis in veel spellen hardstikke traag.
Dus heb ik die van de CD er weer opgezet...

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op vrijdag 10 mei 2002 19:38 schreef CS_maDDog het volgende:
ik heb de nieuwste 4-in-1 drivers en de nieuwste detonator drivers.
Maar als ik de nieuwste datonator drivers heb, dan is mijn muis in veel spellen hardstikke traag.
Dus heb ik die van de CD er weer opgezet...
ff wachten tot dat detonator 5 uit is :)
die schijnt binnenkort uit te komen namelijk en zal de geforce 4 net zo'n performace boosts geven als de detonatorXP's deden bij de gf3!

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 19:57 schreef McFlipp het volgende:
die schijnt binnenkort uit te komen namelijk en zal de geforce 4 net zo'n performace boosts geven als de detonatorXP's deden bij de gf3!
Binnen kort weer nieuwe :'(, net nu ze die Dets XP een beetje goed hadden |:(.

:o ;)

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 19:57 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Euh.... van wie heb je dat gehoord??? Dat zou echt heel cool zijn... let's hope you are right!! :9

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:04
Wel knap dat sommige mensen via 4in1 drivers kunnen adviseren voordat ze weten welk moederbord de topicstarter heeft :z

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Op maandag 20 mei 2002 18:56 schreef Melvin15 het volgende:
Wel knap dat sommige mensen via 4in1 drivers kunnen adviseren voordat ze weten welk moederbord de topicstarter heeft :z
Als er een AMD proc op zit is er een goede kans dat het een VIA bordje is. Maar daar zeg je idd wel wat...

...

• Icey
  • Laatst online: 19-08 10:39
Op maandag 20 mei 2002 18:56 schreef Melvin15 het volgende:
lolz, tja.. zit er een beetje ingebakken hé :)

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 23:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

logisch toch dat dat komt :) gf 4 heeft weer nieuwere geheugen menagement enzo en dat word dan geoptimaliseert :)

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Pagina: 1