Toon posts:

Aardlus probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net als vele anderen heir met het probleem dat ik een aardlus tussen de tv en de computer heb.
Nou heb ik pas geleden geprobeerd om via de conrad een TZU-12 mantelstroomfilter te bestellen, maar nu staat er op m'n factuur dat ze die niet meer leveren... :(
Ik dus vandaag de stad in.
Ik ben heel deventer rond geweest, iedereen weet wat een mantelstroomfilter is, maar ze verkopen ze nergens!! :(
Heeft er toevallig iemand een idee waar ik zo'n ding kan kopen?? :?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ff een vraagje: Wat is een mantelstroomfilter?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 17:59 schreef SlinkingAnt het volgende:
ff een vraagje: Wat is een mantelstroomfilter?
Da's een filter die je tussen de coax van je televisie drukt om te zorgen dat hij zo gescheiden wordt van de aarde

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandennoort/Mantelstroomfilter.jpg

• raamfluiter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07-2017
Je zou domweg een flinke dot staalwol om de coaxiale kabel kunnen aanbrengen (aan de computerkant).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 18:01 schreef raamfluiter het volgende:
Je zou domweg een flinke dot staalwol om de coaxiale kabel kunnen aanbrengen (aan de computerkant).
Het gaat om de coax van de tv, ik krijg een brom doordat er een aardfout ontstaat via de stereo-uitgang naar de computer toe. En trouwens ook via de tv-out van de computer naar de televisie toe

Verwijderd

Je kunt de mantel onderbreken en er een kleine condensator (ca 470 pF, waarde is niet kritisch) overheen zetten.

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Bij de CAR-audio speciaalzaken verkopen ze ze ook alleen helaas een stukje duurder, zeg maar heel wat duurder (rond de €30,-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 19:13 schreef HBM het volgende:
Bij de CAR-audio speciaalzaken verkopen ze ze ook alleen helaas een stukje duurder, zeg maar heel wat duurder (rond de €30,-)
Zijn die voor de line-in kabel of voor coax?

Verwijderd

Topicstarter
Verder weet er niemand waar ik in omgeving deventer een mantelstroomfilter kan kopen of eventueel ergens op internet kan bestellen? :?

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik vermoed dat okaphone electronica in Groningen ze wel heeft. tenminste die gasten hebben BIJNA alles :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm... Op de site en in hun prijslijst is niets te vinden, zal ze ff een mail sturen...

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

website van hun is inderdaad erg summier, maar ze hebben praktisch alles :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Op vrijdag 10 mei 2002 17:56 schreef Pascal81 het volgende:
Ik zit net als vele anderen heir met het probleem dat ik een aardlus tussen de tv en de computer heb.
Nou heb ik pas geleden geprobeerd om via de conrad een TZU-12 mantelstroomfilter te bestellen, maar nu staat er op m'n factuur dat ze die niet meer leveren... :(
Ik dus vandaag de stad in.
Ik ben heel deventer rond geweest, iedereen weet wat een mantelstroomfilter is, maar ze verkopen ze nergens!! :(
Heeft er toevallig iemand een idee waar ik zo'n ding kan kopen?? :?
Zoek een dealer van monacor, die heeft ze in het pakket voor een gulden of 15,= Eventueel kun je bellen met de firma konitech, dat is de importeur van Monacor in nederland
www.konitech.nl

grtx RedVox

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Bij mij was het brommen weg door gewoon de tv te aarden :?
ideetje ? :)

Eeuwige n00b

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 23:25 schreef Leon het volgende:
Bij mij was het brommen weg door gewoon de tv te aarden :?
ideetje ? :)
Waar heb jij de tv geaard dan??
De hele buitenkant is bij mij van kunststof...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 23:23 schreef RedVox het volgende:

[..]

Zoek een dealer van monacor, die heeft ze in het pakket voor een gulden of 15,= Eventueel kun je bellen met de firma konitech, dat is de importeur van Monacor in nederland
www.konitech.nl

grtx RedVox
Konitech heeft ze inderdaad, maar die zijn voor stereo tulpaansluiting , niet voor coax... :'(

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, allemaal bedankt!! :)
Na nog eens wat meer rond te bellen kwam ik uiteindelijk uit bij v. Oldeniel die me voor 25 euro aan zo'n ding kon helpen.
Eindelijk geen brom meer! :z
Pagina: 1