Toon posts:

[newbie vraag] Netwerk zo goed of niet???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2 pc's thuis, aan elkaar gesloten door een HUB. Dit hadden we gedaan voor CHello. zo ziet het eruit:

chello line-in hub
-----------------|-----------------pc1
|-----------------pc2

nou dacht ik dat ik dan waarschijnlijk ook wel data kon versturen tussen die 2 PC's. zoja hoe doe ik dat???????

nog een probleem misschien:

pc1=windows 98
pc2=windows XP home

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
HOE ziet het er uit?

chello
|
hub --pc2
|
pc1

?

krijg je 2 ip's dan van chello?

Verwijderd

Topicstarter
nee je krijgt geen 2 ip's van chello, dus ik ben illegaal bezig!!!!!

de line in van chello gaat in een 4poorts hub en deze verdeeld deze dan in pc1 en pc2

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 20:22 schreef tommyguy het volgende:

de line in van chello gaat in een 4poorts hub en deze verdeeld deze dan in pc1 en pc2
ohhhhhhhhhhh stouterd!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
jajajaa, maar wie doet dat niet????

maar hoe laat ik die pc's elkaar nou herkennen??

Verwijderd

als ik jou was gewoon de netwerk wizard van win xp draaien en volgen

Verwijderd

krijg je geen gezeik met chello als je aan de kabelmodem rechtstreeks een hub hangt aangezien je geen 2 ip`s hebt ??

anders zou ik 2 netwerkkaarten in die xp machine stoppen, netwerkaart verbonden met hub instellen op 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0 en internet sharing aanvinken. verder even schijven delen en klaar. 8-)

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 21:37 schreef KabaYoshi het volgende:
als ik jou was gewoon de netwerk wizard van win xp draaien en volgen
Ja precies, je kan toch zo'n diskette aanmaken met alle instellingen voor je netwerk?

En ik dacht dat er maar HEEL weinig Chello modems waren die het aansluiten van een hub rechtstreeks op de kabelmodem pikken. Heb er wel eens van gehoord, maar het zal niet vaak voorkomen.

Als het dan toch kan, waarom neem je dan niet een switch? Die zijn iets duurder maar presteren vele malen beter.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is inderdaad illegaal als je op die manier bezig bent. Chello komt er wel op een gegeven moment achter. Wat voor een Chello modem en wat voor een hub gebruik je overigens? Ik heb hier inderdaad ook nooit van gehoord..
Op vrijdag 10 mei 2002 19:16 schreef tommyguy het volgende:
nou dacht ik dat ik dan waarschijnlijk ook wel data kon versturen tussen die 2 PC's. zoja hoe doe ik dat???????
Koop een extra netwerkkaart en laat een van de PC's als Internetserver fungeren. Uitleg enzo is al gegeven door riesje :)

Verwijderd

Topicstarter
heb een standaard chello kabelmodem, en een safeway hub.

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Op zaterdag 11 mei 2002 00:13 schreef tommyguy het volgende:
heb een standaard chello kabelmodem, en een safeway hub.
Note: standaard chello modems zijn er niet, ze hebben er 4 verschillende... Welke modem heb je dus?

Je kan het proberen, maar je krijgt gegarandeerd problemen. Niet zozeer dat chello het zou detecteren, maar wel dat je internet verbinding het 'ineens' niet meer doet. Het technisch verhaal erachter kan ik ook nog wel vertellen, maar daar heb ik nu ff geen zin in (-:

Beste oplossing voor alle chello verbindingen is een servertje wegzetten met 2 nic's erin, die laat je inet sharen.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 20:22 schreef tommyguy het volgende:

je zal mij niet horen dat iets niet mag, daar heb ik geen flikker mee te maken en dat moet je helemaal zelf weten. je hebt mijn vraag verkeerd geintepreteerd. als je namelijk maar 1 ip krijgt van chello en je hangt dmv een hub 2 pc's direct aan chello, dan moet je idd niet verbaasd zijn dat het niet werkt. tenzij jij 1 ip vast gaat zetten, wat misschien goed kan gaan, ik weet het niet. bovendien is het zo dat als je bestands en printerdeling tussen deze 2 pc's aan gaat zetten dat dit open staat naar het chello netwerk, wat zo'n beetje het toppunt van onveilig is. zoals hierboven al gezegd is kun je in deze situatie idd beter een router plaatsen.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Hoe laat je die PC's elkaar herkennen? 2e protocol... NetBEUI is zeer geschikt, omdat 't niet routeerbaar is (en dus niet de chello connectie opgaat :) )

Forget your fears...
...and want to know more...

Pagina: 1