Toon posts:

DVD-rip vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk erover om m'n DVD-rom speler uit deze pc te halen en die dan in de pc beneden er bij te zetten. Omdat ik nu een standalone DVD-speler heb gebruik ik die op de pc nooit meer.

Maar in de pc beneden zit een brander dus dan kan ik DVDtjes rippen.

Nou was mijn vraag, rip je dan het hele schijfje, dus ook de extra's en het menu????

wat is de kwaliteit van het beeld en geluid????

Alvast bedankt

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Gebruik de search en type: DVD rippen
Ga anders even bij http://www.divx-digest.com kijken.

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:07

TTLCrazy

Listen to Frankie

Op vrijdag 10 mei 2002 19:06 schreef tommyguy het volgende:
Maar in de pc beneden zit een brander dus dan kan ik DVDtjes rippen.

Nou was mijn vraag, rip je dan het hele schijfje, dus ook de extra's en het menu????

wat is de kwaliteit van het beeld en geluid????

Alvast bedankt
je ript alleen het beeld, kwaliteit(vcd) is vergelijkbaar met videotape. svcd is wat beter. je kunt ook naar divx converteren, dan hangt het van de bitrate af welke kwaliteit je hebt. maar dan kan je alleen op je compu afspelen (nog geen losse divx spelers)

voor meer info, kijk anders es ff op http://www.doom9.net/

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Topicstarter
zijn er ook nl guides voor het rippen van subtitles, dus dat ik geen aparte player nodig heb om ze te kunnen spelen, dus gewoon onder m'n tv???

Verwijderd

Topicstarter
please anyone, dus speciaal rippen voor een standalone DVD speler met subtitling

Verwijderd

http://www.doom9.org/divx5.htm

Alleen de film, eventueel met ondertiteling.

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58
Als je een beetje engels kan dan moet je naar www.vcdhelp.com

Daar hebben ze goeie guides die je stap voor stap uitelggen hoe je de subtitles meeript.

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

Topicstarter
het zijn allemaal goede guides, maar ze zijn allemaal voor een pc dvd-rom speler.

of werken deze ook op een standalone DVD speler.

• Sperminator
Nou ik begrijp niet meer precies wat je bedoeld. Maar je hebt dus een originele dvd. Die ga je rippen. Er zijn dan twee mogelijkheden(wel meer maar dat doet er effe niet toe).

1. Je maakt er een divx ripje van. Die zul je inderdaad alleen maar op je pc kunnen afspelen.

2.Je maakt een vcd/svcd ripje. Die zul je hoogst waarschijnlijk gewoon in je stand alone dvd speler kunnen doen en afspelen.

Lees die pagina www.vcdhelp.com eens goed en rustig door alles wordt er duidelijk uitgelegd. Ikzelf heb daar namelijk ook het meeste geleerd.

Succes!!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

Verwijderd

Topicstarter
zijn er geen rip programma's die echt alles rippen, dus menu's, extra's en subtitles?????

Zodat ze toch op een 80 min cdtje te branden zijn????

• Sperminator
Volgens mij kun je menuutjes niet rippen.
En er bestaan wel van die kant en klaar progjes die dat teglijk doen volgen smij. Heb er zelf ook 1 een keer geprobeerd. Het resultaat was :r

Die manier op vdhelp resulteerde bij mij tot mooie ripjes. Tjah je zult er wel wat voor moeten doen om een mooie ripje te krijgen. wat jij wil is volgens mij een identieke copietje alleen dan die op een cdtje past. Dat lukt dus never nooit nie kerel.

Verwijderd

Topicstarter
ja eigenlijk wil, maar hoe zet ik dan dwe subtitles op het DVD'tje zodat hij ze herkend????

Verwijderd

jezus man
"
er is een pakket die dat kan en die kost 100euro
de naam ben ik kwijd

verder waarom wil de submenu hebben ????
alleen voor je ondertiteling>???
kan je geen engels dan ???

het is wel mogelijk om de dvd te rippen met subtitel
alleen dan moet je het afspelen en te gelijk op nemen

dat kan je doen met een standalone dvd speler
met een videokaart die video in heeft

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, nou als ik films zoals inspector gadget rip voor m'n jongere broertjes moet er wel n; ondertiteling bijzitten!!!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36

mno

Op vrijdag 10 mei 2002 21:41 schreef tommyguy het volgende:
hmmm, nou als ik films zoals inspector gadget rip voor m'n jongere broertjes moet er wel n; ondertiteling bijzitten!!!
Op http://dvd2svcd.doom9.net/ kun je DVD2SVCD downloaden. Hierin zit bijna alles wat je nodig hebt om een DVD inclusief subtitles te rippen naar een SVCD. Wat je verder nog nodig hebt is een encoder, Tmpgenc. Te vinden op http://www.tmpgenc.net/e_main.html

Dit is allemaal freeware. Die commerciele pakketten die tegenwoordig hiervoor worden aangeboden zijn rip-offs.

Deze combinatie van programma's werkt bijna geheel automatisch, je moet alleen vooraf wat instellingen ingeven. Er staat ook een guide over hoe je het programma moet instellen.

De meeste standalone DVD-spelers kunnen SVCD afspelen.

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
bedankt nmo,

Ik ben het nu aan het downllden

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Had je ook zelf even kunnen opzoeken...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp