Toon posts:

[LCD]probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me lcd(2x20)aangesloten via dit schema:
Afbeeldingslocatie: http://213.46.36.137/lcd44780.gif
en als ik hem aansluit op de 5V doet de backlight het perfect maar de bovenste regel van de lcd brand helmaal dus een zwarte streep ook als je de printer kabel los hebt ik heb de potmeters toen anders in elkaar gesoldeerd toen begon alles zwart te worden en knipperde alles en toen gaf ik een tik tegen de bedrading en krijg ik weer dat alleen de bovenste regel brand helmaal zwart dus met smartie doet ie ook niks dus weten jullie wat er is???
ik heb me lcd bij conrad gekocht en op de .pdf staat hd44780 controler of een ks0066 maar werkt zelfde staat er bij.
:'(:'(:'(

Verwijderd

Al met je printer port settings gespeeld in je bios? zwarte lijn in inprinciepe een goed teken, display wacht op initalisatie.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op vrijdag 10 mei 2002 19:08 schreef G_SHOCK het volgende:
Ik heb me lcd(2x20)aangesloten via dit schema:
[afbeelding]
en als ik hem aansluit op de 5V doet de backlight het perfect maar de bovenste regel van de lcd brand helmaal dus een zwarte streep ook als je de printer kabel los hebt ik heb de potmeters toen anders in elkaar gesoldeerd toen begon alles zwart te worden en knipperde alles en toen gaf ik een tik tegen de bedrading en krijg ik weer dat alleen de bovenste regel brand helmaal zwart dus met smartie doet ie ook niks dus weten jullie wat er is???
ik heb me lcd bij conrad gekocht en op de .pdf staat hd44780 controler of een ks0066 maar werkt zelfde staat er bij.
:'(:'(:'(
Die zwarte balk is de zogenaamde initialisatie lijn van de controller. Het geeft aan dat de controller stroom heeft en goed werkt. Waarschijnlijk heb je draadjes niet goed vast gesoldeert, per ongeluk omgedraaid, zijn draadjes gebroken, staat je pport op ecp enz.

Dit alles en hoe het op te lossen is kun je zeker weten met de search vinden: [search=lcd probleem]

Je vind daar topics als
• [topic=351906/1/25]

enzovoorts.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik vond er ook al 1 met precies zelfde lcd en zelfde prob en me bios settings zijn goed maar werkt nog niet :(

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op vrijdag 10 mei 2002 19:41 schreef G_SHOCK het volgende:
ja ik vond er ook al 1 met precies zelfde lcd en zelfde prob en me bios settings zijn goed maar werkt nog niet :(
Loop 10x al je soldeer verbindingen na. Uiteindelijk bleek het probleem bij mij dat ik twee draadjes had verwisseld. Dus het is meestal zo iets doms, alleen je kijkt er steeds overheen.

Verwijderd

Topicstarter
ok doe ik nu hopelijk doet die het anders retourtje conrad >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok alles weer overnieuw gedaan niks mis meer nu dus.... iemand nog iedeen waarom er alleen een balk komt ..
als ik de stekker van de ltp er in heb en geen stroom toevoer doet het lcd het al????
maar altijd een zwarte balk en hij staat op epp in bios en hjeb ook al ltp2 geprobeerd dus is ie kapot of is er iets mis?

Verwijderd

Topicstarter
ok , ik heb hem op me p1 gedaan en hij werkt maar er staat $#^%#@&%$ taal op wat nu??

Verwijderd

hamer :) heheh zet er is smartie op kijken of ie dan wel werkt...

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 00:11 schreef G_SHOCK het volgende:
ok , ik heb hem op me p1 gedaan en hij werkt maar er staat $#^%#@&%$ taal op wat nu??
ah kijk, dat is al iets.

heb jij je lcd aan en afgekoppelt toen je pc aanstond?
dan kan namelijk je printerpoort geschrokken zijn.
dus pc uit => na 15 minuten weer aan => testen.
een printer poort kan hieroor zelf kapot gaan(zelf nog nooit megemaakt, maar ze schrikken altijd).

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 11 mei 2002 00:14 schreef Plank het volgende:
hamer :) heheh zet er is smartie op kijken of ie dan wel werkt...
smartie zit er op... :(
maar hij doet wel wat op me P1 en NIETS op me AMD ATHLON 900 MHZ ?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op zaterdag 11 mei 2002 11:01 schreef G_SHOCK het volgende:

[..]

smartie zit er op... :(
maar hij doet wel wat op me P1 en NIETS op me AMD ATHLON 900 MHZ ?
Probeer eens LCDCenter, LCDDRiver of LCDInf.

LCDInf doet niet zo moeilijk over je LPT settings (ECP en SPP werken zoiezo (heb ik getest) en EPP zou ook moeten werken).

Smartie werkt op EPP dacht ik..

Want als je zeker weet dat je alles goed hebt aangesloten, dan ligt het of aan de biosinstellingen van je LPT poort OF aan de software die je gebruikt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
hmm.... er staat nu na die 15 min w8en %02 @ GnIkRo
dus in spiegel beeld en met hoofdletters er tussen (alle draadjes zitten goed)en lcd licht ook niet op de kop...

Verwijderd

das nie zo best weet je zeker dat je um niet aan 12v hebt :) heheh
want als je hem ook maar 2 sec op 12v doet dan ken ej um vergooien :) dit is mun 3e lcdtje al van conrad
1e geen backlight... 2e opgeblazen... 3e werkt primo

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Op zaterdag 11 mei 2002 11:09 schreef G_SHOCK het volgende:
hmm.... er staat nu na die 15 min w8en %02 @ GnIkRo
dus in spiegel beeld en met hoofdletters er tussen (alle draadjes zitten goed)en lcd licht ook niet op de kop...
Heb je alle draadjes doorgemeten, om te kijken of ze ook echt aan het juiste stekkertje van je parport zitten?

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik word niet goed hier :( me lcd doet het ook niet

ik heb al zo'n 5 volt regelaar gehaald, dit is al de derde :( en dat ding wordt kokend heet als ik hem aansluit.

ik hem hem als volgt aangesloten:

pin 1 = ground (min van voeding)

pin 2 = in ( +12 volt van voeding)

pin 3 = out (naar LCD)

als ik hem vasthoud, krijg ik brandblaren op mijn vinger :?

wat doe ik in godsnaam verkeerd :?

get rich or die try'in

Verwijderd

Topicstarter
ik had dat ie heet werd komt als je de backlight voluit zet

Verwijderd

Op zaterdag 11 mei 2002 14:14 schreef ModmaN het volgende:
ik heb al zo'n 5 volt regelaar gehaald
...
pin 2 = in ( +12 volt van voeding)
Heb je 'm nu op 5 of op 12 volt?!

Verwijderd

Topicstarter
nou heb gister zitten klooten druk ik de printer stekker er is opnieuw in en hij werk zo ineens dus meteen naar me betere pc gebracht en daar gekeken dus nu werkt ie in eens duno waarom nu wel? maar ben nu bezig met plexi case
Pagina: 1