USB poorten werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ik heb paar dagen geleden mijn PC helemaal uit elkaar gehaald, mijn fanbus was niet helemaal ok meer, dus die moest ik fixen,verder zat er een hoop stof in enzo. Dus alles eruit, eens even goed schoon blazen enzo, je kent het wel. Alles weer in elkaar, fanbus, gefixed. Alles werkt weer net als voordat hij uit elkaar ging. Kom er alleen net achter dat mijn USB printer het niet deed, en mijn scanner ook niet... Dus ik zoeken in windows.... niks van USB poorten te vinden. Alsof ze er helemaal niet zijn.
ik snap er niet veel van, maar wie helpt mij m'n poorten terug te krijgen ?

ik heb VIA 4-in-1 opnieuw geinstalleerd, maar ook daarmee kwamen ze niet terug....

wat nu te doen ?

Geen inspiratie

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik je USB poorten die op de moederbord zijn vastgesoldeerd of gebruik je een backplate met twee vastgeschroefde poorten en doorluskabeltjes, die je op je moederbord moet prikken? Indien de laatste het geval is, dan zou ik nog eens nagaan of deze kabeltjes goed zijn verbonden :)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Ze zitten vast op het moederbord.

Geen inspiratie

Verwijderd

dus de geintegreerde usb ports op je mobo?

ik zou eerst proberen je bios te resetten

en anders ff te flashen/updaten

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
okee, ga ik dat even proberen.

Geen inspiratie

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Op vrijdag 10 mei 2002 18:22 schreef martijn12345 het volgende:
Ik heb paar dagen geleden mijn PC helemaal uit elkaar gehaald, mijn fanbus was niet helemaal ok meer, dus die moest ik fixen,verder zat er een hoop stof in enzo. Dus alles eruit, eens even goed schoon blazen enzo, je kent het wel. Alles weer in elkaar, fanbus, gefixed. Alles werkt weer net als voordat hij uit elkaar ging. Kom er alleen net achter dat mijn USB printer het niet deed, en mijn scanner ook niet... Dus ik zoeken in windows.... niks van USB poorten te vinden. Alsof ze er helemaal niet zijn.
ik snap er niet veel van, maar wie helpt mij m'n poorten terug te krijgen ?

ik heb VIA 4-in-1 opnieuw geinstalleerd, maar ook daarmee kwamen ze niet terug....

wat nu te doen ?
wat voor moederbord heb je?

voorbeeld: bij mijn epox kun je ze in het bios aan en uitzetten etc. NIET in windows (of ja misschien wel uit)

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Abit KT7A.

Ik zal nog eens kijken in de bios.

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Topicstarter
Vraag me niet waarom. Maar ze stonden Disabled in de bios.... Ik heb geen idee hoe dat komt. Maar ze werken weer. En dat is waar het om gaat.

Sorry dat het zoiets stoms was, en bedankt voor de hulp.

Geen inspiratie

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 10 mei 2002 19:52 schreef martijn12345 het volgende:
Vraag me niet waarom. Maar ze stonden Disabled in de bios.... Ik heb geen idee hoe dat komt.
Misschien heb je bij het schoonmaken bijvoorbeeld het batterijtje eruitgehaald? Dan worden alle BIOS instellingen gereset tot de defaults. Misschien dat USB Disabled zo'n default instelling is :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Of heeft een statische ontlading je bios ontregelt, en is die naar de defaults gegaan.

Gebeurt hier ook wel eens, en met name als ik de server met een stofzuiger goed schoon boend, :+

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1