Asus 4600 op A7V266-E problemen!

Pagina: 1
Acties:

• KaiZas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-07 09:50
Als ik een Asus V8440 plaats heb ik totaal geen problemen. Als ik er echter een V8460 opprik, kom ik zelfs niet door de eerste 2 testjes van 3DMark. De computer reset zich dan en is daarna de processorsnelheid "vergeten" (geeft dan 1200 aan ipv 1533 ofzo).

Nu ben ik de kaart al wezen omruilen. Ik heb GEZIEN dat ze een nieuwe hebben gepakt. Thuis aangekomen, precies het zelfde gezeik.

Bios is bijgewerkt (1008/4 momenteel, zie meuktracker). Als ik deze volledig reset dan geraak ik een paar testjes verder, maar crashen doet 'ie.

Iemand enig idee? Ik gebruik de standaard 28.32 drivers van nVidia, hoewel ik het ook al heb geprobeerd met die van Asus (28.82 als ik me niet vergis) en andere gelekte drivers.

Als ik de 4400 terugplaatst, geen vuiltje aan de lucht.

(Btw, het crashen komt ook voor na een herinstallatie XP, en het probleem is er ook na een kwartiertje morrowind. Plus, de cooler draait gewoon.)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een voedingsprobleempje ofzo? Dat je mobo die kaart niet kan voeden? Ik heb werkelijk geen idee :D

Probeer hem 's wat terug te klokken?

Dit is maar een wilde gok hoor, ik kan er mijlen naast zitten

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Dat heb ik ook eens gehad met een asus p2b,eerst kon ik een V3800 er niet op aan de praat krijgen.3 dagen bezig geweest:(. Toen ik deze omruilde voor een V3800 de luxe was alles ok.Dacht mishien dat de kaart stuk was,dus later nog eens geprobeerd met een 3800 van een kennis,en mooi weer niks.
Dus blijkt maar weer dat alles van 1 merk niks zegt.

• Raziel
  • Laatst online: 20-07 20:11
Op vrijdag 10 mei 2002 18:53 schreef KaiZas het volgende:
bladiebla ..

Als ik de 4400 terugplaatst, geen vuiltje aan de lucht.
Heb je toevallig niet nog een paar andere 4400 of 4600 liggen, ik zou een andere van de stapel pakken en opnieuw testen :+

[serieus mode]
AGP 4x al teruggezet naar 2x, moest ik op mijn abit kt7-raid ook doen. Anders kreeg ik ook van dit soort ongein.
[/serieus mode]

• KaiZas
Heb je toevallig niet nog een paar andere 4400 of 4600 liggen, ik zou een andere van de stapel pakken en opnieuw testen
Ik werk in die computerwinkel, vandaar. Ik ben de persoon die de shit mag testen voor het in onze systeempjes terecht komt. Normaalgezien wel leuk. Dit keer...

De voeding was het ook niet. Ik heb alle (extra) fans uitgezet en alle USB apparatuur verwijderd. Zelfde resultaat.

Dat AGP terugschroeven naar 2X heb ik nog niet geprobeerd. Zal het je zometeen weten te zeggen. Doet me echter wel pijn aan m'n hart, weet je.

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Heb je toevallig een of ander tweak utility gebruikt, en misschien de SBA= Side Band Adressing, aanstaan?
Dit kan een probleem veroorzaken.
Als je de orginele drivers van de kaart geïnstalleerd hebt, kan je dat terugvinden: rechtsonder het ASUS icoontje, popup: information.

Als je het uit wil zetten kan dit met het tweak util GTU ( GeForce Tweak Utility).

Succes ermee!

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• KaiZas
AGP op 2X, geen resultaat.

SBA kan ik niet uitzetten (RivaTuner laat dit niet toe). Staat wel aan.

Zal nog wat verder moeten graven.

• Grrrrrene
  • Niet online
Wat ik bedoelde met die voeding is dat die kaart teveel stroom trekt en dat je mobo dat niet kan leveren, niet dat je PC-voeding het niet aan kan :D

Dat was destijds een probleem met de GF2, misschien dat de GF4 ineens ook veel meer stroom trekt? Ik noem maar wat :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

ok dit klinkt bijna het zelfde als de problemen die ik heb gehad

zou je even willen kijken wat voor core je hebt ??
de problemen die ik had kwamen nl voor op een v8460 van asus met de volgende core stepping A2
zo ja kaart swappen voor een
A3 stepping daar heb ik nu geen probs meer mee

core stepping vind je uiterraard onder de cooler
let goed op bij het verwijderen van je cooler

P.S als je het niet zeker weet maak dan ff een foto'tje van je core

Na rose e cient spin

• KaiZas
Hm... ik ben niet van plan de cooler van de kaart te peuteren. Wij hebben een kut-leverancier op gebied van Asus-produkten (Cloetens). Die zeiken voor het minste geringste over de garantie.

Het enige wat ik je kan vertellen is dat ik een revisie 1.0 kaart heb. Zou het kunnen dat je nieuwe kaart ééntje van een nieuwere reeks is?

Beter nog, kan je me bewijzen dat er problemen zijn met deze reeks? Voor zover ik kon vinden is dit het enigste wat daarop wijst:

http://guru3d.com/forum/read_msg.php?tid=5883&forumid=ubb2

Die vent heeft identiek dezelfde configuratie als mij (op gebied van mobo/vga/ram toch in iedergeval) en exact dezelfde problemen. Ik heb hem (en de mensen van vga@asus.nl) een mailtje gestuurd. Van hem wil ik weten of 'ie het opgelost heeft en van hun wil ik weten of dit vaker voorkomt. Jammer dat de newsserver van asus niet meer vrij toegankelijk is tegenwoordig.

Maar als ik jou zo hoor zakt de moed me al in de schoenen. We hebben er 3 liggen momenteel. Dit was nummer 2. Weinig hoop voor nummer 3. Denk da'k die gewoon terug in de verpakking schuif en netjes ga wachten tot er een nieuwe lading binnenkomt.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook op enkele fora probs gezien met die A2 stepping.
De Ti4600 zou ook alleen maar A3 cores krijgen maar blijkbaar vond Asus dat niet nodig :)
En tekort A3 chips zijn er echt niet. (k heb er ook 1 op mn Ti4200) En die stepping zou ook hogere clockspeeds halen dus......

Koeler eraf halen is toch niet zo moeilijk?
To tweak or not to tweak :7

En ja wachten tot een nieuwe lading is ook een optie maar als je gewoon op je werk al ff die koelers eraf haalt en kijkt wat voor core het is denk ik dat je jezelf een hoop shit bespaart.

Verwijderd

Graphics Aperture Size wijzigen? Staat misschien erg hoog, op 128mb bijv? Ietsjes lager zetten, naar 64 ofzo!

Daarnaast eens Bios 1010 proberen? Is al erg lang beta, maar draait bij mij erg stabiel. (meuktracker: Asus A7V266-E 1010.002 beta)
Pagina: 1