Mandrake + Kde3 instabiel ?

Pagina: 1
Acties:

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb gister Mandrake 8.2 geinstalleerd gewoon ftp install....

en verder niks gedaan gelijk kde 3 eroverheen..

en hij is nu al 2 keer vast gelopen mijn hele systeem, dan bedoel ik dus dat echt niks meer reageerde (jah ok de reset knop :P)

maar dus echt met willekeurige achties de eerste was met mozilla opstarten en de 2e met een console schermpje afsluiten

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of kan het aan mijn hardware liggen ?

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 18:05 schreef [Airwolf] het volgende:
en hij is nu al 2 keer vast gelopen mijn hele systeem, dan bedoel ik dus dat echt niks meer reageerde (jah ok de reset knop :P)
Ik heb nog geen een keer meegemaakt dat Linux (ook mandrake) ECHT helemaal vast zat want je kan altijd nog naar een virtuele console switchen (bv. CTRL+ALT+F2) en daar het hangende process of desnoods X enzo killen.. (kan weer terugswitchen naar X met CTRL+ALT+F7)

En dan heb je ook nog XKill.. (CTRL+ALT+ESC)
kweet niet of je n00b bent? :?

Probeer dat eerst eens als je systeem weer 'vast' zit, scheelt weer een keertje rebooten :)

En welke rpms heb je gebruikt om KDE3 te installeren?
(mandrake? texstar? ..)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

k heb vandaag kde3 geinstaleerd op een verse md8.2 (geen upgrade meteen kde3) en kan nu niet zeggen dqt ik echt ergens problemen mee heb... t lijkt wat langzaam soms ... en xine werkt in ene niet meer. Maar stabiel is het volgens mij wel ...

en idd wat hierboven gezegd is ..

iemand die iets weet over xine en kde3

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Tjek ff je install.log. Staan hier rare fouten in?
Misschien dat je beter ff een nieuwe install kan doen.
Iso's downloaden. MD5sum tjekken. Branden...

But I thought YOU did the backups...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Op vrijdag 10 mei 2002 18:59 schreef hendrikjan het volgende:
k heb vandaag kde3 geinstaleerd op een verse md8.2 (geen upgrade meteen kde3) en kan nu niet zeggen dqt ik echt ergens problemen mee heb... t lijkt wat langzaam soms ... en xine werkt in ene niet meer. Maar stabiel is het volgens mij wel ...

en idd wat hierboven gezegd is ..

Ik heb hier KDE3 op Debian Sid geinstalleerd, behoorlijk stabiel, maar konqueror (browser) en het configpanel willen nog wel eens crashen (ik draai dan ook KDE 3.01 CVS 20020327, zal ff kijken wat nieuwere versies doen)

Wat betreft xine: Ik gebruik xine niet op dit moment, maar wat ik wel kan vertellen over een heleboel programma's: compileer ze opnieuw vanuit source, aangezien die programma's standaard gecompileerd zijn tegen een oudere KDE versie. Ben nu zelf ook bezig libqt3-mt te compileren tegen XFree86 4.2.0 omdat bijna geen enkel QT-gebruikmakend programma meer werkt (alleen KDE werkt nog)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op vrijdag 10 mei 2002 19:53 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

Ik heb hier KDE3 op Debian Sid geinstalleerd, behoorlijk stabiel, maar konqueror (browser) en het configpanel willen nog wel eens crashen (ik draai dan ook KDE 3.01 CVS 20020327, zal ff kijken wat nieuwere versies doen)

Wat betreft xine: Ik gebruik xine niet op dit moment, maar wat ik wel kan vertellen over een heleboel programma's: compileer ze opnieuw vanuit source, aangezien die programma's standaard gecompileerd zijn tegen een oudere KDE versie. Ben nu zelf ook bezig libqt3-mt te compileren tegen XFree86 4.2.0 omdat bijna geen enkel QT-gebruikmakend programma meer werkt (alleen KDE werkt nog)
KDE3 wil niet compilen bij mij :'(
Ik zit nu niet bij mijn eigen PC dus ik post de error wel even als ik thuis ben :)

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Op maandag 13 mei 2002 11:32 schreef LinuxUser het volgende:

[..]

Ik zit nu niet bij mijn eigen PC dus ik post de error wel even als ik thuis ben :)
Sjonge jonge jonge, draai dan ook een sshd! ;)

He who knows only his own side of the case knows little of that.

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 18:59 schreef hendrikjan het volgende:
Draait bij mij Prima (mandraak 8.2 en kde3) heb de laatste xine dus ook voor divx5 ..
draai je de rpm ?? zoja gooi alles van xine*.rpm weg en installeer het opnieuw aan de hand van dit artikeltje
http://pclinuxonline.com/modules.php?name=News&file=article&sid=2071

• LollieStick
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op maandag 13 mei 2002 11:46 schreef RickN het volgende:

[..]

Sjonge jonge jonge, draai dan ook een sshd! ;)
Dan connect ik met de Server :) Daar schiet ik niets mee op want die kan KDE3 niet eens draaien.

• deadinspace
  • Laatst online: 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 13 mei 2002 15:09 schreef LinuxUser het volgende:
Dan connect ik met de Server :) Daar schiet ik niets mee op want die kan KDE3 niet eens draaien.
Dan ssh je van je server naar je PC ;)
Pagina: 1