[EL] Schokken door Line In

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Ik zit met een probleem, ik heb mijn TV (sony KV14-LT1B) aangesloten op mijn PC (soundblaster Audigy) en nou merkte ik laatst dat als ik de stekker van die kabel en me case tegelijk aanraak dat ik schokken krijg :(

Ook als me TV uitstaat en ook als mijn PC "echt" uitstaat (dus met schakelaartje achterop de voeding zelf)

Pas als ik de power kabel uit me pc trek is het over.

Kan dit nou kwaad, en hoe zou ik het kunnen verhelpen? Ik merk wel de laatste tijd dat het volume van me pc op en neer springt, maar ik weet niet of het daar wat mee te maken heeft :?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:00
Je tv aarden? :? (heb alleen geen idee hoe...)

Verwijderd

och, ik krijg ook regelmatig een flinke opsodemieter van mijn coax tv kabel :)
mijn pc is ook niet ge-aard. mayb de jouwe ook nie/

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:46

Rival24

I'll Be Back

Hier is genoeg over te vinden in da search

Probeer anders deze topics
[topic=452588/1/100]
[topic=9795/1/100]
[topic=471229/1/100]

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Je pc zal wel niet geaard zijn... Dan krijg je een spanningsverschil op het aardepotentiaal tussen apparaten die wel geaard zijn (tv is 'geaard' via de coax-kabel) en de apparaten die niet geaard zijn (je pc bijv)...
Dat spanningsverschil veroorzaakt die schok... Je kan er mee doorgaan, maar uiteindelijk kan het je hardware vernaggelen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Aarden dus, ik heb net ff met mijn pa erover gepraat, en er is bij mijn kamer in de buurt een aansluiing op de aardpen, dus ik ga morgen ff een kabletje trekken :)
Pagina: 1