Toon posts:

PC Valt uit en start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik had dit een paar weken geleden ook al gepost, maar daarna leek het opeens weer goed te gaan tot mijn pc gister weer zomaar uitviel....
Ik heb dus een msik7t / tb 800 / 512 ram / gf2mx
Alle lampjes branden rood als ik hem probeer te starten nadat hij uitvalt, hij valt op een willekeurig moment uit, niet bij iets speciaals....
Daarna start hij niet meer op, maar als ik het een paar uur later probeer meestal wel weer, gisteravond probeerde ik het 5 uur nadat hij uitviel weer om hem aan te zetten, hij ging niet aan, dus ik had ff alle stekkers eruit gehaald, beetje op moederbord lopen drukken, beetje aan stekkers etc gezeten, en toen ging ie wel aan??
Nu net valt ie dus weer uit, ik weer overal beetje aan proberen te zitte, koeling voor de 3e keer uitgezogen....maar nu start hij dus weer niet, ik ruik geen branderige lucht, en volgens mij is mijn processor ook niet te heet dus.....
Iemand die een idee heeft wat een kan zijn?
vorige keer zeiden een paar mensen dat het misschien de processor kon zijn, maar hij liep nu weer 2 weken zonder problemen, dus dat lijkt me sterk :/
als ik in bios kijk draait me fan van processor ook gewoon op 5000 toeren, en stijgt de temperatuur niet boven de 50 graden....
ik heb ook al een andere voeding kabel geprobeerd, en alle stekkers ff eruit gehaald opnieuw erin gedaan etc etc...

thnx

Verwijderd

Yups , komt mij bekend voor. Dit had ik ook precies hetzelfde. Ik had die van mij terug naar de winkel gebracht (Alternate). zij hadden geconstateerd dat de voeding dood was , werd vervangen en sindsdien doet ie het prima :)

Dus mayb nieuwe voeding ?

Hoe lang heb je hem al ?

Verwijderd

Ligt aan je moederbord.. Dit is een veel voorkomend probleem, ikzelf heb het ook gehad. Enigste oplossing ervoor is een nieuw moederbord. Tis nie anders :(.

Ik had het met windows xp, toen viel ie ook uit en 2 uur later deetie het opeens weer..

Maja.. suc6 ! :)

Verwijderd

yup ik zou in de 1e instantie ook zeggen voeding probeer ff een andere voeding...

is het er wel eentje van 300w plus, anders ondervoed je je machine :+

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:54
Ik zou als eerste aan de voeding denken. Daarna 't moederbord.

Verwijderd

Kan bijna niet anders.. Moet voeding zijn. Heb namelijk hetzelfde probleem gehad. Je ruikt niets, geen oververhitting maar toch in een keer.. UIT! Heb toen mijn 230 met een 300+ voeding vervangen en PRIMA!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad, Nieuwe voeding geprobeerd, nieuwe videokaart, andere processor.
Uitkomst: ligt aan het moederbord. Bekend probleem bij MSI moederborden, zoek maar eens naar MSI of 4 rode leds in gathering.tweakers.
De winkel waar ik het gekocht had is failliet, heb het MOBO nu voor de 2e keer opgestuurd naar MSI ( mystar Nederland), de eerste keer constateerden ze niks }:O , nu eis ik een nieuwe, met Links naar topics op gathering en naar hun eigen forum ,waar deze problemen uitgebreid besproken worden. Niks dan gekl**t, de laatste tijd heb ik 2 keer per dag de processor eruit moeten slopen ff laten draaien zonder en voila de computer werkt weer:
Mijn laatste MSI moederbord, dat staat vast! :r :(

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 21:59
Ik heb een soortgelijk probleem gezien, waarbij het uiteindelijk heeft geholpen de SDRAM in de eerste bank weg te halen. De PC was voorzien van 128+512+512. De 128 uit bank 0 eruit en sindsdien treedt het euvel niet meer op. Het viel bovendien op dat het probleem onder OS/2 NIET optrad, maar hier zit zover ik weet ook een verschil in geheugengebruik, OS/2 gebruikt zover ik weet eerst het laatste en dan het eerste deel, en Windows eerst het eerste. Op een gegeven moment verergerde het probleem, ook in de Bios setup trad het al op. Toen hebben we het geheugen verwijderd.

We dachten zelf ook eerst aan de voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die voeding is nog vrij nieuw, omdat hij vorig jaar een keer kapot IS geweest, ook voeding van processor is kapot geweest, dus zijn allebei vervangen, ik zal dan denk ik eerst ff een andere voeding probere te regelen, btw hoe duur is zoiets? en anders maar een nieuw moederbord, MSI suckt idd, want kan geen eens detonator drivers gebruiken omdat me comp dan non stop crashed, en ligt niet aan me kaart maar ook bekend geval met MSI moederborden :p
Thnx voor replies allemaal...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem..Met een 230Watt voeding in mijn vriendin der computer. Ik telkes kutten met de proc/geheugen etc. Blijkt het de voeding te zijn.Maar nu komt het.Ik heb er een andere 230watt voeding in gezet en toen deed (doet ut nogsteeds) hij het perfect.
Ik denk dus dat het je voeding is die brak is.

Verwijderd

W#aarom heeft iedereen problemen met MSI ? Ik heb een MSI K7T266a pro 2-ru maar ik heb er totaal geen problemen mee.Ik zal wel geluk hebben

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
Op vrijdag 10 mei 2002 18:49 schreef maartenb het volgende:
Ik zou als eerste aan de voeding denken. Daarna 't moederbord.
lijkt mij ook een goeie volgorde van geld uitgeven.
Een nieuwe voeding 300W kost overigens € 55 euro bij MyCom en als je een extra stille wil € 80.
Ligt het daar niet aan dan breng je voeding gewoon terug en vraag je geld terug, is geen probleem.

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik heb ook een dergelijk geval gehad
was al na een paar maanden toen vaak ermee terug naar de compjoeter boer maar die wist het ook nie
na goed testen met andere voeding enzo bleek het de voeding te zijn die er regelmatig mee ophield

• dvdhoek
Soortgelijk probleem leek dus te zijn opgelost na het verwijderen van een DIMM, echter treedt het nu weer op! We gaan denk ik toch maar de voeding vervangen en anders maar het mainboard.

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Voel eens aan de 4 transistoren die dicht in de buurt van de processor zitten, zal me niets verbazen als die nogal heet zijn, oplossing daarvoor meen ik me te kunnen herinneren is om in je bios het vcore op 1.85 zetten (helaas was dat bij mijn bordje niet meer mogelijk... MSI K7TPro2A)

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Het is niet zo dat het algemeen aan msi ligt, maar aan deze specifieke serie, de k7tpro en pro2 (dus niet de 266 planken). ik heb dezelfde problemen met dit moederbord gehad. Ander probleem wat ook vaker voorkomt met dit mobo: het haperen/frituren van de chipset met als gevolg haperend of geen geluid :r

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:48
ik had hetzelfde moederbord. En een duron 600 en een athlon 1000. Bij bijde viel hij uit. Heb echt alles geprobeerd. Heb nu een soltek >:) En hij draait perfect. Supppppper stabiel. Dus garantie vragen. MSI geeft dacht ik 3 jaar. En anders een nieuw mobo kopen.

• dvdhoek
Nieuwe voeding geplaatst en het gaat nu weer een dag goed.....

• dvdhoek
Op zondag 12 mei 2002 13:37 schreef dvdhoek het volgende:
Nieuwe voeding geplaatst en het gaat nu weer een dag goed.....
En een dag later gaat het weer mis, ook met een andere voeding. Verder zoeken dan maar.
Het gekke is, in een andere PC draait eenzelfde bord (KT7 PRO 2A) gewoon stabiel.

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 19:08 schreef Herr_Qn het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad, Nieuwe voeding geprobeerd, nieuwe videokaart, andere processor.
Uitkomst: ligt aan het moederbord. Bekend probleem bij MSI moederborden, zoek maar eens naar MSI of 4 rode leds in gathering.tweakers.
De winkel waar ik het gekocht had is failliet, heb het MOBO nu voor de 2e keer opgestuurd naar MSI ( mystar Nederland), de eerste keer constateerden ze niks }:O , nu eis ik een nieuwe, met Links naar topics op gathering en naar hun eigen forum ,waar deze problemen uitgebreid besproken worden. Niks dan gekl**t, de laatste tijd heb ik 2 keer per dag de processor eruit moeten slopen ff laten draaien zonder en voila de computer werkt weer:
Mijn laatste MSI moederbord, dat staat vast! :r :(
Sluit ik me helemaal bij aan

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Misschien moederbord te dicht op de achterwand van je kast? Had ik last van bij bouwen van PC voor mijn moeder, schroefjes iets minder strak gedaan (zodat er iets meer ruimte tussen vrij kwam) en toen deed ie het wel weer goed :)

Of anders nieuwe voeding kopen ja (minstens 300W!)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Sebazztiaan
  • Laatst online: 20-08 12:22

Sebazztiaan

sebas!

Jullie zitten allemaal om die voeding heen te filosoferen, maar is 4x rood bij een MSI MB geen proc-fout? althans dat stond volgens mij in mijn oude MSI-handleiding. Toen ik via de winkel een procje te leen had, is het probleem nooit meer voorgekomen!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, maar die lampjes kloppen ook vast niet altijd ;)
ik heb het nu dus nog steeds, nog niks vervangen etc, maar als ik beetje op dat ding loop te rammen, en ik probeer ff paar keer op te starten, pakt ie hem "soms" wel weer, of het lijkt maar zo, en is gewoon toevallig na het erop slaan ;)
Mjah nu zie ik hier dus veel verschillende dingen staan, voeding etc, maar ook dat mensen bij nieuwe voeding weer meteen het zelfde hadden, dus wat raden jullie me aan (ja ok voeding halen en terugbrengen is misschien het slimste) maar is er iemand die ECHT zeker weet, dat het het moederbord is, en mij kan verzekeren dat het niet de voeding was achteraf? :P
thnx

• dvdhoek
Na het verwijderen van de geluidskaart en het verlagen van de VCore draait ie nu weer een paar dagen stabiel. Ik weet niet welke van beide acties het probleem heeft verholpen. Ik vermoed de eerste, aangezien de problemen ook ongeveer begonnen na de laatste upgrade (geheugen+geluidskaart+HDD).
Pagina: 1