Toon posts:

XP boot niet door RAID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar dagen geleden was een van mijn disks in een RAID 0 opstelling gecrasht :( Gelukkig viel het nog in de garantie en ik kreeg dan ook zonder problemen een nieuwe. Ik dus aansluiten op mijn controller, array gewist, array aangemaakt, so far so good. XP cd erin, blijft ie hangen op "setup is bezig hardware te controleren". WTF krijgen we nou dacht ik dus ik de win2k cd erin, hiermee doet ie het wel. Dus ik dacht: zal het cdtje wel brak zijn, dus ik mijn andere bak geduwd, maar hier deed ie t wel.

Nou zat ik zelf te denken dat de onvolledige bestanden van de schijf die er nog inzat de install blokkeren of zo. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen? Het zijn twee identieke schijven, en het array werkt zonder problemen btw.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kom je al bij de melding om drivers voor 'Mass storage devices'? Dan moet je even de drivers van je RAID kaart laden vanaf flop.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar kom ik niet eens, daar gaat het juist om.:)

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 22:17
Je moet denk eerst ff die schijf leeg gooien of die dir leeg gooien, en dan moet je de setup draaien. Vergeet niet eerst de drivers van je raid controller op flop te zetten en dan ff in het begin van de setup op F6 klikken drivers laden en dan zou die het moeten doen

Verwijderd

Heb volgens mij precies hetzelfde probleem gehad.
Bleek dat je er eerst voor moet zorgen dat je de zojuist aangemaakte array op de RAID configuratie formateerd.
Windows XP schijnt niet met een ongeformateerde HD in RAID 0 opstelling overweg te kunnen.
Hoop dat dit je probleem verhelpt. ;)

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
kan het zijn dat je een asus a7v 133 hebt? voor dit bord moet je eens zoeken op de duitse ftp van asus! hier staan de raid drivers die wel goed werken. heb je een ander bord? dan heb ik weer te veel gezegd met me zatte kop ;)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op vrijdag 10 mei 2002 23:07 schreef henkjansen het volgende:
kan het zijn dat je een asus a7v 133 hebt? voor dit bord moet je eens zoeken op de duitse ftp van asus! hier staan de raid drivers die wel goed werken. heb je een ander bord? dan heb ik weer te veel gezegd met me zatte kop ;)
met een pentium :+

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1