Toon posts:

CPU cooling idee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het zien van deze posting/foto's [topic=491275/1/25]

en na er deze week al aan gedacht te hebben, lijkt het mij ineens niet meer zo'n gek idee om een schoorsteen in m'n pc te bouwen. Alleen dan om de pijp van mijn CPUfan naar buiten (boven waarschijnlijk) te laten lopen, en er daar nog een (goedkope + stille) cpufan op te zetten (dubbel zuigen nog beter??.)

ff tekenen ter verduidlijking..
[IMG][url="http://www.owned.nl/casemodding/kleurplaat_door_een_n00b.jpg"]http://www.owned.nl/casemodding/kleurplaat_door_een_n00b.jpg[/url][/IMG]

Wordt dat wat? of moet ik trug naar de denktank..

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Op zich wel te realiseren...
Maar je moet rekening houden met een paar dingen...
Natuurlijk moet de pijp naar boven, en dubbele fan erin is zeker geen slecht idee...
Maar als de fan op de CPU blaast moet je die afzuigpijp niet pal ervoor hebben zitten natuurlijk, eerder iets boven je heatsink ofzo...
Leuk idee dat wel! *D

New pc under construction...

Verwijderd

Topicstarter
het idee is dat de CPU in de pijp blaast (en dus de warme lucht afgevoert wordt) en die fan bovenin hetzelfde uiteraard.

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is het niet beter om van beneden naar boven te doen omdat koude lucht lichter Zwaarder is?

En dat hij dus alleen blaast.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

Topicstarter
als koude lucht lichter is, waarom stijgt warme lucht dan op?

• The_FrankO
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 17:05 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:
als koude lucht lichter is, waarom stijgt warme lucht dan op?
Omdat koude lucht zwaarder is en warme lucht

En ik een GROTE fout maakte :)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht al, ik wordt gek!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2025

Jesse99

Everything's Tweakable!

Op vrijdag 10 mei 2002 17:03 schreef SuiCid4L_MaNiaC het volgende:
het idee is dat de CPU in de pijp blaast (en dus de warme lucht afgevoert wordt) en die fan bovenin hetzelfde uiteraard.
Da's ook een manier...
Nochtans is mijn ervaring dat blazen beter koelt dan zuigen... en als je pijp dan boven de heatsink met een fan onderin afzuigt haal je de warmte weg die 't blok afgeeft...
Lijkt me effectiever...
Overigens gaat zo'n constructie niet gigantisch in de weg zitten in je case als je ergens bij moet? :?
'k heb zelf als extra fan een grote Zalman met zo'n beugel, rampding als je ergens moet zijn! Maar dat verandert met m'n casemod, dan komt er een dualfan in de zijkant en gaat die zalman naar boven! :)

New pc under construction...

• Icey
  • Laatst online: 10:43
ik heb dat ooit gezien op een lanparty, platje is toen ook gepost hier ergens. weet niet presies welke lanparty, maar het was niet zo heel lang geleden.

een gast had een pvc pijp boven zijn cpu bevestigd en die naar buiten laten lopen, waar dan een 2e fan achter zat.
Pagina: 1