Toon posts:

[Laptop] Batterij vol maar laptop uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met een Tosiba Laptop. Het zit zo:

Hij was opgeladen tot 98%. Ik liep toen naar beneden om even met de 56k te werken en trok de stekker voor de AC stroom er uit. Ik zit 1,5 minuut beneden en hij valt compleet uit. De twee ledjes branden nog wel. Ik druk op de powerknop om m weer te booten maar dat lukt niet. Je hoort 1 seconde een klein ratelgeluidje. Ik dacht toen van: Dan maar naar boven en de AC er ingeplugt. Daarna geprobeert te booten en dat ging wel.

Waarom werkt die dan zonder accu niet terwijl die vol is ?

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:54

TTLCrazy

Listen to Frankie

kan zijn dat de accu f*cked is, dwz kan geen vermogen meer leveren terwijl de spanning wel goed is.

of het accu contact is een b`tje brakkig

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Verwijderd

Je zou dit gedeeltelijk kunnen oplossen door een lampje op de uiteinden van de accu te zetten.... net zo lang totdat het lampje niet meer brand. Dan opnieuw opladen, en voila de batterij zal het weer even doen.

edit:

Je moet natuurlijk wel de batterij uit je laptop halen... :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar gebeurt dat ineens plotseling. Ik bedoel het zou zich moeten aankondigen IMO.

Ah hij blijft volgens Windows hangen.

98% remaining (charging) Hier staat die nu al 15 minuten op. Lijkt me niet dat dit normaal is.

Verwijderd

Als ik mijn Toshiba laptop in de hoogste batterijbesparingsmodus heb, valt hij na 1.5 minuut in standby. Je moet hem hieruit halen door bijvoorbeeld ff op de spatiebalk te rossen en dan even te wachten.

Druk je daarentegen als de laptop in de standby op de aan/uit-knop dan druk je hem helemaal UIT.

Kan dit niet het geval zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar lag aan Windows. Hij bleef zeggen dat die batterij 98% vol was. Nu is die helemaal opgeladen en staat die op 100%. Die 98 had ik dan dus als 0 moeten reken. Bedankt alsnog voor de moeite :)
Pagina: 1