Toon posts:

Cooler raakt de voeding...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een elcheapo comp gekocht (etelcom :P), runde al een heel tijd goed, maar de rust is het afgelopen toen ik MBM installeerde: 55/75°C idle/stressed! (proc: xp 1700+, std speed)

Kast open, ah: precies 7 cm boven de cpu socket hangt de voeding |:( Dat ding raakt bijna de fan van mijn CPU cooler (kweenie welke)... nu heb ik de fan met plakband (!) bevestigd aan de zijkant van de cooler, temp gedaald naar 45/55°C, maar dit is verre van ideaal.

Weet iemand een goede low profile cooler met een redelijke prijs die betere resulaten / zelfde maar stiller kan halen?

Nu ik toch bezig ben: hoe isoleer ik mijn harddisks? De fans kan maken maar een lage gebrom, maar die harddisk... dat geluid hoor je overal doorheen :'(

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15

GoT a clue? Specs

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Goedkope CPU coolers zijn meestal erg lawaaierig. Als je echt een stille wilt moet je een Zalman CNPS6000-Cu kopen voor 40 euro ofzo.

Voor de HD, is het een 7200rpm? Dan kan je em niet isoleren, die worden daarvoor veel te warm. Wel kan je em bv bevestigen met rubber tussen de bevestigingspunten, dat scheelde bij mij enorm, anders trilt de hele kast namelijk mee.

iRacing Profiel

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Ik neem trouwens aan dat je een Desktop kast hebt. Koop gewoon een elcheapo midi tower, is nog goedkoper dan een goede cpu cooler. En dan is ook je probleem opgelost

edit
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1484781097
deze cooler (alpha pep66) kan ook oplossing bieden

iRacing Profiel

Verwijderd

hang gewoon de voeding achter je pc, heel makkelijk te doen , alleen ff 4 nieuwe gaatjes tappen in de behuizing van je voeding aan de tegenoverstaande zijde van waar de gaatjes nu zitten, en dan schroefjes van binnenuit dr in draaien

Eitje en kost je nix

Verwijderd

Dit heb ik dus ook bij mijn Inwin kast, mijn oplossing hiervoor is haal de kap van de PSU eraf en en je fan kan weer beter ademen

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 19:01 schreef R@g!ngG0a-|- het volgende:
hang gewoon de voeding achter je pc, heel makkelijk te doen , alleen ff 4 nieuwe gaatjes tappen in de behuizing van je voeding aan de tegenoverstaande zijde van waar de gaatjes nu zitten, en dan schroefjes van binnenuit dr in draaien

Eitje en kost je nix
Heb ik ook gedaan. Werkt perfect. En de kabels hangen strakker = betere airflow

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Pagina: 1