Ik heb een tabel Materialen en een tabel ServiceRapport. In de tabel materialen heb ik een veld MateriaalNr en MateriaalOmschrijving. In de tabel ServiceRapport heb ik MateriaalNr1 t/m MateriaalNr7. Is het nu mogelijk om 7 textboxen te maken die de omschrijving van het product weergeven
Hoe gaat je formulier eruit zien. Waar wil je die tekstboxen hebben?
Ik heb even wat visueels nodig, want hier kan ik weinig van maken (het is bijna weekend, dus daar zal het wel aan liggen).
Ik heb even wat visueels nodig, want hier kan ik weinig van maken (het is bijna weekend, dus daar zal het wel aan liggen).
ben ook aardig opOp vrijdag 10 mei 2002 17:02 schreef LAN het volgende:
Hoe gaat je formulier eruit zien. Waar wil je die tekstboxen hebben?
maar ik zal wel effe een pic vanavond posten dan ben ik thuis
Tuurlijk is dat mogelijk. Waarom zet je niet gewoon die onderdelen in een tabel met een servicerapportnummer als sleutel samen met autonummering? Dat heeft ook het voordeel dat je theoretisch meer dan 7 regels op een rapport kan krijgen en je voldoet aan de normaalvormen
) Op die manier kun je heel simpel een query (zie onder) samenstellen die alle onderdelen weergeeft via een select op een subformuliertje bijvoorbeeld.
Select artikelomschrijving
from servicerapportregels
where (servicerapportnummer = 1)
Ik heb het dus zo gedaan:Op zaterdag 11 mei 2002 11:30 schreef Toink het volgende:
Tuurlijk is dat mogelijk. Waarom zet je niet gewoon die onderdelen in een tabel met een servicerapportnummer als sleutel samen met autonummering? Dat heeft ook het voordeel dat je theoretisch meer dan 7 regels op een rapport kan krijgen en je voldoet aan de normaalvormen) Op die manier kun je heel simpel een query (zie onder) samenstellen die alle onderdelen weergeeft via een select op een subformuliertje bijvoorbeeld.
Tabel service rapport
service rapport nr (PK)
bedrijfsgegevens
datum en uren enzo
materiaalaantal1 t/m 7
materiaalnr1 t/m 7 (FK)
materiaalomschrijving1 t/m 7 Dit heb ik gedaan omdat er ook alleen de omschrijving kan worden ingevuld.
en in de tabel materialen staat:
Materiaalnr (PK)
Materiaalomschrijving
Verwijderd
OK, ten eerste: je kunt beter een tussentabel gebruiken met ServiceNummer en Materiaalnummer om je gegevens op te slaan (tenzij je natuurlijk bij elk servicebezoek precies 7 materialen gebruikt, dan heb ik niets gezegd.)
Ten tweede: je eigenlijke probleem: In Access kun je met behulp van DLookup heel gemakkelijk gegevens uit een andere tabel opzoeken. Je zou ook comboboxen kunnen gebruiken. Met behulp van wizzards kun je het zo voor elkaar krijgen. Dan is het ook nog eens mogelijk om de gegevens in het formulier te wijzigen.
Succes!
Ten tweede: je eigenlijke probleem: In Access kun je met behulp van DLookup heel gemakkelijk gegevens uit een andere tabel opzoeken. Je zou ook comboboxen kunnen gebruiken. Met behulp van wizzards kun je het zo voor elkaar krijgen. Dan is het ook nog eens mogelijk om de gegevens in het formulier te wijzigen.
Succes!
thx hier heb ik wel wat aan denk ikOp donderdag 23 mei 2002 10:15 schreef JeroenDega het volgende:
OK, ten eerste: je kunt beter een tussentabel gebruiken met ServiceNummer en Materiaalnummer om je gegevens op te slaan (tenzij je natuurlijk bij elk servicebezoek precies 7 materialen gebruikt, dan heb ik niets gezegd.)
Succes!
Het wil me nog niet helemaal lukken met DLookup zou je hier een voorbeeld van kunnen gevenOp donderdag 23 mei 2002 10:15 schreef JeroenDega het volgende:
Succes!
DLookup("[klantnaam]", "stomme_klanten_tabel", "klantnummer= 12345"
Dit stuk code zoekt de klantnaam even snel op bij een bepaald klantnummer.
Have fun!
Have fun!
ik heb verschillende dingen geprobeerd maar het wil niet helemaal werkenOp donderdag 23 mei 2002 19:32 schreef Toink het volgende:
DLookup("[klantnaam]", "stomme_klanten_tabel", "klantnummer= 12345"
Have fun!
Ik heb bijvoorbeeld dit geprobeerd :
=DLookUp(Materialen!MateriaalOmschrijving,[Materialen],Materialen!MateriaalNr=[MateriaalNr1])
NiemandOp dinsdag 28 mei 2002 11:03 schreef tinus1983 het volgende:
[..]
ik heb verschillende dingen geprobeerd maar het wil niet helemaal werken
Ik heb bijvoorbeeld dit geprobeerd :
=DLookUp(Materialen!MateriaalOmschrijving,[Materialen],Materialen!MateriaalNr=[MateriaalNr1])
Ik kan nu effe geen screenshots of de database uppen. Maar ik zou hem wel kunnen mailen
Pagina: 1