Toon posts:

Klein tijdelijk netwerkje voor inschrijving op con

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen. Ik heb het volgende probleem. Binnenkort moet er ergens een congres georganiseerd worden. Alleen nu zitten wij met de inschrijving. Het liefste willen we op de dag zelf dat de mensen ingeschreven worden in de database die wij hebben. Maar kan dat met dit onderstaande. En vooral waar moet ik op letten zodat de computers een snelle verbinding richting de database hebben. Ik heb hieronder een voorlopige situatie gezet zoals ik dacht dat wel zou werken:

En welk OS is het slimste om te draaien op de server? Ik dacht zelf aan WIN2k Server.

De database is trouwens een MsAccess database...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                Server (met database erop)
                 |
                 |
                 |
                 |
                 |
                Switch (100 Mbit uplink naar de server en 100 Mbit downstream  richting de Laptops)
                 /   |    \
                /    |     \
               /     |  \
              / |    \
             /   |    \
            PC1    PC2  PC3

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet of het wel verstandig is om Access te gebruiken voor een dergelijk project. Als je namelijk erg veel data tegelijkertijd moet invoeren, op meerdere pc's zelfs, dan is Access waarschijnlijk niet toereikend. Eigenlijk is Access voor de thuisgebruiker, die af en toe eens een database-je wil maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 17:21 schreef TheManinBlack het volgende:
Ik weet niet of het wel verstandig is om Access te gebruiken voor een dergelijk project. Als je namelijk erg veel data tegelijkertijd moet invoeren, op meerdere pc's zelfs, dan is Access waarschijnlijk niet toereikend. Eigenlijk is Access voor de thuisgebruiker, die af en toe eens een database-je wil maken.
Bij onze studievereniging hebben we geen ander database programma. Maar ik zat zelf al te denken aan een MySQL ofzo. Dus een webinterface draaien op dat netwerk.

Alleen om dan die gegevens terug te krijgen in Access lijkt me niet echt tof...

Bij ons op de Uni hebben we trouwens eens een keer uitgeprobeert. 5 connecties naar dezelfde database via het netwerk. Supersnel nog steeds...

• TheManinBlack
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kan je niet, zoals je zelf al zegt, een MySQL database gebruiken, en dan na het congres een flat-file aanmaken wat je vervolgens weer importeert in Access?

Ik ben niet zo bekend met MySQL overigens.

Verwijderd

Switch (100 Mbit uplink naar de server en 100 Mbit downstream richting de Laptops)
Als het maar 3 laptops zijn is een 10Mb hub ook voldoende
Bij onze studievereniging hebben we geen ander database programma. Maar ik zat zelf al te denken aan een MySQL ofzo. Dus een webinterface draaien op dat netwerk.
Dat lijkt me ook wel een goede en stabiele oplossing
Alleen om dan die gegevens terug te krijgen in Access lijkt me niet echt tof...
Waarom? je maakt gewoon een komma gescheiden bestand met PhpMyAdmin of je maakt een script dat een komma gescheiden bestand genereerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 17:29 schreef sjaan het volgende:

[..]

Als het maar 3 laptops zijn is een 10Mb hub ook voldoende
[..]

Dat lijkt me ook wel een goede en stabiele oplossing
[..]

Waarom? je maakt gewoon een komma gescheiden bestand met PhpMyAdmin of je maakt een script dat een komma gescheiden bestand genereerd.
Mmh... PhpMyadmin moet me nog wel lukken... maar een scriptje ben ik niet echt geweldig in... wel het hele gebeuren rond het spul uit de database trekken enzo... maar vervolgens bestanden aanmaken... lijkt me minder...

Trouwens nog even een opmerking erbij... Niet alle mensen hoeven die dag ingeschreven te worden. Het merendeel zal alleen maar gecontroleerd moeten worden en aangevinkt moeten worden dat ze er zijn...

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 19:35
Waarom moerlijk doen dan pak een vel papier en voer via Word of excel alle namen in en vink ze af met een pen.... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 17:50 schreef dhm00 het volgende:
Waarom moerlijk doen dan pak een vel papier en voer via Word of excel alle namen in en vink ze af met een pen.... :)
En dan nog eens die papieren rompslomp achteraf doorwerken??
Pagina: 1